۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد


۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

اگر به اندازه کافی برای شروع اولین سفر و ماجراجویی خود بیقرار هستید، اما کاملا مطمئن نیستید که از کجای دنیا شروع کنید، نگران نباشید. کشورهای متنوع و مقاصد ایده ال بسیاری هستند که بخواهید برای بار اول به آن ها سفر کنید. در این مطلب 15 تا از بهترین کشور ها برای سفر خارجی را به شما معرفی میکنیم. احتمالا برای سفر خود به دنبال مکان های امن و راحت هستید.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

اغلب کشورهای خارجی که برای شروع این سفر خارجی مناسب هستند، کشورهای توسعه یافته هستند. بنابراین احتمالا مسافرت خارجی ارزانی نخواهید داشت، اما قطعا لحظات شگفت انگیزی را در این سفر و مکان ها ثبت خواهید کرد. بنابراین قلم و کاغذ خود را بردارید و با ما همراه باشید تا به شناسایی ۱۵ کشوری که باید به آنها سفر کرد، بپردازیم.

۱۵. کشور کانادا

سفر به کشور کانادا
سفر به کشور کانادا

شما هم برای سفر به کانادا برنامه می‌ریزید؟ چرا که نه؟ هر کسی آرزوی سفر به چنین کشوری را دارد. کشوری با شهرهای پرجنب و جوش و زنده و پارک‌های ملی شگفت انگیز و طبیعت بکر و بی‌نظیر. کشوری که به هر نحوی نیاز هر کسی را برطرف می کند.

کانادا کشور بسیار بزرگی است

در حقیقت کانادا پس از روسیه، دومین کشور بزرگ جهان است. بنابراین انتظار نداشته باشید که تمام کشور کانادا را فقط در چند هفته بگردید. کانادا بسیار بزرگ است و سفر از یک شهر آن به شهر دیگر مانند سفر به کشوری دیگر است. بنابراین اگر وقتتان محدود است، بهتر است که در سفر به کانادا روی یک یا دو شهر تمرکز کنید و تمام شهر را به خوبی بگردید.

کانادا همیشه در لیست برترین کشورهای جهان برای زندگی و سفر خارجی جای دارد. نه تنها به این دلیل که زندگی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است، بلکه شهروندان این کشور هم همیشه سعی می کنند بهترین باشند.

به علاوه در نظر داشته باشید که شهرهای کانادا بسیار بزرگ هستند. بنابراین هنگامیکه مشغول رزرو هتل در کانادا هستید به خاطر داشته باشید که هتل مورد نظرتان به مکان‌های دیدنی شهر یا ایستگاه اتوبوس و قطار نزدیک باشد و حتما یک بار دیگر فاصله‌ها را چک کنید. بله ممکن است هتلی در حومه شهر بسیار ارزان‌تر  باشد اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید که حومه‌های شهرهای کانادا می‌توانند خودشان مانند یک شهر جداگانه با مراکز خرید، پارک‌ها، سوپرمارکت‌ها و تمام ملزومات یک شهر باشند.

کانادا کشوری با طبیعت بی نظیر، دریاچه ها، جنگل ها، و حیات وحش است. و فکر کردن به فستیوال های مهیج این کشور، مانند فستیوال موسیقی جَز مونترال، باعث می شود تا همیشه کانادا را در راس لیست کشورهای برگزیده خود قرار دهید.

فقط حواستان باشد که زمستان ها به این کشور سفر نکنید!

کشور کانادا دو زبان رسمی دارد

بیشتر مردم کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما زبان رسمی دوم مردم کانادا فرانسوی است که زبان مادری ۲۰% جمعیت کانادا را شامل می‌شود.

به دلیل جامعه چندفرهنگی کانادا می‌توانید شاهد سطوح مختلفی از مهارت زبانی، لهجه‌های بسیار متفاوت و حتی تعداد بیشماری از زبان‌های دیگر باشید.

زبان رسمی مردم کِبک فرانسوی است، اما اصطلاحاتی که مردم کِبک در محاورات خود به کار می‌برند کاملا با زبان فرانسوی مردم پاریس متفاوت است.

کانادا،  دریاچه، دریاچه و باز هم دریاچه

حتما همه با دریاچه‌های آب شیرین و دریاچه‌های آب شور آشنایی دارید. باید بگوییم که کانادا با داشتن طولانی‌ترین خط ساحلی دنیا و ۲۰% از وسعت دریاچه‌های جهان هر دو نوع دریاچه را داراست. یعنی هم دریاچه آب شیرین دارد و هم دریاچه آب شور. بنابراین دوستداران دریاچه آب شیرین و دوستداران دریاچه آب شور می‌توانند در تعادل و توازن در کنار هم زندگی کنند. حدود ۲۰ میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که وسعت آن‌ها در حدود ایالت مین است. در دریاچه‌های کانادا می‌توانید تمامی ورزش‌های آبی را که استرالیایی‌ها هم انجام می‌دهند، انجام دهید بدون اینکه نگران حمله کوسه‌ها باشید!

۱۴. کشور تایلند

سفر به کشور تایلند
سفر به کشور تایلند

کافی است قدم به تایلند بگذارید تا متوجه شوید که چرا این کشور میزبان بسیاری از مردم از اقصی نقاط جهان است. با وجودیکه کشور تایلند از لحاظ اقتصادی، در رده کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می شود، کیفیت زندگی در این کشور اگر از کشورهای اروپایی بالاتر نباشد، پایین تر نیست.

عجیب نیست اگر بگوییم که خانواده های بسیاری با کودکانشان به تایلند سفر می کنند، تا از آب های فیروزه ای جنوب و یا کوه های مه آلود شمال این کشور دیدن کنند. اگر به این نکته توجه کنید که سفر به این کشور چقدر ارزان است، قطعا برنده خواهید بود.

هزینه سفر به تایلند

اقامت در هتل های کشور تایلند، به نسبت دیگر کشورهای خارجی هزینه کم تری دارد و نکته خوب دیگری که در این کشور وجود دارد تعدد هتل هایی است که در آن وجود دارد، به عبارتی گستره انتخابی شما برای اقامت در شهرهای این کشور بسیار گسترده است.

چند غذای محبوب در کشور تایلند

کشور تایلند آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد که شرایط رشد گیاهان مختلف و گسترش کشاورزی را ایجاد کرده است این جا پر از میوه ها و سبزیجات تر و تازه است. این مواد اولیه باکیفیت در بیشتر غذاهای منطقه دیده می شوند و به آن ها عطر و طعم خاصی می بخشند. علی رغم آنچه شنیده اید غذاهای سرزمین لبخندها بسیار خوشمزه و لذیذند و بدون شک باید تا می توانید غذاهای متنوع را امتحان کنید یا حتی در کلاس های آشپزی شرکت کنید و به عنوان سوغاتی برای دوستانتان غذای تایلندی بپزید.

  • پد تای: این غذا از برنج، نودل، تخم مرغ، پنیر لوبیا، سبزیجات و معمولا مقداری مرغ و میگو درست می شود. پد تای را می توانید در هر غذاخوری ای در تایلند پیدا کنید.
  • کاری میگو: از غذاهای دریایی خوشمزه است که از برنج، ریحان، سبزیجات، سس کاری و میگوی تازه تشکیل شده است. برای پخت آن سبزیجات مختلف را مخلوط کرده و پس از پخت و ترکیب آن ها با میگو سرو می شود.
  • انبه و برنج: از دیگر غذاهای معروف تایلند است که از عنبه و برنج و ترکیب آن ها با شیر غلیظ درست می شود، این غذا را در همه غذاخوری های تایلند می توان پیدا کرد و هم در رستوران ها و هم در غذاخوری ها محبوبیت دارد.
  • تام یانگ گونگ: مردم تایلند عاشق غذاهای فلفلی هستند و این غذا هم بشدت تند است. تام یانگ گونگ یک نوع سوپ تند است که از مخلوط سبزی و فلفل و میگوی تازه و قارچ درست می شود.

۱۳. کشور شیلی

کشور شیلی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور شیلی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

اگر برنامه سفر به جنوب آمریکا را دارید، شیلی مکان خوبی برای انتخاب شماست. این کشور نسبت به کشورهای اطراف خود از کیفیت به نسبت بالاتری برای زندگی برخوردار است.

شیلی همانند نواری طولانی در غرب امریکای جنوبی کشیده شده است. گردشگران می توانند از وجود اقلیم های متعدد و مناظر دیدنیِ  شیلی پاتاگونیا در جنوب شیلی گرفته، تا زمین های اسکی در مرکز این کشور، و بیابان آتاکاما در شمال این کشور لذت ببرند. همچنین اگر موفق به دیدن راپا نوئی( Rapa Nui) که به جزیره ایستر( Easter Island) هم معروف است، بشوید، امتیازی ویژه در سفرتان محسوب می شود.

