روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود


روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود

شاید بارها از خودتان پرسیده‌اید چگونه می‌توانیم فردی را عاشق خود کنیم؟

در این مطلب می خوانید ... پنهان

اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر هست؟!

واقعیت این است که عشق می‌تواند فریبنده باشد؛ حتی در روز عشق!

عوامل عاشق کردن دیگران

بهتر است بدانید چند عامل مشخص وجود دارد که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود! ما نتیجه‌ی سال‌ها پژوهش در حوزه‌ی روانشناسی را بررسی و این عوامل و شاخص‌ها را گردآوری کرده‌ایم. در این مسیر بعضی باورهای غلط را رد کردیم و در نهایتِ شگفتی متوجه شدیم برخی کلیشه‌های رایج درست هستند!

عاشق کردن دیگران با روانشناسی عشق

همراه ما باشید، در این مطلب با روانشناسی عشق و ۱۴ عامل روانشناختی که باعث می‌شود دیگران عاشق‌تان شوند، آشنا می‌شوید و در پایان راه های عاشق کردن پسرها و راههای عاشق کردن دخترها را اعلام میکنیم.

عاشق کردن دیگران با روانشناسی عشق
عاشق کردن دیگران با روانشناسی عشق

۱. توجه به طبیعت و محیط‌زیست

پژوهشی در سال ۲۰۱۶ نشان داد: برداشت عمومی این است که زن‌ها و مردهایی که در هنگام خرید به فاکتورهایی مرتبط با طبیعت توجه می‌کنند، برای رابطه‌ی طولانی مناسب‌تر هستند؛ درمقابل کسانی که خرید‌های لوکس می‌کنند، بیشتر جذابیت فیزیکی دارند و برای رابطه‌های گذرا مناسب هستند.

۲. دور از دسترس به‌نظر رسیدن

پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد: مردها بیشتر خواهان زن‌هایی هستند که دور از دسترس به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی پاسخ مثبت نمی‌دهند. اما این مسئله در هر شرایطی صدق نمی‌کند. به‌طور خاص مرد باید نسبت به زن احساس تعهد داشته باشد؛ به‌عبارتی مرد طرف مقابل را به‌عنوان شریک عاطفی‌اش انتخاب کرده باشد، نه اینکه در مرحله‌ی آشنایی و رابطه‌ای باری‌ به‌ هر جهت باشد، بدون اینکه تصمیمی درباره‌ی آینده‌ی رابطه‌اش گرفته باشد.

درعین‌حال باید بدانید درحالی‌که مردها بیشتر به‌دنبال زنان دور از دسترس هستند، آنقدرها از آنها خوش‌شان نمی‌آید! بله؛ عشق چیز عجیبی است!

۳. حالت‌های چهره

شادی و خوشحالی معمولا زنان را جذاب می‌کند، اما در مورد مردها این چندان درست نیست.

در پژوهشی در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۰۰۰ نفر عکس‌هایی از جنس مخالف نشان دادند و نظرشان را درباره‌ی میزان جذابیت این افراد پرسیدند.

نتایج نشان داد: مردها بالاترین امتیاز را به زنان شاد و کمترین امتیاز را به زنانی که مغرور به‌نظر می‌رسیدند، دادند. درمقابل مردان مغرور برای زن‌ها جذاب‌تر بودند و مردان شاد کمترین امتیاز را گرفتند.

جالب اینکه خجالت زدگی، هم در مردان و هم در زنان به‌عنوان یکی از عوامل جذابیت شناخته شد.

۴. مشخص‌نبودن نظرتان نسبت به طرف مقابل

کمی رمزوراز چاشنی خوبی برای قرارهای آشنایی است. پژوهشی در سال ۲۰۱۱ نشان داد وقتی طرف مقابل نمی‌داند، شما از او خوش‌تان آمده یا نه، بیشتر جذب‌تان می‌شود!

