رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم


رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم

در هفتۀ ۳۷ بارداری، فرزندتان در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک کاهو رسمی است. وزن کودک در هفتۀ ۳۷ نزدیک به۳ کیلوگرم و طول او از سر تا پا در حدود ۴۹ سانتی‌متر است. سر کودک اکنون در حفرۀ لگن شما قرار دارد و توسط استخوان‌های لگنتان احاطه و محافظت می‌شود. این وضعیت فضای ضروری برای پاها و باسن در حال رشد او باز می‌کند. بسیاری از نوزادان اکنون یک سر پر مو دارند و البته برخی نیز هنگام تولد هیچ مویی ندارند.

بیشتر کُرک‌های جنینی که از هفتۀ ۲۶ بدن  جنین، کودک را پوشانده بود، اکنون ناپدید شده و به همین ترتیب بیشتر ورنیکس یا مادۀ سفید رنگی که محافظت از پوست کودک را بر عهده داشت نیز از بین رفته است. کودک، کرک‌های جنینی و پوشش بیرونی پوست خود را همراه با دیگر ترشحات می‌بلعد و آنها را در رودۀ خود ذخیره می‌کند. این مواد تبدیل به اولین مدفوع او خواهد شد که سیاه رنگ است و مکونیوم نامیده می‌شود. گوش‌‌های کودک صداهای آشنا را تشخیص می‌دهد و درون رحم به سمت آنها می‌چرخد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی و هفتم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0