هزینه خورد و خوراک در سفر به کشور شیلی

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۵۰۰۰ پزو شیلی را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۲۵۰۰۰ پزو شیلی پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور شیلی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۴۰۰۰ پزو شیلی می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۶۰۸ پزو شیلی و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱۷۰۰ پزو شیلی بپردازید.

چند غذای محبوب در شیلی

  • کومپیلیتو | Completo: یک نوع هات داگ شیلیایی است! محبوب ترین غذای خیابانی در شیلی همین ساندویچ سوسیس است.
  • امپانادا | Empanadas: یک نوع اسنک بسیار خوشمزه که برای تهیه آن از گوشت چرخ کرده، پیاز، کشمش و زیتون سیاه استفاده می شود.
  • پوروتوس گرانادوس | Porotos Granados: این غذای سنتی در واقع خورش لوبیای تازه است و برای درست کردن آن از مواد تازه فصل تابستان مثل لوبیا، خمیر ذرت، پیاز، کدو تنبل،سیر، گوجه و ریحان استفاده می شود.
  • ساندویچ چوراسکو | Churrasco: برای درست کردن این ساندویچ از استیک های نازک گوشت، گوجه، آووکادو و مایونز استفاده می شود.

۱۲. کشور فرانسه

کشور فرانسه از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور فرانسه از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

فرانسه، جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا است. این کشور زیبا، غذاهایی لذیذ، تاریخی غنی و پربار و فضایی دوست‌داشتنی دارد.

یک سفر چند روزه برای لذت بردن از همه‌ی زیبایی‌های فرانسه کافی نیست. هر کسی که یک بار به فرانسه سفر کند، برای دیدن دوباره‌ی این کشور دیدنی، لحظه‌شماری می‌کند. گرچه این نصیحت شاید کمی خنده دار و یا احمقانه به نظر برسد، اما بسیاری جاهای دیگر به غیر از پاریس هم در کشور فرانسه برای دیدن وجود دارند.

اگر شانس این را دارید که چند وقتی را در فرانسه بمانید، از دیدن پایتخت لذت ببرید، اما یادتان نرود که حتما از سواحل و حومه نیز دیدن کنید.

می توانید از دیدن قلعه های قدیمی، معماری نفیس و هنرهای زیبا در این کشور لذت ببرید، اما یادتان نرود که حتما خوردن باگت های فرانسوی با پنیر کاممبر( Camembert) را نیز امتحان کنید.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ها و گردش‌های شهری

اگر می‌خواهید از جمعیت انبوه گردشگران دور بمانید و فرصتی پیدا کنید تا در هوای مطبوع و ملایم، به جاذبه‌های مختلف سر بزنید، فصل معمولی سال یا همان شولدر سیزن را انتخاب کنید. در بیشتر مناطق فرانسه، ماه‌های مه و سپتامبر فصل معمولی سال است، ولی در پاریس این فصل نسبتا شلوغ است. پاریس یک مقصد گردشگری عالی برای همه‌ی فصل‌های سال است، بنابراین معمولا هیچ موقع از سال، خلوت نمی‌شود، ولی در اوایل مارس و اواخر اکتبر، جمعیت گردشگران، کمتر از سایر مواقع است.

بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات ساحلی

اگر می‌خواهید از تفریحات ساحلی در نواحی جنوبی فرانسه لذت ببرید، باید قبل از سفر بدانید که دمای آب دریا فقط در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر به اندازه‌ای گرم است که برای شنا مناسب باشد. در این فاصله، جمعیت زیادی به این مناطق سفر می‌کنند و خبری از سواحل خلوت نیست. بهترین زمان شاید اواسط سپتامبر باشد که معمولا هنوز آب گرم است و خورشید می‌تابد و از جمعیت گردشگران، کمی کاسته می‌شود. از آوریل تا اکتبر دمای هوا برای گشت‌وگذار و قدم زدن در مناطق ساحلی، مناسب است.

بهترین زمان سفر به فرانسه برای خرید

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، حراج‌های فصلی تابستانی و زمستانی دارند. این حراج‌ها فرصت‌هایی عالی برای علاقه‌مندان به خرید است تا بتوانند با قیمت‌های بسیار مناسب و رقابتی، محصولات مورد نظر خود را بخرند. اگر از دوستداران خرید هستید، از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه و از اواخر ژوئن تا اوایل اوت، زمان مناسبی برای سفر به فرانسه است تا بتوانید از حراج‌های تابستانی و زمستانی استفاده کنید. از آنجایی که فرانسه در تابستان بسیار شلوغ است، اگر می‌خواهید از فرصت حراج استفاده کنید و در عین حال دوست دارید تخفیف قابل توجهی در محل اقامت بگیرید و با گردشگران کمتری مواجه شوید، حراج زمستانه را برای سفر انتخاب کنید.

فصل‌های گردشگری در فرانسه

فرانسه هم مثل بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا، سه فصل متمایز گردشگری دارد. یکی های‌سیزن یا فصل شلوغ، لو سیزن یا فصل خلوت و شولدر سیزن یا فصل معمولی.

فصل شلوغ گردشگری در فرانسه از اواسط ژوئن تا اوت و اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه است. یعنی فصل تابستان و روزهای تعطیلات که تقریبا در بیشتر کشورهای اروپایی، فصل شلوغ گردشگری است. در این فصل از سال، آب‌و‌هوا کاملا برای سفر، ایده‌آل است و می‌توانید از روزهای بلند و آفتابی تابستان لذت ببرید. ولی از طرفی، شلوغ‌ترین فصل برای سفر است؛ در این فصل، صف‌ها طولانی‌تر و قیمت‌ها در بالاترین مقدار خود قرار دارند. در بعضی از مناطق، فصل شلوغ گردشگری تا بعد از تابستان هم ادامه پیدا می‌کند به‌خصوص در پاریس که نرخ اقامتگاه‌ها معمولا بین ماه‌های آوریل تا اکتبر، به بیشترین مقدار می‌رسد.

فصل شلوغ گردشگری در فرانسه از اواسط ژوئن تا اوت و اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه است

فصل معمولی یا شولدر سیزن از آوریل تا اواسط ژوئن و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ادامه دارد. به غیر از پاریس، فصل معمولی گردشگری بهترین زمان برای سفر به فرانسه است. در این فصل، گردشگران کمی را خواهید دید، دمای هوا ملایم و قابل‌تحمل است و گاهی تخفیف‌های ویژه‌ای در هتل‌ها به مهمانان ارائه می‌شود. در پاریس شولدر سیزن کمی دیرتر از سایر مناطق است و از اواخر فوریه تا مارس و اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر ادامه دارد.

فصل خلوت گردشگری در فرانسه از نوامبر تا مارس است البته به غیر از تعطیلات. در فصل خلوت سال، فرصت‌های زیادی برای استفاده از تخفیف‌های مختلف وجود دارد و سفری کم‌هزینه‌تر خواهید داشت. صف‌های جاذبه‌های گردشگری بسیار کوتاه‌تر می‌شود و به خوبی می‌توانید سبک زندگی اهالی شهر را ببینید. ولی در این فصل، شاید آب‌وهوا آنطور که انتظار دارید، ملایم و مطبوع نباشد. اگر به سمت مناطق شمالی سفر می‌کنید، حتما لباس گرم همراه ببرید چون هوا بسیار سرد می‌شود و شب‌ها دما به صفر درجه هم می‌رسد. البته سفر در این فصل مزایای خاص خود را دارد و تماشای منظره‌ی شهر زیبای پاریس زیر بارش ملایم برف، بدون شک، تجربه‌ای است که به ندرت در زندگی‌تان تکرار خواهد شد.

هزینه‌های سفر

هزینه‌های معمول در سفر به فرانسه

هزینه‌ی اقامتگاه‌ها

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی ۱۵ تا ۴۰ یورو است و این مبلغ به موقعیت هاستل و اینکه در کدام شهر قرار گرفته باشد، بستگی دارد. هزینه‌ی هاستل‌های پاریس از سایر هاستل‌ها به مراتب بیشتر است. اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها، شبی ۷۵ یورو و بیشتر هزینه دارد. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان به ازای اتاق دو تخته از شبی ۶۰ یورو شروع می‌شود. این اتاق‌ها معمولا وای‌فای رایگان و تهویه مطبوع دارند.

اقامتگاه‌هایی که خارج از پاریس، بوردو و ریویرای فرانسه باشند، ارزان‌تر هستند. در وب‌سایت‌هایی مثل Airbnb می‌توانید اتاق یا آپارتمان کامل برای اجاره کردن پیدا کنید. در شهرهای گرانی مثل پاریس، استفاده از این روش، بسیار به‌صرفه‌تر از اقامت در هتل است. کرایه‌های اتاق‌ها در این سایت از ۱۵ یورو شروع می‌شود و کرایه‌ی آپارتمان کامل، شبی ۴۵ یورو است.

