رشد جنین در هفتۀ سی و دوم


رشد جنین در هفتۀ سی و دوم

در هفتۀ ۳۲ بارداری، فرزند شما در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک کلم‌پیچ است و قدی در حدود ۴۳ سانتی‌متر و وزنی نزدیک به یک کیلو و ۸۰۰ گرم دارد. با ضخیم‌تر شدن لایۀ چربی زیر پوست که تنه و اعضای بدن را احاطه می‌کند، فرزند شما بزرگ‌تر می‌شود و قطر سر او به حدود ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. طی چند هفتۀ آینده، رشد کودک به حدی سریع است که بین این هفته تا موعد زایمان، حدود یک سوم تا نصف وزن مناسب تولد را اضافه خواهد کرد. پوست کودک نرم و صاف شده است و صورتی‌تر و مات‌تر به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد در این هفته موهای سر او کل سطح سر را پوشانده‌اند، اما ممکن است فرزند شما فقط چند تار مو داشته باشد. پُرمویی نوزاد در زمان تولد الزاماً به این معنا نیست که در طول زندگی موهای پرپشتی خواهد داشت.

در این مرحله از دوران بارداری، شما دیگر به حرکات کودک عادت کرده‌اید و ممکن است متوجۀ الگوی روزانۀ حرکات فرزندتان شده باشید و بدانید در چه وقت‌هایی از روز احتمالاً فعالیت بیشتری خواهد داشت. البته با تنگ‌تر شدن فضای داخل رحم برای فرزندتان و قرار گرفتن دست و پای او در موقعیت جنینی، ممکن است حرکات کودک به تدریج آهسته‌تر شود و تغییر کند. همچنین او می‌تواند سر خود را از سمتی به سمت دیگر حرکت دهد. اگر فرزند شما پسر است، احتمالاً بیضه‌های او به درون کیسۀ بیضه وارد شده است، اما شاید هنگام تولد او متوجه شوید که یکی یا هر دو بیضه‌ها هنوز وارد کیسۀ بیضه نشده است. این مسئله‌ای شایع است و احتمال اینکه بیضه‌ها تا سن شش ماهگی فرزندتان وارد کیسۀ بیضه شود، بیشتر است. حتی درصورتی‌که کودک در این هفته از بارداری متولد شود، این احتمال که خطری او را تهدید کند کم است. در هفتۀ ۳۲ بارداری، معمولاً ریه‌ها به اندازه‌ای رشد کرده‌اند که در صورت متولد شدن در این هفته، او بتواند با کمترین کمک‌های پزشکی، زندگی نسبتاً سالمی داشته باشد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی و دوم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی و دوم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی و دوم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و دوم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و دوم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و دوم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی و دوم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی و دوم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0