اسم دختر ایرانی


اسم دختر ایرانی

لیست کامل اسم های دخترانه زیبا به ترتیب حروف الفبا

شامل اسامی دختر ایرانی اصیل (پارسی) و سایر ریشه ها. نام های ایرانی جدید با فراوانی کم (اسم دختر شیک و امروزی) و اسم های اصیل فارسی، ترکی، کردی، لری و … دخترانه.

جستجو اسم دختر ایرانی بر اساس حروف الفبا

ح چ ج ث ت پ ب آ – ا
ش س ژ ز ر ذ د خ
ق ف غ ع ظ ط ض ص
ي ه و ن م ل گ ک

برای مشاهده اسم های دخترانه روی حروف شروع شونده شان در جدول بالا کلیک نمایید.

مرجع اسم دختر ایرانی

اسم های ایرانی قسمتی از زبان و در نتیجه فرهنگ ما ایرانیان است. انتخاب اسم برای فرزند از مهمترین اقدامات پدر مادرهای ایرانی با شنیدن خبر آمدن فرزند به زندگیشان است. نام فارسی به عنوان اولین مرجع اسم های ایرانی دخترانه و پسرانه، در دهه اخیر تلاش زیادی در گردآوری و معرفی نام های ایرانی دختر و پسر به ایرانیان داشته است تا فارسی زبانان و ایرانیان انتخاب اسم مناسب تری برای فرزند دختر یا پسر خود داشته باشند. اسم زیبا اولین هدیه ای است که به کودک خود می دهید. هدیه ای که تا آخر عمر همراه او خواهد بود.

اسم دختر ایرانی اصیل

در مرحله اول اسامی دختر فارسی اصیل را می بینید و سپس سایر اسم ها (نامهای دختر ایرانی غیر فارسی) قرار گرفته است که شامل نام های زیبای دخترانه کردی، ترکی، گیلکی (رشتی)، لری، بلوچی، اسامی باستانی، اسم های اوستایی (زرتشتی)، عربی، عبری، ارمنی و … می باشند.

اسم دختر زیبا و جدید
اسم دختر زیبا و جدید

لیست اسم های دخترانه ایرانی

آیا تا بحال این سوال برای شما پیش آمده است که معنی نام شما چیست؟ آیا این سوال را کسی از شما پرسیده است. آیا می دانید معنی نامهای دوستان و خانواده و آشنایان خود چیست؟ آیا قصد انتخاب یک نام برای فرزند خود یا پیشنهاد نام برای یکی از آشنایان خود را دارید و آیا قصد انتخاب یک نام زیبا برای محصول یا شرکت خود هستید؟ این سوالات و بسیاری از سوالات مشابه تنها به یک وسیله پاسخ داده می شود و آن چیزی نیست جز کاملترین لیست از نامهای ایرانی همراه با معنی هر یک از نامها. در این مطلب مجموعه از نامهای ایرانی (همه اقوام ترک، کرد، لر، سیستانی، بلوچ، ترکمن، عرب، گیلکی، مازنی) و بعضی ا اسمهای خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. جهت نظم بیشتر نامهای دخترانه ایرانی در ادامه به ترتیب حروف الفبا آورده شده است و برای دستیابی به نامهای پسرانه ایرانی یا دیگر اسم های ایرانی و خارجی از لینک های مربوطه استفاده نمایید. امیدواریم این مجموعه که با تلاش فراوان گردآوری شده است مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

انتخاب اسم دختر

اسم های دخترانه قرار گرفته در فهرست بالا برای نامگذاری فرزند دختر و هم چنین نامگذاری اسم کسب و کار بخصوص مشاغلی که ارتباط با بانوان و دختر خانم ها دارد می تواند کاربرد داشته باشد. مثلا کسب و کاری که محصولات زنانه دارد. البته بیشتر افراد به دنبال اسم دختر زیبا و شیک برای بچه دختر خود هستند و معمولا نام های خاص زیبا، امروزی و با فراوانی کم را برای فرزند دختر خود ترجیح می دهند.

اسم دخترانه

نام های آتوسا، میترا، نیلوفر، نگین، آرزو، مهرناز و اسامی دخترانه زیبای دیگر. از اسم های باستانی ایران زمین هستند و نام های اصیل ایرانی به حساب می آیند. همچنین خیلی اسم های ترکی یا کردی هستند که از گذشته دور فقط در ایران کاربرد دارند و دارای معانی بسیار زیبا و لطیف هستند.

اسم جدید

بسیاری از همراهان در این سالها از ما درخواست اسم جدید دختر داشته اند و در پست مربوط در این مورد مفصل صحبت کرده ایم. اما در این باره کوتاه بگیم که زمانی که از دید دیگری به نام ها و سیر محبوبیت آن ها می نگریم، می فهمیم که اسم ها هم گویی دوره بخصوص خود را دارند. برخی نام ها یک دوره بسیار محبوب می شوند و در دوره دیگر به دلیل زیاد شدنشان از محبوبیت شان کم می شود و برعکس… و این سیر ادامه دارد. اما هدف نام فارسی در این چندین سال، معرفی دقیق معنی و ریشه نام های ایرانی بوده است. تا دوستان با آگاهی بیشتر نسبت به اسمها، انتخاب اسم بهتری داشته باشند.

زیباترین اسم دختر

به عقیده ما از دید زیبا شناسی زیبایی اسم را معنی، آوا و در درجه بعدی تاریخچه آن تشکیل می دهد. نام هایی که معنی مثبتی را القا می کنند، آوای گوشنوازی دارند و در تاریخ ایران زمین یادآور شخصیت نیکی هستند، بدون شک اسم های زیباتری محسوب می شوند. دیدگاه شما چیست؟

❓به نظر شما زیباترین اسم دخترانه چه اسمی است؟ در قسمت نظرات (پایین) دیدگاهتان را بنویسید. 👇

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "اسم دختر ایرانی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: اسم دختر ایرانی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب اسم دختر ایرانی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال اسم دختر ایرانی در فیسبوک
ارسال اسم دختر ایرانی در تویتر
ارسال اسم دختر ایرانی در واتس آپ
ارسال اسم دختر ایرانی در تلگرام
خبرخوان اسم دختر ایرانی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0