هزینه‌ی غذا

در کشور فرانسه اگر بتوانید خودتان غذا را آماده کنید، به میزان قابل توجهی می‌توانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. در بازارهای فرانسه می‌توانید تازه‌ترین و بهترین محصولات غذایی را با قیمت‌های مناسبی بخرید.

انواع نان، پنیر و محصولات پروتئینی به‌راحتی در بازارها و فروشگاه‌های اطراف‌تان پیدا می‌شود. فقط با ۱۰ یورو می‌توانید برای دو نفر غذا بپزید و نوشیدنی بخورید. ساندویچ‌های آماده‌ای که در سوپرمارکت‌های ارزان محلی عرضه می‌شوند بین ۴ تا ۷ یورو هزینه دارند. در مقابل، غذا خوردن در یک رستوران برای هر وعده بین ۲۰ تا ۳۵ یورو هزینه دارد که شامل نوشیدنی هم می‌شود. اگر خودتان مواد غذایی بخرید و آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد غذایی اولیه‌ی مورد نیاز برای یک هفته بین ۴۵ تا ۶۵ یورو می‌شود. می‌توانید از بازارها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌دار مثلا Aldi و Lidl خرید کنید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

هزینه‌ی حمل ‌و نقل عمومی

بهترین روش برای سفر در فرانسه و سفر بین‌شهری، استفاده از قطار است ولی این وسیله ممکن است گران تمام شود. برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهید می‌توانید قطارهای شبانه را رزو کنید. قطارهای پرسرعت موسوم به TGV گران‌ترین نوع قطارها هستند. برای اینکه هزینه‌ی کمتری بپردازید، از قبل بلیط قطار مورد نظر خود را رزرو کنید. برای مسافران زیر ۲۶ سال، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتخاب ارزان‌تر دیگری که دارید، استفاده از اتوبوس است که البته مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و برای زمانی مناسب است که برای بازگشت عجله نداشته باشید و زمان کافی در اختیار داشته باشید. سیستم‌های حمل‌و‌نقل شهری بسیار گسترده و کارآمد هستند و به ازای هر سفر بین ۱ تا ۳ یورو هزینه دارند. سرویس‌هایی که از فرودگاه به مرکز شهر و برعکس وجود دارد معمولا مقرون‌به‌صرفه هستند. مثلا برای سرویس فرودگاه شارل دو گل تا پاریس، حدود ۱۰ یورو باید بپردازید. تاکسی گران‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل است و تا زمانی‌که واقعا مجبور نیستید، بهتر است که از آن اجتناب کنید.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی در سفر به کشور فرانسه

هزینه‌ی ورودی بیشتر جاذبه‌ها و موزه‌ها در فرانسه بین ۹ تا ۲۰ یورو است. بالا رفتن از برج ایفل بین ۷ تا ۱۷ یورو هزینه دارد. ورودی کاخ و باغ‌های ورسای ۲۵ یورو است. البته روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های ورودی موزه‌ها و جاذبه‌ها وجود دارد که در قسمت بعدی مقاله آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی در سفر به فرانسه ۴۵ تا ۷۵ یورو

این هزینه‌ی پیشنهادی در شرایطی است که سفری ارزان داشته باشید و صرفه‌جویی کنید یعنی در هاستل اقامت کنید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و زیاد بیرون غذا نخورید و از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده کنید. با به‌کاربستن نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانید سفری‌ ارزان‌تر داشته باشید. اگر بخواهید سفری لوکس داشته باشید و در هتل‌های خوب اقامت کنید، هزینه‌ی سفرتان به مراتب از این مقدار بیشر می‌شود.

۱۱. کشور اندونزی

کشور اندونزی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور اندونزی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

مختصری از تاریخ کشور اندونزی

مجمع الجزایر اندونزی در قدیم سلطان نشین بودند تا آنکه در قرن شانزدهم اسپانیایی ها و پرتغالی ها آن را تصرف کردند. کمپانی شرقی هلند اول قرن هجده، حکومت اندونزی را دست گرفتند. سال ۱۷۴۰، هلندی ها شورش مردم جاکارتا را با کشتار ۲۰ هزار اندونزیایی و چینی در هم شکستند. تا سال ۱۹۴۲ میلادی این کشور متعلق به هلند بود و از ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ تحت اشغال ژاپن درآمد. اندونزی تا پایان جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بود و طول جنگ به اشغال ژاپن درآمد تا اینکه در سال ۱۹۴۵ اعلام جمهوری نمود و پس از چهار سال جنگ با هلند در سال ۱۹۴۹ مستقل شد.

هزینه ی اقامت در اندونزی

به طور کلی برای اقامت در کشور اندونزی در طول سفرتان نیازی به نگرانی بابت پیدا کردن محلی برای اقامت و همینطور خورد و خوراک نداشته باشید چرا که در این هر دوی این موارد به راحتی در دسترس شما خواهند بود. تنها کافیست میزان هزینه ای که بابت اقامت در شهرهای این کشور در نظر گرفته اید را مشخص کنید و از بین هتل های زیادی که در این شهر وجود دارد سعی کنید مطابق با آن چه انتظار دارید یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

عجیب نیست که مفتون کشوری با ۱۸۰۰۰ جزیره شوید. همچنین اندونزی رتبه دوم را در جنگل های بزرگ استوایی دارد. وسعت این کشور ۴۰۰۰ کیلومتر است. و از آچه( Aceh ) در غرب تا استان پاپوآ( Papua ) در شرق این کشور امتداد دارد. اندونزی مکانی مناسب است تا از آفتاب، سواحل، طبیعت و حیات وحش آن لذت ببرید.

چه بخواهید اورانگوتان های کالیمانتان( Kalimantan) را ببینید و چه بخواهید به امواج دریاهای منتاوایی یا بالی چشم بدوزید، یا برای غواصی به سولاوسی بروید، اندونزی چیزی برای ارائه به شما دارد. و اگر به اندازه کافی شجاع هستید، چرا از اژدهای کومودو، که بزرگترین مارمولک روی زمین است دیدن نمی کنید؟

هزینه خورد و خوراک در کشور اندونزی

در ادامه ی راهنمای سفر به اندونزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵۰۰۰ روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰۰۰۰ روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اندونزی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۴۵۰۰۰ روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۳۵۰۰ روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲۶۰۰۰ روپیه بپردازید.

غذاهای محبوب در کشور اندونزی

ماسی گورنگ یکی از مشهورترین غذاهای این کشور و نوعی برنج سرخ شده یا نیمه پخته است که با گوشت مرغ و میگو، تخم مرغ، موسیر، تمبر هندی، فلفل تند و ادویه های مخصوص طبخ می شود و از آنجا که بسیار لذیذ است به هر کجای کشور بروید می توانید یکی از آنها را سفارش بدهید.

۱۰. کشور ایسلند

کشور ایسلند از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور ایسلند از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

ایسلند از کشورهای زیبای اروپایی است که به عنوان یکی از مناطق بسیار بکر در کل جهان شناخته شده است. سالانه تعداد زیادی گردشگر و توریست از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند. این کشور عضو اتحادیه شینگن است و  در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ ترین کشورهای جهان شود. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

کشور ایسلند بین اروپا و امریکایی شمالی واقع شده است. اما جزو کشورهای اسکاندیناوی محسوب می شود، زیرا شهروندان آن از نوادگان وایکینگ ها هستند.

با وجودیکه ایسلند در ارتفاعات واقع شده است، به دلیل جریان هوایی که از سمت اقیانوس اطلس به این کشور می آید، زمستان های معتدل تری دارد.

هزینه اقامت در کشور ایسلند

بابت اقامت در کشور ایسلند نیازی به نگرانی نمی باشد چرا که می توانید به راحتی در هتل های خوب این کشور اقامت داشته باشید و هزینه مناسبی هم بابت رزرو هتل بپردازید.
البته هاستل های زیادی در شهرهای این کشور وجود دارد که خدمات خوبی هم ارائه می دهند، علاوه بر هاستل های اگر از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید می توانید یک همراه در کشور ایسلند پیدا کنید و وقتی به این کشور سفر کردید همراه با وی باشید. اگر هم تجربه کمپ زدن را دارید می توانید به راحتی در طبیعت های این کشور اقدام به زدن کمپ بنمایید و از لحاظ امنیت خیالتان راحت باشد.

ایسلند کشوری با مناظر چشم نواز است، و مقصدی ایده ال برای کسانی است که عاشق پیاده روی هستند. در طول فصل زمستان روزها کوتاه می شوند، اما گردشگران می توانند نورهای شگفت انگیز شمالی را ببینند. تابستان زمان مناسبی برای پیدا کردن چشمه های آب گرم در طول روز و شنا کردن در آن هاست.

شکم گردی در ریکیاویک

آشپزی ریکیاویکی ها به این معروف است که بهترین و اصیل ترین نماینده برای نشان دادن سبک آشپزی اصیل ایسلندی ها هستند. در غذاهای ایسلندی از گوشت وال بسیار استفاده می کنند! در ادامه ی راهنمای سفر به ایسلند به چند غذای محبوب در این کشور اشاره خواهیم کرد.

