خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو


خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از حبوبات کم کالری از خانواده باقلائیان است که بیش از 150 گونه ی آن در سراسر جهان یافت می شود.

لوبیا سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص لوبیا سبز را برای دوران بارداری، کودکان، دیابت، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم.

خواص لوبیا سبز برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. جوان سازی پوست صورت

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و آنتی اکسیدان های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

2. درمان موهای خشک و شکننده

مقادیر بالای بیوتین موجود در لوبیا سبز برای تقویت و افزایش رشد مو ضروری است و علاوه بر این به درمان موهای خشک و شکننده کمک می کند.

ماسک تقویت کننده مو با لوبیا سبز

تعدادی لوبیا سبز را در آب بجوشانید تا عصاره ی آن در بیاید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بر روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

فواید دارویی و درمانی لوبیا سبز برای سلامتی

3. جنین و زنان باردار

لوبیا سبز یک منبع عالی اسید فولیک است که در دوران بارداری برای سلامتی زنان باردار و برای رشد طبیعی و سالم جنین در رحم و جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین ضروری است.

مقادیر بالای آهن و فولات موجود در لوبیا سبز می تواند باروری را در زنان افزایش دهد.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

4. نوزادان و کودکان

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی ضروری، پروتئین، فیبر، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و به عنوان یکی از حبوبات مفید برای بهبود رشد نوزادان و کودکان محسوب می شود.

توجه داشته باشید که لوبیا سبز خام را به نوزادان و کودکان ندهید چون لکتین موجود در آن باعث خونریزی معده می شود.

5. بدنسازی و بدنسازان

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین و فیبر و کالری پایین است که متابولیسم بدن‌ را افزایش داده و به روند ساخت عضله در بدنسازان سرعت می‌بخشد.

6. لاغری و کاهش وزن

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که آن را به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید.

7. دیابت و قند خون

مطالعات نشان داده که حبوباتی مانند لوبیا سبز که شاخص گلیسمی پایینی دارند برای پیشگیری و درمان دیابت و تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی مفید می باشند.

8. نقرس

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در لوبیا سبز به طور طبیعی اسید اوریک خون را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان بیماری نقرس مفید می باشد.

9. نفخ معده و دستگاه گوارش

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده، یبوست، هموروئید یا بواسیر، بیماری ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

10. سرطان

مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فیبر و کلروفیل موجود در لوبیا سبز برای پیشگیری و درمان سرطان کولون مفید می باشد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های کاروتنوئید موجود در لوبیا سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پروستات و لوسمی می شوند.

عوارض و مضرات لوبیا سبز

لکتین موجود در لوبیا سبز در مقادیر بالا می تواند سبب ایجاد انواع مشکلات گوارشی شود. لوبیا سبز و سایر حبوبات ممکن است در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

مقادیر بالای ویتامین K موجود در لوبیا سبز ممکن است با دارو های ضد انعقاد خون خون مانند کومادین یا وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند.

لوبیا سبز مقادیر بالایی اگزالات دارد و برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیوی و کیسه صفرا مضر می باشد.

فاویسم

لوبیا سبز یکی از حبوبات و از اعضای خانواده ی باقلائیان است بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به بیماری فاویسم از خوردن آن اجتناب کنند.

طبع لوبیا سبز

طبع لوبیا سبز سرد است.

لوبیا سبز بسیار کم کالری بوده و چربی کمی دارداما دارای مقادیر بالای فیبر می باشد. لوبیا سبز به عنوان منبع ویتامین های A، C، K، B6 و اسید فولیک و مواد معدنی از جمله کلسیم، سیلیکون، آهن، منگنز، پتاسیم و مس شناخته می شود.

لوبیا سبز را می توان به صورت خام در انواع سالاد و یا به صورت پخته در انواع خورش، پلو، کوکو و سوپ ها استفاده کرد.

لوبیا سبز
لوبیا سبز

ارزش غذایی لوبیا سبز

  • کالری : 31
  • پروتئین : 1.8 گرم
  • فیبر : 3.4 گرم
  • چربی : 0.1 گرم
  • کربوهیدرات : 7 گرم

منابع : organicfacts – medicalnewstoday

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو در فیسبوک
ارسال خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو در تویتر
ارسال خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو در واتس آپ
ارسال خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو در تلگرام
خبرخوان خواص لوبیا سبز؛ 10 خاصیت لوبیا سبز برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0