انواع روش های کاشت مو


انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

انواع روش های رایج کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

جز اولین روش های کاشت مو که در روش fit یک نوار کوچک مو از ناحیه پشت سر برداشت می شود که گرافت های برداشتی از منطقه را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت است که در مجموع ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو می شود. زمانی که برداشت از ناحیه پشت سر انجام شد آن را بخیه می زنند و مسیر رشد مو باعث می شود که این ناحیه پنهان بماند. اما گرافت های برداشتی را بصورت واحد های یک ، دوو یا سه تایی جدا و آماده برای کاشت بر روی سر اماده می کنند و در بخش های مورد نیاز کاشت می شود.

کاشت مو به روش FIT

این روش در واقع به عنوان جایگزین کاشت مو Fut معرفی شد، که در این روش گرافت های مو برخلاف روش fut بصورت تک تک از نواحی که دارای بانک موی قروی تری بودند که اغلب ناحیه پشت سر است استفاده می شود. کاشت مو به روش Fit برخلاف روش Fut اسکار خطی (برداشت نواری از پشت سر و باقی ماندن جای آن ) ایجاد نمی کند اما در حقیقت اسکار های معتددی بصورت حلقوی ایجاد می کند. روش fit برداشت بوسیله پانچهای یک میلیمتری از نواحی مناسب انتخاب و فولیکولهای را برداشت و در نواحی گیرنده مو کاشته می شوند.

کاشت مو به روش fue

این روش نسخه کامل تر نسبت به باقی روش های کاشت مو است فولیکول های منحصر بفرد از نواحی اهدا کننده برداشته شده و ترجیحا یکی پس از دیگری به محل دریافت کننده کاشت می شوند . از مزایای این روش این است که نسبت به روش های دیگر طبیعی تر به نظر می رسد. همچنین نواحی اهدا کننده نه تنها پوست سر بلکه شامل سینه، پاها، بازوها، شکم، پشت، صورت و ریش نیز می شود.کاشت مو fue یک زخم خطی ایجاد نمیکند،میتواند برای بیمارانی که می خواهند از موهای بسیارکوتاه استفاده کنند مناسب باشد.

کاشت مو Fue همچنین این امکان را می دهد که انتقال موهای بخش هایی از بدن به موی سر را نیز مورد بررسی قرار دهد. که می تواند به موهای ریش و یا موی قسمت هایی از بدن اشاره باشد، اگرچه دراین زمینه محدودیت هایی وجود دارد و برای همه افراد امکان پذیر نیست.

کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش Sut روش جدیدی از کاشت مو که زمان برداشت مو از نواحی پشت سر (همانطور که گفتیم این ناحیه بانک موی قوی تری دارد) اسکار خطی مانند روش fut  ایجاد نمی کند و نواحی برداشت پنهان می مانند. یکی از مزایای این روش برداشت سریع و دقیق آن است، که سرعت کاشت مو در روش sut  نسبت به باقی روش های سریع تر و البته با نتیجه بهتری نیز همراه است.  همچنین استفاده از اسلیفت های بسیار ظریف کاشت گرفت های که با فاصله ای کمتر از یک میلی متر انجام می شود.

کاشت مو به روش سیفر

کاشت مو سیفر  با دستگاه اتوماتیک در واقع همان روش کاشت مو به روش Fut و fit  است اما با این تفاوت که در این روش برداشت مو از پشت سر با دستگاه انجام می شود. این دستگاه فرانسوی به نام omnigraft و اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی وارد ایران شد. در گذشته بخاطر محدود بدون دستگاه تعداد کمی از پزشکان از آن استفاده می کردند و این روش را به نام اتوماتیک یا ahrs می نامیدند.

کمپانی فرانسوی اقدام به ساخت نوع جدید تر این دستگاه کرد ولی در واقع همان دستگاه قدیمی بود ولی با این تفاوت که قسمت های جدا کننده گرافت ها حذف شده و صفحات دستگاه نیز دیجیتال شده و نام آن نیز از ahrs  به safer  تغییر کرده که به آن کاشت مو اتوماتیک گفته می شود. در واقع دستگاه اتوماتیک نیست بخاطر اینکه برداشت گرافت ها بصورت تک تک با هندیپس دستگاه توسط پزشک انجام می شود که یاد آور روش Fit  است.

سن مناسب کاشت

سن مناسب کاشت مو

افرادی که بین سن ۱۸ تا ۲۵ هستند برای کاشت مناسب نیست البته در موارد خاص که پزشک معالج با بررسی نوع ریزش موی سر و مقدار ریزش حال و آینده بیمار تشخیص می دهد که کاشت انجام دهد. اما بهترین زمان برای کاشت مو زمانی است که ریزش موی فرد متقاضی متوقف شده باشد.