چند غذای محبوب ایسلندی

  • اکارل (Hákarl): از غذاهای بسیار محبوب ایسلندی ها است که به معنای کوسه گندیده است! این غذا از گوشت تخمیر شده ی کوسه ی گرینلند که نمک سود شده است درست می شود.
  • ماست اسکیر (Skyr Yogurt): اسکیر نوعی ماست ایسلندی است که طعمی بسیار ملایم و بافتی سفت شده دارد. از نظر طعم همانند ماست یونانی است. این نوع ماست بیش از ۱۰۰۰ سال است که در سراسر کشور ایسلند درست می شود و بسیار نیز محبوب است.
  • Fridheimar Tomatoesاین غذا نوعی خوراک است که با گوجه درست می شود و از غذاهای لذیذ و مورد علاقه ی ایسلندی ها است. پیشنهاد می کنیم که حتما از طعم این غذای لذیذ بچشید و از آن لذت ببرید.

هزینه خورد و خوراک در ایسلند

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۳۰۰  کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۱۰۰۰ کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور ایسلند به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵۰۰ کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۲۴۰ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۵۲۰ کرون بپردازید.

۹. کشور پرتغال

کشور پرتغال از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور پرتغال از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

پرتغال، جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی دارد از سواحل زیبا گرفته تا شهرهای پرزرق‌و‌برق و معماری دیدنی. قیمت‌های ارزان و غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذیذ و آب‌و‌هوای مطبوع و بی‌نظیر، این کشور را به یکی از مقصدهای عالی برای سفر تبدیل کرده است. این کشور، نسبت به سایر مقصدهای گردشگری در اروپا و سایر کشورهای اروپایی که در بخش‌های مرکزی‌تر قرار دارند، مسافران و گردشگران کمتری دارد اما این جمعیت کمتر، به معنای تجربیات محلی و قیمت‌های بهتر است. اهالی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی، غذاهای لذیذ و تجربیات ناب فرهنگی و تاریخی در این کشور وجود دارد که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. مطمئنا سفر به این کشور تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

طی بحران مالی سال ۲۰۰۸، پرتغال به شدت آسیب دید و موقتا در جایگاه بدی قرار گرفت. با این حال توانست دوباره جایگاه خود را پیدا کند و در حال حاضر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. پرتغال یکی از ارزانترین کشورها برای گردش در شرق اروپاست.

بهترین زمان برای سفر به کشور پرتغال

پرتغال، یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپا است. بنابراین در بیشتر مناطق این کشور در فصل تابستان آب‌و‌هوای گرم و آفتابی حاکم است به خصوص در فاصله‌ی بین ماه‌های جولای و سپتامبر. در ماه جولای و به خصوص در آگوست، که فصل تعطیلات در پرتغال است، اقامتگاه‌های ساحلی در گران‌ترین و شلوغ‌ترین وضعیت خود قرار دارند. بنابراین اگر قصد دارید سفری ارزان به پرتغال داشته باشید یا دلتان نمی‌خواهد به مکان‌های شلوغ و پر از گردشگر سفر کنید، این نکته را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، فصل تابستان برای گشت‌وگذار در شهرها و تماشای بناهای تاریخی و همچنین برای پیاده‌گردی در طبیعت، بسیار گرم است. اگر به قصد چنین فعالیت‌هایی به پرتغال سفر می‌کنید، ماه مه یا اکتبر را انتخاب کنید. بیشتر بارندگی در فصل زمستان و از ماه نوامبر تا مارس اتفاق می‌افتد. برای بازدید از بخش‌های مرکزی این کشور، زمستان فصل مناسبی است. در بخش‌های جنوبی، به خصوص در نواحی ساحلی، بیشتر ایام سال، هوا ملایم و مطبوع است. بخش‌های شمالی سردتر هستند و در نواحی مرزی کوهستانی احتمال بارش برف در زمستان وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به پرتغال، فصل بهار است وقتی که گل‌های رنگارنگ و زیبا چون فرشی رنگارنگ، تپه‌ها را می‌پوشاند و عطر شکوفه‌های بادام در نواحی روستایی و حومه‌ی شهرها می‌پیچد. اوایل پاییز یعنی ماه اکتبر هم زمان خوبی برای سفر به پرتغال است. زمانی که هوا هنوز گرم است اما غیرقابل تحمل نیست و از جمعیت زیاد گردشگران تابستانی هم خبری نیست. در پاییز، آب دریا هم گرم است. فصل شنا تا اوایل ژوئن و اواسط سپتامبر ادامه می‌یابد. در فصل‌های دیگر سال، استخرهای فضای باز و امکانات شنا در سواحل رودخانه‌ها تعطیل هستند.

هزینه‌های معمول

هزینه اقامت در سفر به کشور پرتغال

به طور کلی در پرتغال هزینه‌ی اقامت پایین و مقرون‌به‌صرفه است. به خصوص اگر در هاستل اقامت کنید، هزینه‌ی اقامت شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. متوسط کرایه اتاق در هاستل شبی ۱۰ یورو است. اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها در حدود ۴۰ یورو قیمت دارند. اتاق دوتخته در هتل ارزان و دو ستاره از ۳۵ یورو  شروع می‌شود. اتاق‌های اشتراکی از طریق Airbnb شبی ۱۶ یورو هزینه دارند. کرایه‌ی یک خانه‌ی دربست شبی ۴۲ یورو هزینه دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید کوچ سرفینگ را امتحان کنید یا در مهمان‌خانه‌هایی که خانوادگی اداره می‌شوند اقامت کنید.

هزینه خورد و خوراک

با ۲ یورو می‌توانید غذای حاضری بخورید، غذای سبک و ساندویچ در حدود ۷ یورو قیمت دارد و قیمت فست‌فود هم تقریبا همین قدر است. اگر می‌خواهید در یک رستوران غذا بخورید و نوشیدنی هم سفارش دهید بابت هر وعده غذا باید بین ۱۸ تا ۲۰ یورو بپردازید. هزینه ی غذا خوردن در رستوران از این مقدار شروع می‌شود و محدودیتی ندارد. اگر خودتان آشپزی کنید هزینه‌ی خرید مواد غذایی مورد نیازتان برای یک هفته در حدود ۳۰ تا ۳۵ یورو می‌شود. این مواد غذایی شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام ضروری غذایی است.

هزینه حمل و نقل عمومی

بلیط مترو از ۱/۵ یورو شروع می‌شود. اتوبوس‌ها و قطارهای  بین شهری ارزان هستند. به عنوان مثال، قطار و اتوبوس بین پورتو (Porto) و لیسبون بین ۲۰ تا ۴۰ یورو هزینه دارد. بلیط اتوبوس از لیسبون تا لاگوس بین ۲۰ تا ۴۲ یورو قیمت دارد. برای سفر به اسپانیا، اتوبوس یا قطار به سمت مادرید در حدود ۵۰ یورو قیمت دارد. سفر با تاکسی در داخل شهر بیشتر از ۱۲ یورو هزینه ندارد. دوچرخه‌سواری یکی از روش‌های حمل‌ونقل رایج و محبوب در پرتغال است. امکان کرایه‌ی دوچرخه در بیشتر شهرهای بزرگ پرتغال وجود دارد. هزینه کرایه دوچرخه برای یک روز و یک دوچرخه معمولی، ۱۴ یورو است.

هزینه فعالیت‌های تفریحی

فعالیت‌های تفریحی در پرتغال ارزان است. ورودی موزه‌ها و بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو بین ۶ تا ۱۱ یورو است. بیشتر موزه‌ها روزهای دوشنبه تعطیل هستند و در فصل زمستان، ساعت کاری کوتاه‌تری دارند.

متوسط هزینه روزانه در سفر به کشور پرتغال

میانگین هزینه‌ی روزانه در پرتغال بین ۳۵ تا ۴۵ یورو است. البته این هزینه در صورتی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و رستوران‌های ارزان را انتخاب کنید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. با استفاده از نکات زیر می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید. اگر بخواهید در مکان‌های اقامتی بهتر اقامت کنید و بیشتر وعده‌های غذایی را در رستوران نوش جان کنید، این هزینه‌ی شما افزایش پیدا می‌کند.

گردشگران می توانند از وجود سواحل خیره کننده آلگاروه( Algarve ) در جنوب این کشور لذت ببرند. یا در تاریخ شمال این کشور مانند تاریخ شهرهایی مثل لیسبون یا پورتو غوطه ور شوند. با در نظر گرفتن اینکه، ۳۰۰ روز از روزهای پرتغال آفتابی است، نمی شود دلیلی برای اقامت طولانی مدت در این کشور پیدا نکرد.

۸. کشور مالزی

کشور مالزی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور مالزی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

مالزی، از جمله کشورهای پرگردشگری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را تجربه کند.

