حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟


حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه، همواره تلاش می‌کنند تا محصولات خود را طوری تولید کنند که یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود بایستند. به ویژه در مورد حجم رم (RAM) که بعضی از سازندگان شعار «هر چه بیشتر، بهتر» را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. اما واقعاً حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟

رم بخشی از گوشی است که سیستم عامل، اپلیکیشن‌های نصب شده و اطلاعات موقت مورد استفاده برای اجرای اپلیکیشن‌ها در آن ذخیره می‌شود. رم در مقایسه با حافظه داخلی سیستم که اطلاعات معمولی کاربر در آن ذخیره می‌شود، سریع‌تر است و اطلاعات را در مدت زمان کمتری در دسترس قرار می‌دهد.

بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار رم ۲ گیگابایتی دارند و تعداد محدودی از آنها نیز ۳ از گیگابایت رم بهره می‌بردند. اما بعضی از شرکت‌ها پا را فراتر گذاشته و حجم رم گوشی‌های خود را به ۴، ۶ یا حتی ۸ گیگابایت ارتقا داده اند. سال گذشته کمپانی Vivo اولین گوشی تلفن همراه با رم ۶ گیگابایتی را تولید کرد. در حال حاضر  OnePlus 3T رم ۶ گیگابایتی و گوشی جدید ZenFone AR کمپانی ایسوس، رم ۸ گیگابایتی دارد. یعنی بیشتر از حجم رم یک لپ تاپ! اما آیا این حجم برای رم گوشی زیاد است؟ مدیر اجرایی شرکت هواوی که اینطور فکر می‌کند!

حجم رم گوشی های موبایل چقدر باید باشد؟

لائو شی مدیر اجرایی شرکت هواوی معتقد است یک گوشی تلفن همراه برای این که بدون دردسر کار کند، حداکثر به ۴ گیگابایت رم نیاز دارد. او می‌گوید: سرعت بیشتر گوشی در واقع به سیستم عامل آن بستگی دارد، نه به حجم رم. بالا بردن حجم رم فقط باعث می‌شود که قیمت گوشی بیشتر شود و تاثیری بر عملکرد آن ندارد. حتی ممکن است یک گوشی با رم ۴ گیگابایت بهتر از گوشی‌هایی با رم ۶ یا ۸ گیگابایت کار کند. او برای اثبات این ادعای خود، اپل را مثال می‌زند که با همان رم و تنها با ارتقاء سیستم عامل گوشی‌های آیفون، به شهرت جهانی دست یافته است. گوشی‌های آیفون می‌توانند سنگین ترین پردازش‌ها را تنها با یک رم ۲ گیگابایتی به بهترین شکل انجام دهند!

در گوشی‌های اندرویدی قدیمی رم ۱ گیگابایت تضمین کننده کارایی گوشی بود. اما از زمان عرضه اندروید لالی پاپ، یک گیگابایت رم جوابگوی نصب سیستم عامل نیست و می‌تواند کند شدن برنامه‌ها و بالا آمدن سیستم عامل را در پی داشته باشد. در حال حاضر برای گوشی‌های اندرویدی حداقل رم ۲ گیگابایت توصیه می‌شود. اما با عرضه آپدیت‌های جدید اندروید، احتمال می‌رود که این مقدار افزایش پیدا کند. نکته دیگر کیفیت و سرعت ذخیره کردن اطلاعات است که حتماً باید در نظر داشته باشید. Note 4 ذخیره اطلاعات را با سرعت ۷۷ مگابایت بر ثانیه و Galaxy S6 با سرعت ۱۵۴ مگابایت بر ثانیه انجام می‌دهد.

اگر قصد خرید حافظه جانبی مانند کارت‌های SD را دارید، به کیفیت و کارایی آنها نیز توجه داشته باشید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ در فیسبوک
ارسال حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ در تویتر
ارسال حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ در واتس آپ
ارسال حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟ در تلگرام
خبرخوان حجم رم گوشی های هوشمند چقدر باید باشد؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0