دوچرخه سواری کیش


دوچرخه سواری کیش

جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد؛ از طبیعت زیبا، بکر و منحصر به فرد این جزیره بگیرید تا جاذبه‌های توریستی ساخته انسان که در اثر جذب سرمایه‌گذران متعدد در سال‌های اخیر در این مروارید خلیج فارس ساخته شده‌اند. پیست دوچرخه سواری و مسیر دوچرخه سواری کیش نیز از جمله این موارد است و با طول وسیعی که دارد از نقاط دیدنی و رویایی این جزیره عبور می‌کند.

مسیری که شاید اگر می‌خواستید پیاده طی کنید، تا این حد برای‌تان جذابیت نداشت و خاطره‌انگیز نبود. پس اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارد حتماً این مورد را نیز در برنامه خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید چراکه قرار است نکات جالبی را درباره این مسیر دوچرخه سواری در اختیار شما بگذاریم.

دوچرخه سواری کیش

در بخشی از نوار ساحلی جزیره کیش، یک مسیر دوچرخه سواری تعبیه شده که از بخش های مهم جزیره عبور می کند. این مسیر در بخشی از مسیر از کنار ساحل می گذرد و در ادامه به بخش های مهم، بکر و دیدنی جزیره کشیده می شود. در مسیر دوچرخه سواری، تنها می توان از دوچرخه های یک نفره و دو نفره، اسکوتر و موتورهای برقی که سرعتی متوسط و آرام دارند، استفاده کرد. بنابراین بسیاری از افراد این تفریح آرام را به خصوص شب ها انتخاب می کنند تا هم گشتی در جزیره بزنند، هم کمی ورزش کنند. آن هایی که خیلی ورزشکار نیستند ( یا برای تنوع) موتورهای برقی را انتخاب می کنند که برای مدت یک ساعت شارژ می شود و علاوه بر مسیر دوچرخه سواری در سایر خیابان ها و بخش های مختلف جزیره هم می توان با آن ها تردد کرد.

تفریحات کیش – مشاهده لیستی از تفریحات مهیج جزیره کیش به همراه آدرس و قیمت بلیط آن ها

مسیر دوچرخه سواری کیش

دوچرخه سواری یکی از جذاب‌ترین و سالم‌ترین تفریحات انسان‌ها از گذشته تا به امروز بوده است. در همین راستا طولانی‌ترین و به جرات بتوان گفت زیباترین مسیر دوچرخه سواری کشور در جزیره کیش ساخته شده است. طول این مسیر هم‌اکنون به ۹۲ کیلومتر رسیده است و طی کردن کامل آن بدون وقفه برای رکاب‌زنان عادی در حدود ۳ تا ۴ ساعت یا حتی کمی بیشتر طول می‌کشد. به لحاظ امنیت هم خیالتان آسوده باشد این مسیر از مسیرهای ماشین‌رو مستقل شده است و امکان برخورد با خودرو وجود ندارد. تعدادی ایستگاه نیز در طول مسیر وجود دارد که به مردم دوچرخه کرایه می‌دهد. پیست دوچرخه سواری کیش شبانه روزی است و شما هر زمان که اراده کنید، می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و به این ورزش هیجان‌انگیز مشغول شوید. شایان ذکر است که در پیست دوچرخه سواری کیش محدودیت سنی وجود ندارد و دوچرخه‌ متناسب با هر سن و اندازه‌ای در نظر گرفته شده است.

طول مسیر دوچرخه سواری کیش

به طور کلی طول این مسیر 75 کیلومتر است. با این وجود دکتر امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش پس از مصوبه سومین کارگروه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اعلام کرده که پروژه بازسازی و تکمیل پیست دوچرخه سواری هم‌اکنون آغاز شده است. در این عملیات، یکپارچه کردن قسمت‌های جداافتاده پیست در دستور کار قرار گرفته است و بخش‌هایی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شد،‌ بازسازی شده است. اجرای این طرح طول این مسیر را تاکنون به ۹۲ کیلومتر افزایش داده است. به‌علاوه مشکلات دیگری نظیر وضعیت آسفالت مورد مرمت قرار گرفته و مرتفع شده است. لازم به ذکر است که پیش از شروع دوچرخه سواری نقاطی که قرار است از آن‌ها گذر کنید و البته شروع و پایان مسیر حرکت خود را تعیین کنید؛ به این جهت که دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوید. مسیر‌های فرعی متعددی در این پیست دوچرخه سواری وجود دارد که با اطلاع یافتن از آن‌ها، به نقاط جدیدتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

دوچرخه سواری کیش
دوچرخه سواری کیش

اجاره دوچرخه در کیش

برای اجاره دوچرخه نخست باید به یکی از ایستگاه‌های ساخته شده جهت کرایه دوچرخه مراجعه کنید. این ایستگاه‌های در نقاط معروف و پرتردد جزیره کیش و در امتداد مسیر دوچرخه سواری کیش واقع شده‌اند. فراموش نکنید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. دوچرخه‌ها در انواع متنوعی مثل تک‌نفره، دونفره،‌ سه‌چرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی و انداز‌ه‌های مختلفی برای سنین گوناگون تدارک دیده شده است. بنابراین شما به صورت خانوادگی نیز می‌توانید به این ورزش لذت‌بخش بپردازید.