در این پژوهش به گروهی از زنان عکس ۳ گروه از مردان را که از طریق فیسبوک با این زنان آشنا بودند، نشان دادند. مردان دسته‌ی اول از زن‌های موردنظر خوش‌شان آمده بود و مردان دسته‌ی دوم نظر متوسطی به زنان داشتند؛ اما درباره‌ی نظر مردان گروه سوم اطلاعی به این زنان داده نشد. (البته در حقیقت همه‌ی اطلاعات درباره‌ی اینکه چه کسی از چه کسی بیشتر خوشش آمده، ساختگی بود!)

نتیجه این بود که زنان بیشتر جذب مردانی شدند که نظرشان درباره‌ی آنها نامشخص بود.

۵. شباهت با شریک عاطفی پیشین

آدم‌ها سلیقه‌ی خاصی در انتخاب شریک عاطفی‌شان دارد. البته این مسئله در زن‌ها قوی‌تر از مردهاست.

برمبنای پژوهشی در سال ۲۰۱۱ زنان و مردان به عکس چهره‌ی اشخاصی از جنس مخالف که شباهت بیشتری به شریک پیشین‌شان داشته‌اند، امتیاز بالاتری داده‌اند. هرچند مردان به‌طور کلی امتیاز کمتری به این اشخاص دادند.

۶. استفاده از دست‌ها و زبان بدن

اگر به دنبال عشق هستید، به دیگران نشان بدهید!

فضای اطراف‌تان را با حرکات دست و حرکات بدنی (زبان بدن) پر کنید. پژوهشی در سال ۲۰۱۶ با ترتیب‌دادن قرار آشنایی میان زوج‌ها و بررسی آنها به این نتیجه رسید که زن‌ها و مردها تمایل بیشتری به دیدار دوباره کسانی داشتند که دست‌هایشان را تکان می‌دادند.

در همین پژوهش با ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن‌های آشنایی مکان‌محور، مشخص شد، افرادی با حالت بدنی گشوده نسبت به افراد با عکس‌هایی در حالت‌های بسته و گرفته بیشتر برای آشنایی انتخاب می‌شوند.

۷. شباهت زیاد به طرف مقابل

سال‌ها پژوهش پیوسته نشان داده است این باور که شخصیت‌های متضاد یکدیگر را جذب می‌کنند، افسانه‌ای بیش نیست!

افرادی که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، احساس و تجربه‌های مشابهی از رخدادهای روزمره‌ی زندگی به‌دست می‌آورند. این می‌تواند در درک متقابل و تفاهم بیشتر مؤثر باشد.

۸. سازگاری در سه سطح والد، بالغ و کودک

بنابر پژوهش‌های روانشناس کانادایی «اریک برن» (Eric Berne)، زوج‌هایی که بیشترین همخوانی را باهم دارند، در سه سطح باهم سازگارند. «برن» در کتاب معروف خود، «بازی‌ها: روان‌شناسی روابط انسانی»، برپایه‌ی نظریه‌ی فروید، می‌گوید: انسان‌ها دارای سه وضعیت از «خود» هستند:

  • خود والد: آنچه به شما آموخته‌اند
  • خود کودک: آنچه احساس می‌کنید
  • خود بالغ: آنچه آموخته‌اید
  • بنابر نظر مشاور زناشویی «پیتر پیرسون» (Peter Pearson) می‌توان به کمک برخی پرسش‌ها میزان
  • سازگاری در هر سطح را تاحدودی سنجید.