مختصری از تاریخ کشور مالزی

شبه جزیره مالایی مدت زیادی است که از یک جایگاه مهم (مرکزی) در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه برخوردار بوده‌است که این موضوع خود نشان دهنده نقشه اولیه این کشور در این منطقه می باشد. اولین پادشاه مالزی که به بنادر شهرهای ساحلی حکومت می‌کرد در قرن ۱۰ میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن بوده است.

بهترین زمان برای سفر به کشور مالزی

بهترین زمان برای سفر به کشور مالزی به این دلیل که دارای آب و هوای استوایی می باشد، بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است زیرا در این ماه ها میزان بارندگی و رطوبت بسیار کم است. در ماه های ژانویه و فوریه هم این کشور گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند زیرا فستیوال های متعددی در آن برگزار می گردد.

مردم مالزی عمدتا مسلمان هستند، اما قاعدتا در این رابطه قوانین سخت گیرانه ای در این کشور وجود ندارد. مالزی ترکیبی از ملیت های گوناگون است. در حالیکه حضور هندی ها و چینی ها در این کشور نسبت به دیگر ملیت ها پر رنگ تر است، اما همه مردم این کشور در اعتقاد کامل و فرهنگ در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

گردش در کشور مالزی به شدت آسان است و فعالیت های جالبی را برای هر نوع قشری ارائه می دهد. می توانید از مزارع چای در کمرون هایلندز دیدن کنید. به سواحل زیبای لنکاوی بروید. و یا از اورانگوتان های جزیره بورنئو( Borneo) دیدن کنید.

هزینه اقامت در کشور مالزی

برای اقامت در کشور مالزی امکانات متعددی برایتان وجود دارد، شما تنها باید با توجه به بودجه ای که دارید مناسب ترین آنها را برای اقامتتان انتخاب کنید. این نکته را هم باید بگوییم به نسبت بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا، اقامت در مالزی حتی در هتل های لوکس هم ارزان تر است.

هزینه خورد و خوراک در کشور مالزی

ر ادامه ی راهنمای سفر به مالزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ رینگیت را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۶۰ رینگیت پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در آلمان به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۳ رینگیت می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱٫۳۰ رینگیت و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱۰ رینگیت بپردازید.

غرفه‌های غذای خیابانی بهترین جا برای غذا خوردن است. این غذاهای خیابانی محلی هم بسیار لذیذ هستند و هم قیمت ارزانی دارند. در واقع بهترین و ارزان‌ترین غذاهایی که در این کشور می‌توانید نوش جان کنید، غذای خیابانی است.

هزینه حمل و نقل در کشور مالزی

سیستم حمل و نقل کشور مالزی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می شود. به لطف یارانه سوخت، هزینه حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما اگر می خواهید از تاکسی استفاده کنید باید قبل از این که سوار شوید در مورد کرایه سنگ هایتان را با راننده وا بکنید و به توافق برسید زیرا تاکسی های این کشور از تاکسی متر استفاده نمی کنند.

هزینه بلیط تک سفره ۲,۵۰ رینگیت

هزینه بلیط ماهانه  ۱۰۰ رینگیت

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۳ رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر۲ رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۵ رینگیت باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۲٫۱۹ رینگیت

جاذبه های گردشگری در کشور مالزی

  • پارک ملی گونونگ گادینگ  (Gunung Gading)

علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت می برند زیرا بزرگترین گل جهان در این پارک می‌روید. این پارک ملی در سال ۱۹۸۳ به منظور فراهم کردن یک محیط حفاظت‌شده برای رافلزیا، به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. در سال ۱۹۹۴، درهای پارک به روی عموم مردم گشوده شد و امروزه گردشگران می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان این سیاره را در این پارک تماشا کنند. از کوچینگ و با برنامه‌ریزی یک سفر یک روزه، می‌توانید به این پارک دسترسی داشته باشید.

آدرس: ۹۴۵۰۰ Lundu, Sarawak, Malaysia

  • جزیره‌ی مانوکان  (Manukan Island)

این جزیره، دومین جزیره‌ی بزرگ پارک ملی Tunku Abdul، اولین پارک ملی دریایی مالزی است. در این جزیره می‌توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

آدرس: Kota Kinabalu, Malaysia

  • منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی  Semenggoh

این منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی به خاطر برنامه‌ی حمایت از اورانگوتان‌ها مشهور است. در این برنامه، اورانگوتان‌هایی که رها شده‌اند، والدین خود را از دست داده‌اند یا نجات یافته‌اند، برای زندگی در طبیعت، آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل، در جنگل‌های حوالی این محدوده، اورانگوتان‌های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می‌شوند.

  • منطقه‌ی بوکیت بینتانگ  (Bukit Bintang)

این منطقه، یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در کوالالاپور است به دلیل مسافرانی که علاقه بسیاری به خرید کردن دارند، بدون شک در این منطقه به شدت لذت خواهند برد و هر چه بخواهند پیدا می‌کنند. این مجموعه چندین مرکز خرید و همچنین یک پارک مصنوعی سرپوشیده نیز دارد.

  • پارک ملی باکو (Bako)

پارک ملی باکو، یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در مالزی است به خصوص برای کسانی که فعالیت‌های تفریحی در دل طبیعت را دوست دارند. این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار دارد. پارک اگرچه خیلی بزرگ نیست، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای زیبا، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی را در این پارک تجربه خواهید کرد

  • رودخانه‌ی کیناباتانگان (Kinabatangan River)

این رود، دومین رود بزرگ مالزی است و از کوهستان تا دریای سولو به طول ۵۵۰ کیلومتر کشیده شده است. این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار دارد و به خاطر پوشش گیاهی و تنوع حیات وحش، شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین جا برای تماشای فیل‌های آسیایی، کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

  • جزیره‌ی سیپادان  (Sipadan)

این جزیره در دریای Celebes قرار دارد و بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی است. تنها جزیره‌ی اقیانوسی مالزی، از یک مخروط آتشفشانی خاموش شده تشکیل شده است. به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه، این جزیره یکی از بهترین مقصدهای غواصی در تمام دنیا است.

آدرس:  Kapalai, Pulau Sipadan, Malaysia

  • کمرون هایلندز (Cameron Highlands)

کمرون هایلندز یکی از گسترده‌ترین کوهسارهای مالزی است. منطقه‌ای مسکونی که اولین بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ توسط بریتاینایی‌ها توسعه یافت. این منطقه جمعیتی بیش از ۳۴ هزار نفر دارد که شامل مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و سایر گروه‌های قومی است. این منطقه را به خاطر مسیرهای طبیعت گردی می‌شناسند. این مسیرها، گردشگران را از جنگل‌ها به آبشارها و نقاط دنج و آرام می‌برد.

  • برج‌های دوقلوی پتروناس  (Petronas) 

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال ۲۰۰۴، ساخته شود، بلندترین برج‌های دنیا بودند.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

  • غارهای مولو  (Mulu)

غارهای مولو در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئوی مالزی قرار دارند. این پارک علاوه بر این غارها، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارند از ارتفاعات صخره‌ای گرفته تا پوشش گیاهی جنگلی و استوایی. غار سارواک هم یکی از غارهای این مجموعه است که به عبارتی بزرگترین غار دنیا است. فضای این غار به قدری وسیع است که ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در آن جا می‌شود بدون اینکه بال‌های آنها را جمع کنند.

آدرس: Sarawak, Malaysia

بهترین تفریحگاه‌ های ساحلی در کشور مالزی

شاید تصور کنید که در سفر به کشور مالزی به جز ساختمان های بلند و مراکز خرید هیچ جاذبه ی دیگری وجود ندارد که بتواند برایتان هیجان انگیز باشد، اما باید این را بدانید که در این کشور سواحلی وجود دارد که می تواند برای شما جز یکی از بهترین تفریحات ممکنه باشد.

  •  جزیره بانگا رایا
  • آبگرم وستین لنکاوی
  • تفریحگاه تانجانگ رهو
  • تفریحگاه چهار فصل لنکاوی
  • داتای لنکاوی
  • دانا لنکاوی
  •  کاسا دل مار لنکاوی

۷. کشور ژاپن

کشور ژاپن از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور ژاپن از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

 

کشور ژاپن با مساحتی کمتر از یک چهارم کشور ایران و جمعیتی در حدود ۱۲۸ میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو، پایتخت ژاپن با بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌آید.

سالهای پس از پیروزی انقلاب، آشنایی و شناخت اکثریت ایرانی ها با ژاپن و فرهنگ ژاپنی به سریال ” اوشین ” که در ایران با نام “سالهای دور از خانه” پخش شد و همچنین چند فیلم سامورایی که از تلویزیون ایران پخش شد محدود می‌شد.

