رشد جنین در هفتۀ دوازدهم


رشد جنین در هفتۀ دوازدهم

از این هفته، دورۀ خطرناک نقص در رشد جنین رو به پایان است که به این ترتیب، خطر سقط جنین نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. در هفتۀ ۱۲ بارداری، جنین در حالت جمع‌شده تقریباً به اندازۀ یک لیموترش است که از سر تا انتهای نشیمنگاه در حدود ۶ سانتی‌متر طول دارد و وزنش نزدیک به ۱۵ گرم خواهد بود. چشم‌ها، گوش‌ها و جزئیات صورت بیشتر شبیه انسان شده است. چشم‌ها از دو طرف سر و گوش‌ها از پایین‌تر از جای خود شروع به رشد کرده‌اند. حتی شیاری که دقیقاً وسط لب بالایی قرار دارد نیز دیده می‌شود. تمام اندام‌های جنین کار می‌کنند و کبد قادر به تولید صفرا و لوزالمعده قادر به تولید انسولین است. کلیه‌ها نیز می‌توانند تولید ادرار کنند. عضلات دستگاه گوارش قادر به انقباض هستند. اسکلت و عضلات تشکیل شده‌اند و ناخن‌ها از بستر ناخن رشد می‌کنند. در این مرحله، اسکلت از حالت غضروف به استخوان سخت شروع به تغییر می‌کند.

اندام تناسلی نیز در حال شکل‌گیری است، اما هنوز قادر به تشخیص جنسیت نخواهید بود. جنین می‌تواند لگد بزند یا دست، پا و انگشتان خود را جمع کند، اما شما حرکت او را احساس نخواهید کرد. سلول‌های عصبی که به سرعت در حال افزایش هستند، ارتباطی را با مغز برقرار می‌کنند که در نتیجۀ آن، عکس‌العمل‌های جنین شروع به شکل‌گیری می‌کنند. از آنجا که تارهای صوتی تشکیل شده‌اند، برای جنین این امکان وجود دارد که صداهایی را ایجاد کند. اکنون جفت باید به شکل کامل رشد کرده باشد و وظیفۀ انتقال اکسیژن و خون از مادر به جنین را انجام دهد. همچنین مواد زاید جنین را برای دفع به مادر بازگرداند و تولید هورمون‌هایی که قبلاً توسط جسم زرد ایجاد می‌شدند را به عهده بگیرد. بند ناف نیز تکامل یافته است و تمامی ‌مواد مغذی را از جریان خون بدن مادر دریافت و به بدن جنین می‌رساند و محل قرارگیری روده‌‌ها از مقطع بند ناف به درون حفرۀ شکم تغییر یافته است. در این هفته امکان دارد پزشک قادر به شنیدن ضربان قلب جنین باشد. در این زمان قلب، هر دقیقه در حدود ۱۴۰ ضربان دارد. این تعداد ضربان به دلیل کوچک بودن اندازۀ قلب اوست، زیرا جنین در این مرحله نمی‌تواند به درستی خون را مانند بزرگسالان پمپاژ کند، بنابراین قلب او به جای این کار، تعداد دفعات ضربان را در هر دقیقه افزایش می‌دهد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ دوازدهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ دوازدهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ دوازدهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ دوازدهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ دوازدهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ دوازدهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ دوازدهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ دوازدهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0