رشد جنین در هفتۀ چهاردهم


رشد جنین در هفتۀ چهاردهم

در هفتۀ ۱۴ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده تقریباً به اندازۀ یک آلوی زرد است که از سر تا نشیمنگاه حدود ۸ تا ۹ سانتی‌متر خواهد بود و بین ۴۳ تا ۴۵ گرم وزن دارد. گردن کودک مشخص‌تر شده است، بنابراین سر دیگر چسبیده به شانه‌ها به نظر نمی‌رسد. اندازۀ بازوها تقریباً با تنه تناسب پیدا کرده است اما پاها تناسب ندارد و هنوز کمی کوتاه است. نوعی موی نرم، بی‌رنگ و نازک یا کرک‌های جنینی امکان دارد روی سر شروع به رشد کرده باشد. این مو در نهایت تمام بدن کودک را می‌پوشاند تا از پوست آن محافظت کند و درست قبل از تولد می‌ریزد. قلب کودک حدود دو برابر قلب مادر ضربان دارد و آن‌قدر قوی است که هنگام سونوگرافی شنیده شود. ریه‌ها در مایع آمنیوتیک تنفس می‌کنند که برای کارکرد درست آنها ضروری است.

کودک اکنون قادر به انجام رفلکس‌های بلع است و مایع آمنیوتیک را می‌بلعد و پس از عبور از معده، به شکل ادرار از طریق کلیه‌ها و کیسۀ آب دفع می‌کند. کودک نه تنها قادر به بلعیدن خواهد بود، بلکه ماهیچه‌های صورت او نیز فعال خواهد شد و می‌تواند همۀ شکل‌های صورت از جمله اخم کردن را نشان دهد. با ادامۀ رشد ماهیچه‌ها و سیستم عصبی، ماهیچه‌ها هماهنگ‌تر می‌شود و می‌تواند راحت‌تر حرکت کند. سر، دهان، لب‌ها، بازوها، مچ‌ها، دست‌ها، ران‌ها، پاها و انگشت‌های پا همگی انعطاف‌پذیرتر شده است و طول دستها به اندازه‌ای است که کودک حتی میتواند صورت خود را لمس کند. اندام‌های تناسلی اکنون کاملاً رشد یافته و احتمالاً تعیین جنسیت کودک امکان‌پذیر شده است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ چهاردهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ چهاردهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ چهاردهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ چهاردهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ چهاردهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ چهاردهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ چهاردهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ چهاردهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0