رشد جنین در هفتۀ شانزدهم


رشد جنین در هفتۀ شانزدهم

در هفتۀ ۱۶ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده تقریباً به اندازۀ یک هلو است که از سر تا نشیمنگاه در حدود ۱۲ سانتی‌متر خواهد بود و تقریباً ۱۰۰ گرم وزن دارد. در حال حاضر با داشتن ساختار استخوانی بیشتر در پشت و همچنین عضلات قوی‌تر، بدن صاف‌تر است و سر می‌تواند در یک موقعیت محکم‌تر حمایت شود. نسبت اندازۀ بدن به سر، در حال افزایش است. چشم‌ها باید شروع به جهت‌گیری به سمت روبه‌رو کنند. کودک هنوز نمی‌تواند حالات صورتش را کنترل کند و عضلات او مراحل زیادی را در تشکیل اجزای صورت طی می‌کند.

قلب، روزانه در حدود ۵۰ پیمانۀ نیم لیتری خون را پمپ می‌کند. سیستم تنفسی و گوارش کودک نیز همراه با تمرینات تنفس او رشد می‌کنند. اولین مدفوع جنین که مکونیوم نام دارد نیز ممکن است در روده تشکیل شود. سیستم گردش خون شروع به کار می‌کند و روزانه حدود ۲۴ تا ۲۵ لیتر خون را به گردش درمی‌آورد. اکنون سیستم عصبی نوزاد به اندازه‌ای رشد کرده است که قادر به گره کردن مشت خود باشد و دست‌هایش بتوانند در زمان به هم رسیدن، یکدیگر را بگیرند. حرکات کودک در اطراف به رشد و هماهنگی عضلاتش کمک می‌کند. این هفته زمانی است که مادران باردار برای اولین بار حرکت کودک خود را حس می‌کنند. با این حال، ممکن است درک حرکات کودک تا هفته‌های ۱۸ تا ۲۰ اتفاق نیفتد، زیرا اولین احساس‌های جنبش کودک بسیار خفیف است. گوش‌‌ها نیز قادر به درک صداهای محیط خارج هستند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ شانزدهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ شانزدهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ شانزدهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ شانزدهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ شانزدهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ شانزدهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ شانزدهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ شانزدهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0