رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم


رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم

در هفتۀ ۳۸ بارداری، کودک که برای ورود به جهان خارج از رحم آماده می‌شود، در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک خربزه است. قد او حدود ۵۰ سانتی‌متر خواهد بود و نزدیک به ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم وزن دارد. بدن او با تجمع چربی، به اضافه کردن وزن ادامه می‌دهد و قد او نیز احتمالاً کمی ‌بلندتر می‌شود. با این وجود که ممکن است کرک‌های جنینی تا به حال از بین رفته باشد، اما تعدادی موهای ظریف بر روی شانه‌ها و بخش فوقانی کمر کودک باقی مانده است. مقدار زیادی از مادۀ سفید وِرنیکس که سطح پوست کودک را پوشانده بود نیز باید تا به حال از بین رفته باشد. همچنین استخوان‌ها سخت شده است.

با نزدیک شدن به روزهای آخر بارداری، تغییراتی در جفت رخ می‌دهد و جفت دیگر مثل گذشته قادر به فعالیت نیست. این اتفاق ممکن است در هر زمانی طی چند هفتۀ آینده بیفتد. پس از این اتفاق، غدۀ هیپوفیز کودک، هورمون اکسی‌توسین و کورتیزول ترشح می‌کند. هر دو هورمون از جفت عبور می‌کند و وارد جریان خون شما می‌شود که باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین در بدن شما و تحریک شروع انقباضات درد زایمان می‌شود. هورمون کورتیزولی که از بدن کودک ترشح شده، هورمون‌های خاصی را در بدن شما تغییر داده است و باعث تولید نوعی مواد شیمیایی به نام پروستاگلاندین‌ها می‌شود که برای دهانۀ رحم مثل نرم‌کننده عمل می‌کند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی و هشتم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0