پس از پایان جنگ ایران و عراق، سیلی از ایرانی های جویای کار به ژاپن سرازیر شدند و در بازگشت از دیده ها و شنیده های خود خاطرات فراوانی را تعریف کردند. متاسفانه رفتار مجرمانه تعداد اندکی ازایرانی ها در ژاپن، وضعیت را به شکلی در آورد تا روز بروز دریافت ویزای ژاپن برای ایرانی ها سخت تر شود و باعث گردید تا بازدید از این کشور حتی برای گردشگران ایرانی و برای زمانی محدود هم قدری دشوار باشد.

بدلیل مسافرت زیاد ایرانی ها به کشورهایی مانند ترکیه، امارات، مالزی، تایلند و دیگر کشورهای گردشگرپذیر و انتشار خاطرات یا سفرنامه هایشان در فضای مجازی، میتوان با کمی جستجویی در اینترنت به مطالب زیادی درباره آن کشورها دست یافته و با مطالعه آنها اطلاعات خوبی بدست آورد که البته میتوانند راهنمای مفیدی هم برای دیگر گردشگران باشند. اما بدلیل مسافرت کم ایرانی ها به ژاپن بعنوان گردشگر، متاسفانه اطلاعات زیادی در این زمینه به زبان فارسی یافت نمی شود.

ژاپن به راحتی فرهنگ و ساختمان های سنتی را با فناوری پیشرفته روبوتیک و زندگی مدرن ترکیب کرده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ژاپن و دور افتادن آن از بقیه جوامع، دارای فرهنگی منحصر به فرد است، اما تدریجا پذیرای فرهنگ های دیگر نیز می شود.

گردشگران می توانند در تاریخ ژاپن کاوش کنند، از معابد و قلعه های آن دیدن کنند، و دست به اکتشاف مکان های معنوی و فرهنگ سامورایی آن بزنند.

اقامت در کشور ژاپن:

هزینه اقامت در توکیو بسیار متفاوت بوده و از شبی 20 دلار در یک مسافرخانه تا شبی بیش از 1000 دلار در هتلهای مجلل وجود دارد. اما میتوان بطور کلی اقامتگاه ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

– کپسول هتل در کشور ژاپن:

این هتل ها عمدتا برای اقامت یک شب (ساعت پذیرش 3 بعد از ظهر به بعد و تخلیه تا قبل از 11 صبح روز بعد) و بصورت مردانه یا زنانه ارائه میشوند. در زمان پذیرش یک کمد کوچک (مانند کمد رختکن استخر) در اختیار شما قرار میگیرد که گنجایش لباس و یک کیف دستی کوچک یا کوله پشتی معمولی را دارد. (چمدان یا بار حجیم را باید به پذیرش تحویل دهید.)

یک دست ربدشامبر و شلوارک نیز در اختیار شما قرار می گیرد تا پس از تعویض لباسها، آنها را بپوشید.

محل خواب یک کابین یا سلول به ابعاد 1 متر در 1 متر در 2 متر و بطور دو طبقه است. درون هر کابین تشک و ملافه تمیز گذاشته شده و به سیستم تهویه، تلویزیون کوچک دیواری با چند کانال به زبان محلی، سوکت برق برای شارژ موبایل و …، ساعت دیجیتالی با زنگ قابل تنظیم و چراغ مطالعه مجهز است. درب هر کابین با یک پرده حصیری بسته میشود و براحتی از داخل یا خارج کابین قابل باز کردن است (قفل ندارد). صدای تلویزیون یا خورخور همسایه ها براحتی قابل شنیدن است!

بر خلاف تصور که کپسول هتل باید برای افراد کم بضاعت باشد، چنین هتل هایی بسیار مورد توجه ژاپنی ها است. مخصوصا بازرگانان، کارمندان و اشخاصی که از دیگر شهرهای ژاپن برای سفر کاری به توکیو می آیند. بعضی از این نوع هتل ها همواره پر بوده و از قبل برای تاریخ مشخصی رزرو شده اند. چنین هتل هایی در بعضی از فرودگاههای بین المللی ژاپن هم برای استراحت چند ساعته مسافرین ترانزیت وجود دارد.

– هتل ریوکان – “Ryokan” :

این نوع هتل در واقع یک خانه سنتی ژاپنی است که اطاق یا قسمتی از خانه را به شما اجاره میدهند. این نوع هتل ها معمولا به شکل خانوادگی اداره شده و غذای سرو شده در آن نیز عمدتا غذاهای سنتی ژاپنی است. محل خواب بصورت سنتی و بر روی زمین می باشد.

توکیو از لحاظ دارا بودن تعداد رستوران های در یک شهر در جهان مقام اول را دارد به نحوی که تعداد رستورانهای پاریس با همه ادعایش به نصف تعداد رستورانهای توکیو هم نمی رسد. در نتیجه برای هر سلیقه و درخواستی، مکانی برای پاسخگویی است.

غذا و خورد وخوراک در سفر به کشور ژآپن

بیشتر رستورانها مربوط به غذاهای خاور دور (ژاپنی، چینی، کره ای، تایلندی و …) است. اما با کمی جستجو میتوان غذای دیگر کشورها را هم در توکیو پیدا کرد. حتی رستوران ایرانی برای خوردن چلوکباب و قرمه سبزی! هر چند که شخصا معتقدم در مسافرت تا آنجا که می شود باید از خوراکی های محلی استفاده کرد و تا حد امکان با فرهنگ غذایی و ذائقه دیگر کشورها آشنا شد. بجز گستره بالای رستوران ها، در بیشتر مراکز خرید، ایستگاههای مهم مترو و خیابان های اصلی براحتی میتوان شعبه ای از فست فود های زنجیره ای غربی مانند مک دونالد، KFC، کینگ برگر، ساب وی و … را یافت. استارباکس، دانکن دونات و … دیگر فروشگاههای غذایی و نوشیدنی غربی هم شعب خود را دارند. فست فود های غربی نمای ژاپنی هم مانند Mos-Burger در سطح شهر وجود دارند.

ژاپنی ها عاشق ماهی خام هستند. گوشت انواع ماهی خام معمولا بدون هرگونه افرودنی آماده و سرو میشود ولی در زمان خوردن آنرا در سس سویا زده و میل میکنند.

نکاتی در مورد خرید در کشور ژاپن:

– پول رایج در ژاپن فقط “ین” است و نمیتوان برای خرید یا مصارف دیگر از دلار، یورو و دیگر ارزها استفاده نمود. لذا پیش بینی میزان خرید و همراه داشتن پول کافی را مد نظر داشته باشید.

– میزان مالیات فروش داخلی 8% درصد است و بعضی از فروشگاهها که تابلوی بدون مالیات ( Duty Free یا Tax Free) را نصب کرده اند، مبلغ مالیات فروش داخلی را از گردشگرانی که موقتا در ژاپن حضور دارند نمی گیرند. شرط استفاده از این مورد همراه داشتن پاسپورت و خرید بیشتر از 5000 ین در یکروز است.

در صورت خرید بیشتر از 5000 ین از چنین فروشگاههایی، قبل از پرداخت پول این مطلب را به فروشنده متذکر شوید. شخص فروشنده یا صندوقدار پاسپورت شما را گرفته و فرمهای مخصوصی را پر کرده و به پاسپورت شما الصاق نموده و مهر میکند. این فرمها باید تا زمان خروج از ژاپن به پاسپورت شما الصاق شده باشد در غیر این صورت ممکن است در گمرک خروجی مالیات کالای خریداری شده را از شما دریافت کنند. بعضا کالای خریداری شده را هم در کیسه گذاشته و درب آنرا با نوار چسب مارک دار و مخصوص می بندند تا بعنوان خرید بدون مالیات مشخص باشد. (البته تاکنون در گمرک خروجی فرودگاه ژاپن هیچ یک از کالاهایی را که خریداری کرده ام را بازرسی نکرده و فرم های آنرا بررسی نکرده اند).

– بهتر است در صورت تصمیم به خرید قابل توجه از یک فروشگاه اول در مورد کسر مبلغ مالیات یا تخفیف های احتمالی سوال کنید. مثلا در یکی از فروشگاههای پوشاک که من خرید کردم فقط نشان دادن پاسپورت کافی بود تا 8% مالیات را نگیرد و محدودیتی هم برای حداقل خرید نداشت. و یا در فروشگاهی دیگر اگر بیش از 7 قلم کالا خرید میکردید، 10% تخفیف داده میشد و ملاک تعداد اقلام خریداری شده بود نه مجموع رقم آنها.

– قیمت کالا در ژاپن تقریبا ثابت است و در فروشگاههای مختلف تفاوت چندانی ندارد. فرهنگ چانه زنی روی قیمت هم مانند ایران، چین، ترکیه و … اصلا رایج نیست. هر چند شخصا از صاحب یک فروشگاه درخواست تخفیف گرفتم که رفتار صاحب مغازه برایم جالب بود چون پس از درخواست تخفیف، چشمانش گرد شد و حدود 10 ثانیه بی حرکت به من خیره مانده بود (به قول همراهم مغزش هنگ کرد و داشت اطلاعات را دوباره بارگذاری می کرد). البته در نهایت قبول کرد و تخفیف داد.