  • محل قرارگیری ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در کیش: ایستگاه‌های مسیر دوچرخه سواری در قسمت‌های مختلف جزیره کیش نظیر اسکله تفریحی واقع در قسمت شرقی جزیره، پرشین گلف، کشتی یونانی مستقر در جنوب غربی جزیره، کنار بازار مرجان واقع در جنوب شرقی جزیره کیش و فاز ۲ صدف وجود دارد. یک ایستگاه و پارکینگ دوچرخه نیز در غربی‌ترین نقطه جزیره و نزدیک به فانوس دریایی کلبه هور قرار گرفته است.
  • هزینه اجاره دوچرخه برقی در جزیره کیش: ابتدا با در دسترس داشتن کارت شناسایی معتبر به یکی از ایستگاه‌های مورد نظر مراجعه فرمایید. شروع هزینه کرایه یک دوچرخه معمولی از ۱۵ هزار تومان است که می‌توانید دوچرخه خود را عادی یا دنده‌ای انتخاب کنید. هزینه دوچرخه‌های برقی گران‌تر از معمولی است و شروع قیمت از ۳۰ هزار تومان است. هزینه اجاره اسکوتر اما ساعتی لحاظ می‌شود و به ازای یک ساعت ۲۵ هزار تومان دریافت می‌گردد. این نرخ‌ها مصوب هستند و با گذشت هرسال تغییر می‌کنند.

نقشه مسیر دوچرخه سواری کیش

قسمت اعظم مسیر دوچرخه سواری کیش در حاشیه ساحلی خلیج فارس و موازی با خیابان جهان قرار گرفته است. بخش‌هایی از مسیر در قسمت‌های شمالی جزیره موازی با بلوار میرمهنا می‌شود و در ادامه در مسیر بلوار ایران این منطقه قرار می‌گیرد. پس از آن از مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس عبور می‌کند و به اسکله بزرگ تفریحی می‌رسد. در بین اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان از ساحل درختان نارگیل کیش گذر می‌کند که البته این مسیر جذابیت خاطره‌انگیزی برای رکاب‌زنان خواهد داشت. پس از عبور از بوستان مرجان در مسیری به موازات جاده جهان قرار می‌گیرد که در این مسیر از کلوپ تفریحات دریایی ناتیلوس، پارک ساحلی سیمرغ، پارک نیلوفر و پارک دلفین کیش، دهکده ساحلی کیش، صخره قارچی و البته تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ و هتل معروف این جزیره می‌گذرد.

دیدنی های مسیر دوچرخه سواری کیش

مسیر دوچرخه سواری در کیش به گونه‌ای طراحی شده که از زیباترین و منحصر به فردترین مناطق جزیره کیش عبور می‌کند. انتخاب نوار ساحلی برای این مسیر خود مهر تاییدی بر این مدعا است. چراکه کمتر منطقه‌ای در کشور قابلیت احداث چنین مسیری را دارا است. در این مسیر در فاصله بین اسکله بزرگ تفریحی تا پلاژ آقایان، از ساحل درختان نارگیل کیش عبور می‌کنید؛ یک ساحل با انبوهی از درختان نارگیل و البته آرامشی مثال‌زدنی که در شرق جزیره کیش قرار گرفته است. در غرب جزیره می‌توانید در پارک ساحلی کشتی یونانی توقف کنید و به دیدن کشتی یونانی سوخته مشغول باشید. دماغه‌ای در غربی‌ترین قسمت جزیره وجود دارد که کلبه هور نامیده می‌شود و در مسیر دوچرخه سواری خود از آنجا نیز عبور خواهید کرد. در این منطقه انواع لاک‌پشت‌ها و صدف‌ها را می‌بینید و بسیاری از مردمی با هدف ماهی‌گیری به این منطقه مراجعه کرده‌اند. همچنین در کلبه هور می‌توانید به تماشای مجسمه فرشته فانوس به دست بنشینید.

در این مسیر از پارک نیلوفر نیز عبور خواهید کرد. پارک دلفین کیش، باغ پرندگان و آکواریوم کیش در داخل پارک نیلوفر قرار گرفته شده‌اند. مسیر ویژه دوچرخه سواری کیش از بوستان و بازار مرجان کیش نیز می‌گذرد که می‌توانید در آنجا نیز توقفی داشته باشید. در مسیر خود از خانه مردم‌شناسی بومیان کیش که در محله عرب‌های این جزیره واقع شده، عبور می‌کنید.‌ این بنا قدیمی‌ترین خانه جزیره کیش است که حتماً سر فرصت برای تماشای آنجا نیز اقدام کنید. مسیر دوچرخه سواری کیش از بندر و شهر قدیمی حریره نیز عبور می‌کند. شهر باستانی حریره، یکی از مناطق دیدنی جزیره کیش است که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که بهتر است در زمان مناسب برای تماشای آنجا نیز اقدام کنید. به طور کلی همانطور که گفته شد این مسیر بیشتر از مناطق ساحلی جزیره کیش گذر می‌کند،‌ در این مناطق انواع پرندگانی را مشاهده می‌کنید که بر فراز صخره‌ها و دریا درحال پرواز هستند یا صدف‌ها و موجودات دریایی که با امواج آب به ساحل رسیده‌اند.