بهترین روش کاشت مو

بهترین روش را می توان با بررسی  و مقایسه روش های رایج کاشت که در بالا توضیح دادیم انتخاب کنید. اما قبل از اقدام به انتخاب روش کاشت مو با پزشک تان مشورت کنید و براساس بانک موی شما و البته نوع ریزش مو  و مقدار ریزش موی سر را بررسی کنید و بهترین روش را انتخاب کنید.

برخی سوالات رایج 

برخی سوالات رایج کاشت مو

آیا کاشت باعث تقویت موهای کرکی سابق می‌شود یا نه ؟

ریزش موی مردانه یک روند رو به جلو و دائمی است و برای تقویت موهای موجود فرد که با وضعیت ژنتیکی او ارتباط دارد و امکان ریزش آنها در آینده وجود دارد، راهی به جز استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید نیست. البته لازم به ذکر است اگر کاشت مو را افراد بدون صلاحیت علمی انجام دهند احتمال آسیب رسیدن به موهای موجود فرد وجود دارد و ممکن است این موها به‌دلیل آسیب دچار ریزش شوند.

چه کسانی پس از کاشت باید ماینوکسیدیل بزنند ؟

در افرادی که موهای کم‌پشت و نازکی دارند، حدود ۱ ماه پس از کاشت مو، ممکن است موهای قبلی در اثر استرس وارد فاز استراحت شوند و بریزند. این ریزش مو طبیعی است. این وضعیت ممکن است ۶-۴ ماه طول بکشد و این کم‌پشتی ناراحت‌کننده ولی موقتی است و با بیرون آمدن از حالت استراحت و رشد موهای کاشته‌شده، نمای محل کاشت به حالت عادی درمی‌آید. معمولا برای تقویت موهای قبلی فرد باید از داروهای تقویت‌کننده مثل ماینوکسیدیل، فیناستراید و مولتی‌ویتامین استفاده کرد و در اکثر موارد لازم است مصرف این داروها خصوصا ماینوکسیدیل برای مدت طولانی (گاهی همه عمر) ادامه پیدا کند.

آیا موی کاشته‌ شده دچار ریزش می‌شود ؟

عمولا به هر روشی که کاشت مو انجام شود، ۳-۲ هفته پس از کاشت، موها وارد فاز استراحت می‌شوند و می‌ریزند. البته ریشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن می‌ریزد. رشد مجدد موها ۴-۳ ماه بعد آغاز می‌شود و در مجموع ۶ ماه طول می‌کشد تا موها کاملا رشد کنند.

بایدها قبل از عمل کاشت مو

* در روز عمل یا قبل از روز عمل کاشت مو ، موها را درست‌ بشویید. اگر نیاز به استفاده از شامپوی خاص دارید با پزشک تان مشورت کنید.

* لباس راحت دکمه‌دار که نیاز به کشیدن آن از سر نباشد، بر تن داشته باشید.

* اگر قصد رنگ کردن مو هایتان را دارید، در فاصله مناسبی تا قبل از عمل به این کار مبادرت کنید تا در روز عمل، موهای سفید نمایان شود.

* در صورت مصرف دارو ازجمله برای بیماری قلبی و فشارخون، می‌توانید آن‌ها را در روز عمل نیز مصرف کنید.

* وضعیت بیماری خود را  با پزشک تان در میان بگذارید. اگر بیماری قند دارید در مورد نحوه مصرف انسولین و برنامه غذایی که باید در روز جراحی لحاظ کنید با جراح خود مشورت کنید .در صورت مصرف داروی رقیق‌کننده خون یا بتا بلوکر جراح کاشت مو را مطلع کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

نبایدها قبل از عمل کاشت مو

* موها را کوتاه نکنید تا بتوانید بخیه‌های پس از عمل را بپوشانید.

* مصرف مکمل‌های ویتامین به‌ویژه مولتی ویتامین ،ویتامین B وE را یک هفته قبل از عمل متوقف کنید زیرا این مکمل‌ها خون‌ریزی را افزایش می‌دهد.

* مصرف قرص‌های ضدالتهابی را یک هفته قبل از عمل متوقف کنید.

* یک هفته قبل از عمل استعمال دخانیات را قطع کنید .استعمال دخانیات می‌تواند زمان التیام را طولانی‌تر کند،خطر عفونت‌ها را افزایش دهد و باعث رشد ضعیف مو شود.

* از خوردن نوشیدنی‌های حاوی کافئین بپرهیزید زیرا می‌تواند حساسیت بدن به دارو حین عمل و خطر خون‌ریزی را افزایش دهد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "انواع روش های کاشت مو" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: انواع روش های کاشت مو در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب انواع روش های کاشت مو را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال انواع روش های کاشت مو در فیسبوک
ارسال انواع روش های کاشت مو در تویتر
ارسال انواع روش های کاشت مو در واتس آپ
ارسال انواع روش های کاشت مو در تلگرام
خبرخوان انواع روش های کاشت مو

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0