بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها


بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها

والدین باید بدانند حداکثر طول کلیتوریس طبیعی در نوزاد دختر 5 میلی‌متر است. علل بزرگی کلیتوریس در نوزادان زیاد است که یکی از آنها به پرکاری مادرزادی غده فوق‌کلیه مربوط می‌شود.

کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس  Clitoris چوچوله یا چوچول بخشی از اندام جنسی زنانه است که در پستانداران، شترمرغ‌ها و تعداد محدودی از دیگر حیوانات وجود دارد. کلیتوریس دارای رگ‌های خونی و اعصاب فراوان است. در انسان، بخش دکمه‌ مانند و قابل رؤیت آن نزدیک اتصال لب‌های کوچک به هم، در بالای خروجی میزراه و مهبل قرار دارد.

نقش کلیتوریس صرفاً در برانگیختگی جنسی و رسیدن به اوج لذت جنسی است و کانال زایمان و یا میزراه (مجرای دفع ادرار) در کلیتوریس قرار ندارد. برخلاف آلت تناسلی نر که از نظر هم‌ساخت‌شناسی (هومولوژی) متشابه کلیتوریس است. کلیتوریس حساس‌ترین ناحیهٔ شهوانی و منشأ اصلی تمایل جنسی در زنان است.

علل بزرگی کلیتوریس در نوزادان

بیماری پرکاری مادرزادی غده فوق کلیه از جمله بیماری‌هایی است که عامل بزرگ شدن کلیتوریس در نوزادان محسوب می‌گردد. در این بیماری، غده فوق‌کلیه شروع به تولید مقادیر زیادی هورمون‌های مردانه می‌کند و این نوزادان علاوه بر بزرگی کلیتوریس، دارای ابهام در دستگاه تناسلی خارجی نیز هستند؛ یعنی فقط از شکل دستگاه تناسلی خارجی نمی‌توان قضاوت کرد نوزاد دختر است یا پسر.

اختلالات کروموزومی‌ای هم هستند که سبب بزرگی کلیتوریس در نوزادان می‌شوند.

بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها
بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها

علل بزرگ شدن کلیتوریس در زنان بزرگسال

علت اصلی این مشکل به هم خوردن تعادل هورمونی در خانم‌هاست که در آن مقادیر زیادی هورمون مردانه در بدن یک خانم تولید می‌شود. سندرم تخمدان‌های پلی کیستیک و بیماری هیپرتکوزیس (که در آن سلول‌های بخصوصی در تخمدان شروع به ترشح هورمون‌های مردانه می‌کنند) دو بیماری مهمی به حساب می‌آیند که می‌توانند باعث بروز این مشکلات هورمونی شوند. البته سندرم تخمدان‌های پلی‌کیستیک را نباید با کیست تخمدان اشتباه گرفت.

عوارض که هورمونهای مردانه برای بانوان ایجاد می کنند :

– ریزش موی سر

– افزایش موهای زائد صورت

– کلفت شدن صدا

– شل شدن بافت سینه

– بزرگ شدن کلیتوریس

– ایجاد شدن جوش های چرکی

– ایجاد شدن آکنه

عوارض سندرم تخمدان‌های پلی کیستیک و هیپرتکوزیس

قاعدگی‌های نا منظم، رشد موهای زاید، جوش‌های پوستی (آکنه) و چاقی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مشاهده می‌شود. این عارضه می‌تواند در نوجوانی با دوره‌های قاعدگی نا منظم مشخص گردد یا اینکه بعدها به دنبال افزایش وزن یا مشکل در باروری تشخیص داده شود.

در سندرم تخمدان‌های پلی‌کیستیک هر دو تخمدان حاوی کیست‌های متعدد و بسیار زیادی هستند که منجر به بزرگ شدن کلیتوریس در زنان می‌گردد.از عواملی که باعث افزایش هورمون‌های مردانه در خانم‌ها می‌شود استفاده از مواد انرژی زای ورزشی و خوردن داروهای لاغری می‌باشد.

درمان بزرگ شدن کلیتوریس

در هر خانمی که دچار بزرگی کلیتوریس است، باید دنبال علائم افزایش هورمون مردانه بود؛ اما گاهی اوقات نمی‌توان دلیل خاصی بر بزرگی کلیتوریس پیدا کرد. با این حال هر خانم مبتلا به بزرگی کلیتوریس به بررسی کامل نیاز دارد تا علت اصلی پیدا و بیماری درمان شود. پس از پیدا کردن علت اصلی بزرگی کلیتوریس و درمان آن، خود بزرگی کلیتوریس را می‌توان با جراحی اصلاح کرد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها در فیسبوک
ارسال بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها در تویتر
ارسال بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها در واتس آپ
ارسال بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها در تلگرام
خبرخوان بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0