آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان


آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان

استادیوم رونگرادو می دیِ کره شمالی ظرفیت 150.000 صندلی رادار است. که این استادیوم را بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان می‌کند.

به گزارش محشر فوتبال یا ساکر پرطرفدارترین ورزش در جهان است. این ورزش قوانین ساده‌ای دارد و لوازم ضروری برای انجام آن کم است که باعث می‌شود تقریباً در اکثر مکان‌ها مثل سواحل. خیابان‌ها. پارک‌ها. دبیرستان‌ها و حیاط مدرسه‌ها بازی شود. طبق گفته‌ی بدنه‌ی اصلی کنترل فوتبال دنیا. فیفا. در سال 2000  تقریباً 250 میلیون بازیکن فوتبال و بیشتر از 1.3 میلیارد نفر علاقه‌مند به این ورزش وجود داشت. در جام جهانی 2010. بیشتر از 3.2 میلیارد نفر تماشاگر تلویزیونی فوتبال وجود داشت. در جام جهانی 2014 فیفا بیش از 1.7 میلیارد دلار از حق پخش کسب درآمد کرد. بنابراین. فوتبال با اختلاف پرطرفدارترین ورزش دنیاست که فراتر از نژاد. فرهنگ. جنسیت و سن قرار دارد. به فوتبال به‌عنوان بازی متحد کننده بشریت اشاره‌شده است.

استادیوم رونگرادو می

استادیوم رونگرادو می بزرگ‌ترین استادیوم دنیا است که در پیونگ‌یانگ کره‌ی شمالی ساخته‌شده است. این ورزشگاه ظرفیت 150.000 نفر تماشاگر را دارد. ساخت آن در 1989 به اتمام رسید. و بیشتر برای بازی‌های فوتبال. برخی رویدادهای ورزشی و بازی‌های جمعی استفاده می‌شود. سقفی با سیمایی متشکل از 16 منحنی که به‌صورت یک حلقه قرارگرفته‌اند دارد و دارای فضایی به وسعت حدود 2.2 میلیون فوت مربع و سقف با ارتفاع بالای 197 فوت از زمین. است.

کمپ نو

کمپ نو دومین ورزشگاه فوتبال بزرگ جهان است که در بارسلونای اسپانیا ساخته‌شده است. از تاریخ 1957. این استادیوم محل بازی‌های خانگی باشگاه فوتبال بارسلونا بوده است. این ورزشگاه گنجایش صندلی 99.354 رادار است و بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال در اروپا به شمار می‌آید. کمپ نو رخدادهای ورزشی مطرح زیادی را من‌جمله المپیک 1992 و فینال‌های جام قهرمانان اروپا را میزبانی کرده است. ساخت این ورزشگاه در قبال هزینه‌ای حدود 288 میلیون پزوتا. سه سال به طول انجامید.

استادیو آزتکا

استادیوم استادیو آزتکا در مکزیکوسیتی با گنجایش صندلی 95.500 سومین ورزشگاه بزرگ فوتبال در جهان است. ساخت آن در سال 1960 آغاز شد. این ورزشگاه به‌قصد همساز کردن افزایش حمایت از باشگاه آمِریکا کلوب و همچنین محل برگزاری بازی‌های جام جهانی مکزیکو در 1970 ساخته شد. این استادیوم به‌طور رسمی در سال 1966 افتتاح شد. بااینکه این استادیوم می‌تواند گنجایش 115.000 نفر را داشته باشد. اما به لحاظ امنیت تماشاگران ظرفیت آن کاهش‌یافته است.

استادیوم آزادی

   آزادی چهارمین ورزشگاه بزرگ جهان است که در تهران ایران واقع‌شده است. در سال 1971 افتتاح‌شده و استادیوم خانگی تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌آید. ظرفیت ورزشگاه 95.225 نفر می‌باشد بااین‌حال می‌تواند بیش از 100.000 تماشاگر را در خود جای دهد. این استادیوم جزئی از مجموعه ورزشی آزادی می‌باشد و چندین ساختمان ورزشی خارج از استادیوم دارد. ساخت این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌های آسیایی 1974 انجام گرفت. این استادیوم میزبان مسابقات آسیایی AFC در 1976. لیگ قهرمانان آسیا در 1999 و 2002 بوده است.

استادیوم FNB ساکر سیتی

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال در آفریقا است. و پنجمین ورزشگاه بزرگ جهان که در ژوهانسبورگ آفریقا جنوبی واقع‌شده و دارای گنجایش صندلی 94.736 تماشاگر است. همچنین. این ورزشگاه در کنار ساختمان اصلی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی قرارگرفته است. این استادیوم در فینال جام جهانی 2010 میزبان بازی بین هلند و اسپانیا شد. این استادیوم محل آخرین حضور نلسون ماندلا در بین عموم مردم در اختتامیه جام جهانی بود. در 1990. این ورزشگاه به دلیل اولین سخنرانی نلسون ماندلا بعد از آزادی از زندان در ژوهانسبورگ. به شهرت رسید.

اهمیت فوتبال

به‌عنوان نتیجه. فوتبال نقش بسیار مهمی را برای ارتقاء روابط بین‌المللی کشورها به دلیل پرطرفدار بودنش در دنیا. بازی می‌کند. برای مثال. کمیته‌ی ملی المپیک بیش از 200 کشور عضو دارد. بیشتر از کل کشورهای عضو در سازمان ملل که 192 کشور هستند. علاوه بر این. فوتبال نقش حیاتی را در تأثیر گزاری روی روابط بین‌المللی کشورها از طریق کنار هم جمع‌کردن مردم به‌وسیله‌ی رسانه و تکنولوژی. زمانی که همه‌ی مردم در یک‌زمان پای تلویزیون می‌نشینند و رویدادهای مهم ورزشی از قبیل جام جهانی را تماشا می‌کنند. بازی می‌کند. بنابراین. فوتبال راه را برای مردم در جهت نشان دادن باور برتری کشور خود بر همتایانشان هموار می‌کند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان در فیسبوک
ارسال آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان در تویتر
ارسال آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان در واتس آپ
ارسال آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان در تلگرام
خبرخوان آشنايي با بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي فوتبال جهان

فال حافظ
0