رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم


رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم

شما به سه ماهۀ سوم بارداری رسیده‌اید. در این هفته، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک نارگیل است که از سر تا پاشنۀ پا حدود ۳۷ سانتی‌متر و نیم طول و در حدود یک کیلوگرم وزن دارد. چربی بدن کودک اکنون حداکثر ۳ درصد است و پای او می‌تواند حدود ۵ سانتی‌متر و نیم طول داشته باشد. ممکن است کُرۀ چشم در کاسۀ چشم حرکت کند و دندان‌ها باید زیر لثه شکل گرفته باشد. طول و قطر موها افزایش می‌یابد.

شما ممکن است متوجه چرخۀ زمانی فعالیت کودک شوید، یعنی زمانی که حرکات او را حس می‌کنید و زمانی که به نظر می‌رسد غیرفعال باشد. این به دلیل آن است که کودک اکنون الگوی خواب و بیداری خود را دارد. با این حال، الگوی خواب کودک ممکن است با شما یکی نباشد و در همان زمانی که شما در تلاش برای خوابیدن هستید، او فعال باشد. در این مرحله، کودک ممکن است در طول خواب، حرکت سریع چشم‌هایش را داشته باشد که نشان می‌دهد او ممکن است در حال خواب دیدن باشد. مغز با شکل‌گیری میلیاردها سلول عصبی، به رشد خود ادامه خواهد داد. اندام‌های دیگر مانند ریه‌ها و کبد نیز همچنان تکامل می‌یابد. با رشد کافی عصب‌های محیطی در ریه‌ها، شانس او برای بقا در خارج از رحم تا حد زیادی بهبود یافته است. شکل‌گیری مویرگ‌های کوچک در رحم شما، افزایش نیاز کودک به خون را تأمین خواهد کرد و پادتن‌های خون شما برای افزایش شانس بقا در خارج از رحم، به کودک انتقال می‌یابد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و هشتم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0