– در ژاپن فروشگاههایی وجود دارد که کلیه اجناس داخل آنها با قیمت 100 ین بفروش میرسد (مگر آنکه قیمت دیگری روی آن نصب شده باشد). این فروشگاهها بصورت شخصی یا زنجیره ای اداره شده و در بیشتر نقاط شهر قابل دسترس هستند. از فروشگاههای زنجیره ای مشهور100 ینی میتوان به Seira و Daiso اشاره کرد.

– اکثر فروشگاهها پس از خرید، دو لبه کسیه پلاستیکی خرید را با یک تکه چسب به هم می چسبانند.

نکات اضافه در مورد سفر به کشور ژاپن:

در چند روز اول ورود به ژاپن نکات زیر ممکن است توجه تان را جلب کند:

– معمولا کفشی را که ژاپنی ها به پا دارند یک یا دو شماره از پایشان بزرگتر است.

– تعداد زیادی پیرمرد و پیرزن در خیابانها در حال حرکت و کار هستند. حتی دیدن پیرزنی 90 ساله سوار بر دوچرخه که با سرعت از کنارتان رد شود دور از انتظار نیست!

– سطح شهر بسیار تمیز است و جالب اینکه سطل زباله هم در آن بسیار کم است. برای انداختن یک آشغال کوچک در سطل زباله بعضا لازم است چند صد متری را راه رفت و بدنبال سطل زباله گشت. بیشتر سطل های زباله هم برای تفکیک زباله (پلاستیک، بطری، کاغذ، غیره) محفظه های جداگانه دارند.

-صدای بوق اتومبیل ها کمتر شنیده میشود، حتی در ترافیک سنگین.
-فرمان اتومبیل ها سمت راست و جهت حرکت در خیابانها بر خلاف جهت حرکت در ایران است. در زمان عبور از خیابان بیشتر دقت کنید!

– نظم و ترتیب در رانندگی، پیاده رو، عبور از خیابان، سوار شدن با صف به مترو، سوار شدن با صف به پله برقی و ایستادن در سمت چپ پله برقی و …

-کارکنان در بیشتر موقعیت های شغلی مثل “ربات” کار میکنند. اگر موضوعی خارج از کار تعریف شده روزانه برایشان طرح کنید، گیج میشوند. البته دلیل این موضوع به گفته یک مدیر ژاپنی به قوانین و سنت کاری در ژاپن بر میگردد. در ژاپن کارکنان معمولا از یک شرکت به شرکت دیگر نمی‌روند؛ بنابر این از آنجایی که هدف آن‌ها کار ثابت در یک شرکت است، آن‌ها تلاششان را روی ارتقای شغلی می‌گذارند. بهترین روش برای تحقق ارتقای شغلی نیز این است که در کار اشتباه نکنی! و برای اینکه مرتکب خطا نشوی، نباید ریسک کنی! بنابراین بسیاری از کارکنان فقط همان کاری را انجام می‌دهند که رئیسشان می‌گوید.

– توالت ها در ژاپن به دو صورت فرنگی و ایرانی است. عمده توالت های فرنگی در هتل ها، مراکز خرید، دفاتر، منازل و … دارای کم و بیش امکانات رفاهی مختلفی از قبیل گرم کن مکان نشستن، شستشوی خودکار (با امکان تنظیم شدت آب، نحوه پاشیدن آب و درجه حرارت)، خشک کن با هوا (با امکان تنظیم شدت و درجه حرارت هوا)، دکمه پخش ملایم موزیک آرامش بخش (شرشر آب یا امواج دریا)، دکمه پخش صدای فلاش تانک و تخلیه آب با صدای بلند برای تحت الشعاع قراردادن دیگر صداهای محیطی!، سنسورهای الکترونیکی برای باز و بسته کردن اتوماتیک درب توالت در هنگام ورود و خروج و تخلیه اتوماتیک پس از اتمام کار و …، پشتی چرمی برای تکیه دادن، دکمه درخواست کمک، میله و دستگیره های کمکی برای افراد مسن و ناتوان و … می باشند.

زمان مناسب سفر و بازدید از ژاپن

هر یک از فصل‌های ژاپن دارای مواهب و مشکلات خاص خود است. بهار فصل شکوفه‌های معروف گیلاس و زمانی است که هتل‌ها اغلب از چندماه پیش رزرو شده‌اند و البته قیمت‌ها نیز به طور سرسام‌آوری بالاست، اما چنان‌چه از قبل به خوبی برای این زمان برنامه‌ریزی کنید بدون شک بهترین زمان سفر و بازدید از ژاپن با آب و هوایی معتدل است.

تابستان فصل طوفان و یا همان typhoon  در ژاپن (از ماه جون تا اکتبر) است. در این فصل اغلب مکانها خیس و آب و هوا گرم است، اما در عین حال فضا و محیط اطراف بسیار ساکت و آرام بوده و برای عکسبرداری از زیبایی‌های ژاپن موقعیت خوبی را رقم می‌زند.

پاییز هم با درختانی نارنجی و طلایی، فصل رویایی عکاسان و مشتاقان عکاسی است و هم‌چون بهار دارای آب و هوایی معتدل است. زمستان در ژاپن اما بنابر مکان و شهری که به آن سفر می‌کنید، می‌تواند بسیار سرد باشد؛ اما با این‌حال منظره پوشیده از برف ژاپن هم‌چون صحنه‌ای از یک افسانه جذاب هیچگاه از خاطرتان پاک نخواهد شد، قیمت‌ها در این فصل پایین بوده و خبری از ازدحام و شلوغی گردشگران نیست.

ماجراجویان می توانند طبیعت جذاب ژاپن را با پیاده روی در سرتاسر کشور، از جمله کوه فوجی، کشف کنند.

۶. کشور دانمارک

کشور دانمارک از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور دانمارک از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

دانمارک کشوری در شمال اروپا است و یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیاست. چشم اندازهای طبیعی و ترکیبی از معماری های قرون وسطا در کنار پیشرفت های امروزی توانسته سبب جذابیت بی نظیر این کشور بشود. یکی دیگر از دلایلی که سالانه تعداد زیادی مسافر به این کشور سفر می کند رفتار دوستانه ای است که با گردشگران خود دارند.

احتمالا در مورد مفهوم” hygge ” شنیده اید. معمولا این مفهوم را به واژه ” راحتی و آسایش” ترجمه می کنند. اما در واقع این واژه به معنی لذت بردن در لحظه و قدردانی از لحظات زندگی چه به تنهایی، و چه در کنار شخصی است که دوستش دارید.

مردم دانمارک به این سبک زندگی می کنند و جای تعجب دارد که آیا آن ها فقط به دلیل عمل به واژه” hygge” تمدنی بزرگ را خلق کرده اند؟ این تمدن عظیم می تواند حاصل جهان بینی مترقی، افتخارات میهن پرستانه و آزادی بیانی که در این کشور وجود دارد نیز باشد.

هزینه اقامت در کشور دانمارک

هزینه های مربوط به اقامت در این کشور هم بستگی به این دارد که به کدام یک از شهرهای این کشور می خواهید سفر کنید، به طور مثال اگر به کپنهاگ بخواهید بروید از آنجایی که این شهر توریستی است و گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند هزینه ی رزرو هتل بالاتر از شهری مثل آرهوس است.

هاستل هایی هم که در شهرهای این کشور وجود دارند از لحاظ کیفیت و هزینه در سطح خوبی هستند ولی از لحاظ امنیت به پای هتل هایی که در این شهر وجود دارد، نمی رسد.

هزینه خورد و خوراک در کشور دانمارک

هزینه خورد و خوراک به تناسب شهری که شما به آن می خواهید سفر کنید متفاوت است به طور مثال در شهر آرهوس دانمارک که دانشجویی محسوب می شود هزینه غذاها پایین است اما در دیگر شهر این کشور کپنهاگ به این دلیل که تغلب توریست ها به آن سفر می کنند هزینه ای که بابت غذا باید بپردازید بالاتر است. اما به طور اگر بخواهید بدانید هزینه غذا در این کشور متوسط است.

سوپرماکت های دانمارک تمامی نیازهای شما را بر طرف می کند، از همین رو می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید.

صبحانه‌ی مخصوص دانمارکی یعنی ymerdrys با نان چاودار و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود.

در ادامه راهنمای سفر به دانمارک به هزینه های مربوط به غذا در این کشور اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

بری یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰۰ کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید ۵۰۰ کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در این کشور به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷۰ کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱۸ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۵ کرون بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر کپنهاگ

برای اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های آبی، قطار و مترو می‌توانید از یک بلیط استفاده کنید. سیستم حمل و نقل عمومی در دانمارک تمام مناطق شهرهای این کشور را پوشش می‌دهد.

