رشد جنین در هفتۀ سی و نهم


رشد جنین در هفتۀ سی و نهم

در این هفته، کودک شما در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک کدو حلوایی است. قد متوسط او در هفتۀ ۳۹ بارداری ۵۱ سانتی‌متر و وزن او حدود ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم خواهد بود. قطر سر کودک نیز حدود ۱۰ سانتی‌متر است. وزن فرزند شما تا پیش از روز تولد کمی بیشتر می‌شود و پوست او روشن‌تر و ضخیم‌تر خواهد شد. با این وجود که فرزند شما در این هفته فضای زیادی برای تحرک ندارد، اما هنوز قادر به حس کردن حرکات او بیشتر به صورت پیچ و تاب خوردن و لگد زدن خواهید بود.

به صورت همزمان، فرزند شما طی چند هفتۀ اخیر در حال بلعیدن مایع آمنیوتیک و مواد زایدی نظیر سلول‌های مردۀ پوستی و خونی، کرک‌های جنینی ریزی که از سطح بدنش ریخته و دیگر مواد زاید بوده است. این مواد در روده به مکونیوم یا همان اولین مدفوع نوزاد تبدیل می‌شود که رنگ مشکی متمایل به سبز دارد. مکونیوم را ممکن است هنگام پاره شدن کیسۀ آب یا پس از زایمان ببینید. جفت همچنان برای کودک مواد مغذی و اکسیژن فراهم می‌کند و ممکن است درد زایمان همین روزها آغاز شود یا تا دو هفتۀ دیگر آغاز نشود. به محض تولد نوزاد و تنفس اولین نفس‌ها، بند ناف دیگر عملکردی ندارد و تغییراتی که در قلب کودک اتفاق می‌افتد باعث پمپ شدن خون به ریه‌‌های او می‌شود. تمامی ‌سیستم‌‌های بدن تکامل یافته و برای زندگی خارج از رحم آماده‌اند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی و نهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی و نهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی و نهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و نهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و نهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و نهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و نهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی و نهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0