والد: آیا ارزش‌ها و باورهای مشترکی دارید؟
کودک: آیا سرگرمی و تفریح مشترک دارید؟ آیا در برابر طرف مقابل بی‌اختیار می‌شوید؟

آیا طرف مقابل به‌نظرتان جذاب و خواستنی است؟ آیا دوست دارید باهم مسافرت کنید؟
بالغ: آیا هر یک از شما دیگری را زرنگ و درخشان می‌داند؟ آیا در کنار یکدیگر در حل مسائل و مشکلات به‌خوبی عمل می‌کنید؟

۹. خیره‌شدن در چشم‌های یکدیگر

روانشناس و استاد دانشگاه ماساچوست، «جوآن کلرمن» (Joan Kellerman) گروه‌هایی که شامل ۷۲ دانشجویی که باهم آشنا نبودند، تشکیل داد و از آنها خواست برای ۲ دقیقه به چشمان یکدیگر خیره نگاه کنند. دانشجوها اعلام کردند پس از این کار میل و اشتیاق بیشتری نسبت به طرف مقابل پیدا کردند.

بنابراین ارتباط چشمی بلندمدت می‌تواند شما را به طرف مقابل پیوند دهد و حتی باعث شکل‌گیری عشق و اشتیاق نسبت به کسی شود که پیش از این ندیده‌اید.

۱۰. پاسخ متقابل به نشانه‌ها و درخواست‌های جلب توجه

شروع و ادامه‌ی رابطه به‌اندازه‌ی زیادی بستگی به برخورد دو طرف نسبت به یکدیگر دارد.

پژوهش‌های ۴۰ساله‌ی روانشناس «جان گاتمن» (John Gottman) نشانه‌ها و درخواست‌ها مسئله‌ی مهمی هستند. برای مثال اگر همسری که دوستدار پرندگان است، به شوهرش اشاره می‌کند که سهره‌ای زیبا کنارشان نشسته است، مرد می‌تواند با نادیده‌گرفتن نشانه از همراهی با همسرش طفره برود یا با درگیرشدن در موضوع موردعلاقه‌ی همسرش با او همراه شود.

اثر و پیامد نشانه‌ها بسیار چشمگیر است. بنابر یکی از پژوهش‌های «گاتمن» میزان «همراهی» در زوج‌هایی که پس از ۶ سال از هم جدا شدند، ۳۳ درصد و در زوج‌هایی که هنوز در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند، ۸۷ درصد بوده است.

۱۱. بویی که دارید

پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد برخی از زنان در دوره‌ی تخمک‌گذاری از بوی پیراهن یا تی‌شرت مردی با سطح بالای هورمون تستسترون خوش‌شان می‌آید. این یافته با دیگر علاقه‌هایی که بر پایه‌ی تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند، هم‌خوانی دارد.

۱۲. شباهت با والد جنس مخالف

پژوهش روانشناس و استاد دانشگاه سنت اندروز «دیوید پرت» (David Perrett) و همکارانش نشان داد: برخی افراد جذب کسانی می‌شوند که رنگ مو و چشمانی مشابه با والد جنس مخالف‌شان دارند. همچنین میل به افرادی در دامنه‌ی سنی نزدیک به سن والد در زمان تولد تأیید شد.

پژوهش نشان داد: زنانی که از پدر و مادرانی با سن بالای ۳۰ سال متولد شده‌اند، نسبت به زنانی که از پدر و مادرهای زیر ۳۰ سال متولد شده‌اند، کمتر جذب جوان‌ترها و بیشتر جذب مردهای جاافتاده می‌شوند. ترجیح مردها تحت‌تأثیر سن مادرشان است، اما تنها در رابطه‌ی درازمدت.

۱۳. سرپرستی حیوانات خانگی

در پژوهشی در سال ۲۰۱۴، صد زن داستان‌هایی را درباره‌ی مردان خواندند. به نظر زن‌ها مردهایی که با سگی سروکار داشتند، برای رابطه‌ی بلندمدت مناسب‌تر بودند!

پژوهشگران معتقدند مالکیت و مراقبت از سگ، نشانه‌ی توانایی پروراندن، مسئولیت پذیری و پذیرش تعهدی بلندمدت است. همچنین باعث می‌شود خونسرد‌تر، شادتر و دوست داشتنی به‌نظر برسید.

