رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم


رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم

در هفتۀ ۲۳ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک انبه بزرگ است که از سر تا پاشنۀ پا کمی بیشتر از ۲۸ سانتی‌متر طول و نزدیک به ۵۵۰ گرم وزن خواهد داشت. در طول ماه آینده با ظاهر شدن چربی زیر پوست و رشد سریع عضله‌ها، وزن کودک حدوداً دو برابر می‌شود. رنگ‌دانه‌ها کم‌کم در پوست ظاهر می‌شود، بنابراین پوست شفافیت خود را از دست می‌دهد و اثر انگشت‌ها و رد پاها شکل خواهد گرفت. ریه‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد، اما آمادۀ تنفس در هوا نخواهند بود. رشد لوزالمعده ادامه دارد و ممکن است بدن کودک قادر به تولید انسولین برای شکستن قندها باشد.

در این هفته استخوان‌های گوش داخلی که به تعادل بدن کمک می‌کند، باید شکل گرفته و سفت شده باشد که به معنای آن است که وقتی کودک سر خود را داخل رحم و رو به پاشنه‌ها تکان می‌دهد، می‌تواند حس کند که وارونه است و سرش رو به پایین قرار دارد. این هفته، هفتۀ فعالی برای کودک است، او می‌تواند از حرکت کردن در مایع آمنیوتیک لذت ببرد، حتی برخی حرکات شدید کودک ممکن است از روی پوست شکم نیز قابل مشاهده باشد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و سوم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0