رشد جنین در هفتۀ سی و یکم


رشد جنین در هفتۀ سی و یکم

در هفتۀ ۳۱ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک گل‌کلم است. قد فرزند شما از نوک سر تا کف پا حدود ۴۲ سانتی‌متر و وزن او حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم ‌خواهد بود. هنوز برخی اندام‌ها در حال تکامل یافتن هستند، اما رشد فرزند شما از این هفته بر افزایش ذخایر چربی و توده‌های ماهیچه‌ای متمرکز ‌می‌شود. حواس پنج‌گانۀ او همچنان در حال تکامل یافتن است. چشم‌های کاملاً باز کودک به نور و تاریکی پاسخگوست و عنبیه‌‌‌ها تنگ و گشاد ‌می‌شود. البته چشم‌ها هنوز به خوبی قادر به تمرکز بر روی اشیا نیست، مگر اینکه چیزی مثل دست کودک بسیار به چشمان او نزدیک شود.

یک موسیقی برای کودکتان پخش کنید تا در صورت لذت بردن از آن، همزمان با ریتم آهنگ حرکت کند. تحقیقات نشان داده است که کودک در این سن، برخی نوا‌ها را به انواع دیگر ترجیح ‌می‌دهد. فرزند شما نه تنها قادر به تشخیص صدای شما و همسرتان خواهد بود، بلکه درصورتی‌که زمان زیادی را با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان ‌می‌گذرانید، کودک ‌می‌تواند صدای آن فرد را نیز تشخیص دهد. شاید در چند هفتۀ اخیر متوجه افزایش فعالیت‌های فرزندتان شده باشید، اما در حدود هفتۀ ۳۱ حرکات او به میزان ثابتی ‌می‌رسد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی و یکم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی و یکم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی و یکم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و یکم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و یکم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و یکم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و یکم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی و یکم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0