اگر علاقه‌ای به داشتن سگ ندارید، خبر خوب اینکه کافی‌ست خودتان را در کنار سگی نشان بدهید. همین‌که سگی کنارتان باشد، باعث می‌شود علاقه‌ی دیگران برای آشنایی و برقراری ارتباط با شما بیشتر شود.

۱۴. زیبایی به اندازه‌ی طرف مقابل یا کمتر

در پژوهشی در سال ۱۹۹۶ شرکت‌کنندگان از نظر میزان زیبایی و جذابیت درجه‌بندی و به قرارهای دونفره فرستاده شدند. سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد، میزان رضایت‌ و علاقه‌شان را به طرف مقابل اعلام کنند. افراد جذاب‌تر سخت‌پسند‌تر بودند؛ حتی وقتی میزان جذابیت هر دو طرف یکسان بود یا میزان جذابیت فرد بیشتر بود، احتمال رضایت از آشنایی با طرف مقابل کمتر بود.

اما این مسئله تنها در مورد افرادی که حقیقتا زیبا و جذاب هستند، صدق می‌کند. در مورد بیشتر افراد و بر مبنای فرضیه‌ی همسانی، ما احتمالا بیشتر از کسانی خوش‌مان می‌آید که به اندازه‌ی خودمان و نه بیشتر زیبا باشند.

چگونه پسری را عاشق خود کنیم؟

راه‌های عاشق کردن پسرها

برای عاشق کردن پسرها نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها پسرها جذب شما می‌شوند. در کل پسرها مستعدتر هستند برای اینکه جذب یک نفر شوند.

روش عاشق کردن پسرها

خودتان باشید

قبل از اینکه کسی را دوست داشته باشید، باید خودتان را دوست بدارید. با انجام این کار دیگر نمی‌خواهید که مانند شخص دیگری باشید. وقتی خودتان باشید، کسانی که جذب شما می‌شوند به خاطره خودتان است.

تماس چشمی برقرار کنید

برای عاشق کردن پسرها تماس چشمی برقرار کنید. علم اثبات کرده است که بین نگاه کردن به چشم‌های یکدیگر و عاشق شدن ارتباط وجود دارد.

تعداد نورون‌های مختص حس بینایی در مغز بیشتر از چهار حس دیگر است، بیش از 80 درصد مواردی که به نوعی وارد بدن می‌شود، از فیلتر چشم‌ها عبور می‌کند. به علاوه چشم‌ها جز آن که دریچه‌ روح هستند، دروازه‌ای به سوی گذرگاه‌های عصبی هستند که ارتباطات عاشقانه را در مغز شکل می‌دهند.

 فردی دوستانه و سرگرم کننده باشید

هنگامی که شما می‌خواهید کسی را به سمت خود جلب کنید یا به سادگی می‌خواهید دوستان بیشتری داشته باشید باید فردی دوستانه و مهربان باشید. این بدان معناست که شما باید به افراد دیگر اجازه دهید بدانند که برای کمک به آن‌ها در هر زمان که به شما نیاز دارند در دسترس خواهید بود.

موج و جو مثبت ایجاد کنید

شما باید قادر به ایجاد و گسترش امواج مثبت باشید. همچنین احساس خواهید کرد که داشتن ذهنیت و امواج مثبت می‌تواند به شما در جلب توجه کمک کند. وقتی قادر باشید با کسی مثبت باشید، احساس راحتی کرده و بیشتر به او نزدیک می‌شوید.

متفاوت باشید

خودتان بودن یک روش عالی برای متفاوت بودن است. شاید به نظر برسد که همه مردان تیپ خاصی از دختران را دوست داشته باشند اما این درست نیست.

اگر به خودتان اجازه دهید که متفاوت باشید و با جریان اجتماع پیش نروید، افراد شایسته متوجه آن خواهند شد. آن‌ها عاشق همه تفاوت‌های بی نظیر و منحصر به فرد شما خواهند شد.

