رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم


رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم

در هفتۀ ۲۴ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک کاهوپیچ کوچک است که از سر تا پاشنۀ پا حدود ۳۰ سانتی‌مترطول دارد و وزنی حدود ۶۰۰ گرم خواهد داشت. کودک از این پس، هر هفته حدود ۹۰ گرم وزن اضافه خواهد کرد. افزایش وزن بیشتر ناشی از تودۀ استخوان، ماهیچه‌ها و اندام‌هاست که با افزایش وزن کودک بزرگ‌تر می‌شوند. مغز ممکن است آن‌قدر بزرگ شده باشد که کودک بتواند اجزای صورت خود را کنترل کند. اگر شما چیزی تلخ یا با مزه‌ای عجیب بخورید، کودک ممکن است آن را از طریق مایع آمنیوتیک ببلعد و با صورتش نارضایتی خود را نشان دهد.

از این هفته رگ‌های خونی که در ریه‌ها تشکیل می‌شود، امکان تبادل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن در ریۀ کودک را فراهم می‌کند. اگر ریه‌ها و سایر اندام‌های حیاتی به اندازۀ کافی رشد کرده باشند، این احتمال وجود دارد که با تولد پیش از موعد و در هفتۀ ۲۴، ‌بتواند خارج از رحم زنده بماند. در طول چهار هفتۀ آینده، شما باید حرکات مکرر کودک را به شکل ضربات و چرخش درون رحمتان حس کنید. حرکات پاها قوی‌تر و بیشتر شبیه به یک مشت یا لگد به نظر می‌آید، اما زمانی که تمام بدن کودک می‌چرخد، حرکات نرم‌تر خواهد بود. اگر سر و صدای ناگهانی شنیده شود، شما حتی ممکن است متوجه شوید که کودک با یک جهش سریع و وحشت‌زده واکنش نشان می‌دهد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و چهارم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0