فراتر از همه این‌ها، می‌تواند به رستوران‌ها و مراکز خریدی در کنار این مسیر ساخته شده است،‌ نیز مراجعه کنید و هرآنچه را که می‌خواهید تهیه نمایید. مطمئن باشید جاذبه‌های طبیعی گردشگری که در مسیر دوچرخه سواری شما قرار دارد،‌ سفری رویایی و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

چالش های مسیر دوچرخه سواری کیش

پیش از هرچیز در زمان دریافت دوچرخه در ایستگاه، از سالم بودن تمام قسمت‌های آن اطمینان حاصل کنید. ممکن است قسمتی از دوچرخه از قبل خراب بوده باشد و مسئول مربوطه متوجه آن نشده باشد یا دوچرخه مناسب شما نباشد. به طور مثال رکاب سفتی داشته باشد و انرژی زیادی از شما بگیرد. بنابراین این مورد را قبل از شروع حرکت خود بررسی کنید چراکه مسیر طولانی است. در کیش هوا در بیشتر زمان‌های سال بارانی یا طوفانی است که در این صورت اقدام به دوچرخه سواری نکنید. وزش بادهای شدید کار شما را برای رکاب زدن سخت‌تر می‌کند. پیش از شروع کار، وضعیت هوای منطقه را از طریق هواشناسی بررسی کنید. مسیر دوچرخه سواری کیش چند تکه است که در اثر بازسازی‌های اخیر تا حدی یکپارچه شده و وضعیت بهتری پیدا کرده است. این مسیر تابلوهای راهنمای کمی دارد و ممکن است باعث شود مسیر خود را گم کنید. بنابراین شاید بهتر باشد این مشکل را با پرس‌وجو از افراد محلی رفع کنید.

دوچرخه سواری در جزیره کیش
دوچرخه سواری در جزیره کیش

نکات مهم در دوچرخه سواری دور جزیره کیش

متاسفانه در مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش غرفه‌های فروش آب یا تنقلات و یا حتی سرویس بهداشتی به تعداد کافی وجود ندارد و این مساله ممکن است باعث آزرده خاطر شدن شما در طول مسیر گردد. بهتر است پیش از آغاز حرکت خود آب و هر آنچه در طول مسیر ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را به قدر کافی همراه خود بردارید. در صورتی که در هوای آفتابی عزیمت می‌کنید،‌ از کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده نمایید. به‌علاوه حتماً کفش و لباس‌های مناسب دوچرخه سواری به تن کنید. هوای کیش ممکن است در طول روز بیش از حد گرم و شرجی باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از ورزش کردن در هوای گرم آزرده می‌شوند بهتر است ساعت‌های پایانی روز را که هوا قدری خنک‌تر است، برای شروع حرکت خود انتخاب کنید. فقط پیش از شروع از مسیر حرکت خود مطمئن شوید. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد،‌ وضعیت آب و هوا و کیفیت دوچرخه خود را قبل از شروع حرکت کنترل کنید و البته مسیر خود را روی نقشه مشخص کنید که دچار سردرگمی در طول مسیر خود نشوید.

انواع دوچرخه های موجود در جزیره کیش

دوچرخه سواری در کیش در انواع گوناگون: دوچرخه برقی، دوچرخه تک نفره، دوچرخه دو نفره، سه چرخه و دوچرخه چند نفره وجود دارد که گردشگران تور کیش می توانند از آن ها بهره ببرند. جالب است بدانید که پیست دوچرخه سواری در کیش در موازات “جاده جهان کیش” قرار دارد. این جاده یکی از جاده های زیبا و دیدنی ایران بوده که در جوار ساحل واقع شده است. در سفر به این جزیره زیبا، دوچرخه سواری در کیش را فراموش نکنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "دوچرخه سواری کیش" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: دوچرخه سواری کیش در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب دوچرخه سواری کیش را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال دوچرخه سواری کیش در فیسبوک
ارسال دوچرخه سواری کیش در تویتر
ارسال دوچرخه سواری کیش در واتس آپ
ارسال دوچرخه سواری کیش در تلگرام
خبرخوان دوچرخه سواری کیش

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

2 thoughts on “دوچرخه سواری کیش

  • سپتامبر 25, 2020 at 1:25 ق.ظ
    Permalink

    امروز ساعت ۱۷:۴۵ به مدت یکساعت و پنجاه و پنج دقیقه بدون توقف دور تا دور جزیره رو رکاب زدم
    دوچرخه سواری تو کیش فوق العاده عالیه
    الان ساعت یک بامداد هست و خوابم نمیبره

  • سپتامبر 25, 2020 at 1:43 ق.ظ
    Permalink

    دوچرخه سواری در کیش فقط شباش خوبه و گرنه صبح و ظهر از گرما می پزید

Comments are closed.


0