زیرک باشید

لازم نیست با هرچه او می‌گوید موافقت کنید. خوب است که چند بحث دوستانه داشته باشید و یکدیگر را به چالش بکشید و اینکه بتوانید باهوش باشید و به سرعت در مورد دیدگاه‌های خود فکر کنید باعث می‌شود که او حتی بیشتر عاشق شما شود.

او را خفه نکنید!

شاید وسوسه انگیز باشد که بخواهید هر لحظه بیداری را با او بگذرانید، اما به یاد داشته باشید که همه به تنهایی نیاز دارند. وقتی به پسری آزادی می‌دهید که خودش باشد، این اطمینان را به شما می‌دهد که در آخر به سوی شما باز خواهد گشت. به او نچسبید.

بگذارید او با شما تماس گیرد

اگر می‌خواهید با او حرف بزنید یا باید چیزی به او بگویید، زنگ زدن به او، خیلی هم خوب و طبیعی است! اما گاهی اوقات، یک پسر باید احساس کند که اولین کسی است که اولین حرکت را انجام می‌دهد. پس اگر دارید می‌میرید که به او زنگ بزنید! بگذارید که او سمت شما بیاید. از اینکه با شنیدن صدایش شما خوشحال می‌شوید بیشتر عاشق ما خواهد شد.

مستأصل نباشید

برای عاشق کردن پسرها خود را وابسته شدید به وی نشان ندهید. آرام باشید، فکر نکنید که تمام زندگی شما به این رابطه بستگی دارد. دقت کنید که شبکه حمایتی خود را داشته باشید. بودن با یک فرد شگفت‌انگیز است و داشتن رابطه فوق ‌العاده است؛ اما اگر شما خیلی بیچاره و مستأصل به نظر برسید، این باعث می‌شود که او کاملاً از رابطه دور شود.

چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟

هیچ فرمول جادویی برای درمان قلب شکسته نیست و همین طور هیچ فرمول جادویی برای عاشق کردن دخترها وجود ندارد. برخلاف آنچه که دیگران فکر می‌کنند، درک دختران کار دشواری نیست، مخصوصاً اگر بخواهید قلب آن‌ها را تصاحب کنید. در ادامه نحوه عاشق کردن دخترها را به شما آوزش می‌دهیم.به وسیله موارد زیر به راحتی می‌توانید دختری را عاشق خود کنید.

عاشق کردن دخترها

هیچ فرمول جادویی برای درمان قلب شکسته نیست و همین طور هیچ فرمول جادویی برای عاشق کردن دخترها وجود ندارد. برخلاف آنچه که دیگران فکر می‌کنند، درک دختران کار دشواری نیست، مخصوصاً اگر بخواهید قلب آن‌ها را تصاحب کنید. در ادامه نحوه عاشق کردن دخترها را به شما آوزش می‌دهیم.به وسیله موارد زیر به راحتی می‌توانید دختری را عاشق خود کنید.

راه‌های عاشق کردن دخترها

خوب گوش دهید

برای عاشق کردن دخترها باید خوب گوش کنید. دخترها مردی را دوست دارند که به صحبت‌ها و مشکلاتشان گوش دهد، وقتی شما شنونده خوبی باشید و بگذارید او حرف بزند یک قدم از بقیه پسرها جلوتر خواهید بود. مطمئن شوید او را مجبور به تصمیم گیری نمی‌کنید. او فقط می‌خواهد شما گوش دهید تا بتواند با آن مشکل کنار آید. اگر نظر شما را خواست حتماً به او بگویید. فقط مطمئن شوید که به او فشار نمی‌آورید.

ثابت کنید که دوست خوبی هستید

روابط عالی همیشه از دوستی‌های خوب شروع می‌شود. به او ثابت کنید که نیت شما خالص است و رابطه عاشقانه با او، تنها هدف نهایی شما نیست. شما به خاطره او حضور دارید اگر نیاز داشت به کسی تکیه کند.

دنیای او را بشناسید

با شناخت و ملاقات دوستان او، تلاش کنید جزئی از دنیای او شوید؛ اما این کار را به دلیل اینکه می‌خواهید او را تحت تأثیر قرار دهید انجام ندهید. شما باید تمایل واقعی داشته باشید تا جزئی از حلقه اجتماعی او شوید، به خصوص اگر همان سرگرمی‌ها و علائق را داشته باشید.

با این حال، اگر فکر می‌کنید که از دو دنیای متفاوت هستید، او را مجبور نکنید و فقط با خودتان صادق باشید. کارهای دیگری هم هست که می‌توانید انجام دهید تا توجه او را جلب کنید.

محدودیت‌های خود را بشناسید

برای عاشق کردن دخترها نباید آن‌ها را محدود کنید. مهم‌ترین چیزی که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است: احساس شما نسبت به او به شما حق نمی‌دهد که او را مجبور کنید که مثل شما باشد. شما باید همیشه او را به عنوان فردی که شایسته عشق و احترام است ببینید به جای دیدن او به عنوان یک شی که متعلق به شما است.

از او تعریف کنید

یک راه حل ساده برای عاشق کردن دخترها تعریف از آنهاست. از ظاهرش تعریف کنید و با این روش، راه به دست آوردن قلب او را برای خود آسان‌تر کنید. البته تعریف شما باید واقعاً صمیمانه و صادقانه باشد. کاری نکنید که به نظر برسد تا به حال آن حرف را که به ۱۰۰ دختر دیگر هم زده‌اید.

از او قدردانی کنید

کاری کنید احساس کند که وجود او و حضور او در زندگی شما یک موهبت الهی است. از او تقدیر کنید که چه کسی و چه چیزی است و در نهایت، باعث می‌شود که او بفهمد که چقدر ارزشمند است – به عنوان یک فرد و یک زن.

به او احساس امنیت دهید

اگر می‌خواهید دختری از شما خوشش بیاید، باید سعی کنید در حضور شما احساس امنیت کند. از همان اول نشان دهید که قابل اعتماد هستید و از او مراقبت می‌کنید. به یاد داشته باشید که این اولین احساسی است که او درباره شما خواهد داشت، پس کاری نکنید و چیزی نگویید که اعتماد او از بین برود.

با شوخ طبعی قلبش را تصاحب کنید

اگر در این زمینه خوب نیستید، سعی خودتان را بکنید که او را بخندانید. اگر شـما شوخ طبع باشید، نه تنها احساس صمیمیت بیشتری را به او منتقل می‌کنید بلکه راه را برای مکالمه‌ای مؤثرتر نیز باز خواهید گذاشت.

کاری کنید احساس زیبایی ظاهری و باطنی داشته باشد
کاری کنید که احساس کند زیباترین روح در جهان را دارد. به او یادآور شوید که مهم نیست که او فکر می‌کند چقدر زشت و دوست نداشتنی است. کسی در بیرون است که فکر می‌کند او زیباترین و جذاب‌ترین فرد در جهان است.

هرگز به او دروغ نگویید و تظاهر نکنید

هیچ وقت اعتماد او را با تظاهر به شخصی که نیستید، از بین نبرید. وقتی خودتان باشید بهترین راه است که به او نشان دهید که قصد و نیت شما خوب و خالص است.

به ظاهر خود دقت کنید

یک راهنمایی دیگر برای اینکه دختری را جذب خود کنید این است که به ظاهر خود برسید. صورت خود را اصلاح کرده و موهایتان را کوتاه کنید؛ این کارها می‌توانند شروع خوبی باشند. دختران متوجه بهداشت شخصی و خوب اصلاح کردن می‌شوند. پس برای اینکه بهترین ظاهر خود را، حتی در روزهایی که لباس معمولی می‌پوشید، حفظ کنید، باید تلاش بیشتری به خرج دهید.

منبع: سایت powerofpositivity

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود در فیسبوک
ارسال روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود در تویتر
ارسال روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود در واتس آپ
ارسال روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود در تلگرام
خبرخوان روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0