هزینه بلیط تک سفره ۲۴ کرون

هزینه بلیط ماهانه ۳۹۰ کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۷ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۱۵ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۴۲۰ کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۰ کرون

چند مورد از جاذبه های گردشگری در کشور دانمارک

  • گشت و گذار در منطقه کانال نیهاون  

کانال نیهاون (Nyhavn) در قرن هفدهم برای اتصال میدان کانگنس نیترو (Kongens Nytorv) به بندر ساخته شده است و از آن زمان تا به اکنون، پاتوق محبوبی برای کافه نشینی کنار آب و لذت بردن از هوای خوش این شهر سرسبز شده است. در شمال نیهاون، یک طرف ردیف خانه های رنگارنگ متعلق به قرن هفدهم و هجدهم را می بینید که این روزها یکی از نمادهای شهر کپنهاگ شده است. خانه پلاک ۱۶ نیز خانه ی هانس کریستین اندرسن، نویسنده ی معروف نیز بوده است و طرف دیگه هم قایق های خوش آب و رنگ در بندر پهلو گرفته اند. در قسمت جنوب هم محل قایق های چوبی تاریخی نگهداری می شود که متعلق به موزه ی ملی دانمارک هستند و که قدیمی ترینشان بیشتر از ۱۰۰ سال عمر دارد. می توانید ساعت ها در این منطقه مشغول عکاسی باشید.

آدرس: Nyhavn ۱F، ۱۰۵۱ København K، Denmark

  • بازدید از کاخ روزن بورگ  

کاخ دیدنی و بسیار شیک روزن بورگ در بین باغ های سرسبز قرار و شما به سمت زندگی خاندان سلطنتی دانمارک می برد. کاخ روزن بورگ را شخصی به نام کریستین چهارم، به عنوان اقامتگاه تابستانی در اوایل قرن هفدهم و به سبک رنسانسِ هلندی ساخته است. این جاذبه گردشگری در شهر کپنهاگ هر سال دو میلیون توریست را سمت خود جذب می نماید.

آدرس: Rosenborg Slot، ۱۳۵۰ København K، Denmark

  • قدم زدن در منطقه تاریخی دن گامل

موزه تاریخی دن گامل در بخش قدیمی شهر آرهوس واقع است، و به صورت موزه ای روباز درآمده است. از همین گردشگران می توانند با قدم زدن در یک مکانی که همانند دهکده است آن را دیدن بازدید کنند. این موزه تاریخی دارای میوه فروشی، رستوران و مهمانخانه بوده و مغازه ها و خانه ها در ساعت ۵ بعد از ظهر بسته می شوند. اما این به معنا تعطیلی این موزه نیست و شما می توانید در خیابان های آن قدم بزنید.

آدرس: Vesterbrogade ۳۸A، ۸۰۰۰ Aarhus C، Denmark

بایدها و نبایدها در دانمارک

  • آب لوله کشی در این شهر قابل آشامیدن است.
  • شهرهای کشور از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی قرار دارد و نیازی به نگرانی بابت اقامت در آن و قدم زدن در خیابان های آن لازم نیست که داشته باشید.
  • در این کشور به خانم ها بسیار احترام گذاشته می شود در صورت توهین به این قشر از جامعه پلیس دانمارک با فرد متخاطی برخورد جدی خواهد کرد.

۵. کشور نیوزلند

کشور نیوزلند از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور نیوزلند از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

نیوزلند کشوری بسیار زیبا و کوهستانی است، که بهترین گزینه برای افرادی که اهل ماجراجویی و رفتن به طبیعت های وحشی هستند به شمار می رود. در این جزیره ناهموار خانه های جنگلی، کوه های مرتفع، سواحل، یخچال های طبیعی، مناطق حرارتی و آب دره هایی است که توسط دولت و دوستداران محیط زیست به خوبی حفاظت می شود.

دلیلی برای انتخاب نیوزلند به عنوان لوکیشن ساخت فیلم سه قسمتی ارباب حلقه ها توسط پیتر جکسون وجود داشته است. این کشور در واقع دنیایی فانتزی است. و می توانید به راحتی تصور کنید که مارماهی ها، نهنگ های آدمخوار و جادوگرها در مناظر آن می پلکند.

مردم نیوزلند که با عنوان کیوی شناخته می شوند، از استانداردهای بالای زندگی لذت می برند و به بهترین نحو ممکن زندگی می کنند. آن ها به طور جدی از محیط زیست محافظت می کنند و این حفاظت چیزی جز سواحل بکر، جنگل های پر رونق، و پناهگاهی امن برای حیات وحش برای آن ها در پی نداشته است.

هزینه خورد و خوراک در کشور نیوزلند

هزینه ای که برای خوردن غذا در رستوران های این کشور باید بپردازید کمی بالاست. اگر کمی حوصله یتان در سفر زیاد باشد سعی می کنید مواد اولیه تهیه غذا را تهیه و خودتان اقدام به پخت غذاهای ساده در سفر به این کشور بنمایید با این کار می توانید در هزینه های سفرتان کاهش چشمگیری را به وجود آورید. در راهنمای سفر به نیوزلند هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۸ دلار زلاندنو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۳ دلار زلاندنو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کلن به نسبت ارزان تر است و مبلغ۱۱ دلار زلاندنو می باشد.

اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.

سیستم حمل و نقل در نیوزلند

هزینه های مربوط به سیستم حمل و نقل در این کشور نسبتا ارزان است. در این کشور مناطق مختلف از طریق اتوبوس، قطار و خطوط هوایی به یکدیگر مرتبط می شوند. جاده ها از شرایط خوبی برخوردارند و اکثر ساکنین نیوزلند خود ماشین شخصی دارند.

جزیره شمالی و جنوبی از طریق اتوبوس های دریایی به یکدیگر وصل می شوند، که هم مسافران و هم وسایل نقلیه را جابجا می کنند. از بندر اوکلند و بندر ولینگتون نیز این اتوبوس ها حرکت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حرکت اتوبوس ها در این کشور به سایت www.interislander.co.nz مراجعه کنید.

دوچرخه سواری یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقلی است که در این کشور وجود دارد. اما حتما باید هنگام دوچرخه سواری کلاه ایمنی بر سر داشته باشید و علامت های جاده های رعایت فرمایید. هرگز داخل پیاده رو با دوچرخه حرکت نکنید.

هزینه حمل و نقل در نیوزلند

هزینه بلیط تک سفره: ۳٫۵۰ دلار زلاندنو

هزینه بلیط ماهانه: ۱۶۰ دلار زلاندنو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۵۰ دلار زلاندنو و به ازای هر یک کیلومتر ۳ دلار زلاندنو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۶۰ دلار زلاندنو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۹۶ دلار زلاندنو

بایدها و نبایدها در کشور نیوزلند

  • در سفر به این کشور خیلی مراقب لوازم گران قیمت و با ارزش خودتان باشید، زیرا احتمال دزدی و جیب بری در شهرهای کشور تقریبا زیاد است.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است و هیچ مشکلی ندارد.
  • اگر سفرتان گروهی است، حتما خودرو کرایه کنید. با این کار هم به راحتی گردش می کنید هم از هزینه هایتان کاسته می شود. تاکسی در این کشور گران است و بهترین راه برای گردش، اجاره خودرو است که می توانید در هر شهری انجام دهید.
  • قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های نیوزلند است. از آن جایی که نیوزلند در سال ۱۸۴۱ مستعمره بریتانیا شد، فرهنگ غذایی نیوزلند بسیار متاثر از بریتانیا شد.

۴.کشور کره جنوبی

کشور کره جنوبی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور کره جنوبی از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

کشور کره جنوبی جزو کشورهای آسیای شرقی است که سالانه مسافران زیادی به این کشور سفر می کنند و اغلب به شهر سئول که پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است می روند. کره ی جنوبی یک کشور پر هیاهو، زنده و بسیار دیدنی است که شاید در نگاه اول چندان گیرا نباشد اما با گذشت زمان هر چقدر که در آن عمیق تر شوید، بیشتر عاشقش می شوید. تضاد در این کشور بسیار است، تضاد افراد پیر و جوان، تضاد قدیمی و جدید و … .

کره جنوبی مقصدی مناسب برای کسانی است که می خواهند زبان انگلیسی را در آسیا بیاموزند. بنابراین جمعیت انبوهی از آن را افرادی تشکیل می دهند که جلای وطن کرده اند. کره جنوبی یکی از چهار ببر آسیایی( Four Asian Tigers) با اقتصاد قوی است و تمرکز خود را بر روی فناوری و نوآوری گذاشته است.( منظور از Four Asian Tigers چهار کشور هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی، و تایوان است که به سرعت صنعتی شدند و نرخ رشد بسیار بالایی را حفظ کرده اند).

هزینه های اقامت در کره جنوبی

به منظور اقامت در شهرهای این کشور به گزینه های متنوعی روبرو هستید می توانید با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از هتل ها یا اقامتگاه های این شهر را انتخاب کنید. در کره شما دو گزینه برای انتخاب هتل محل اقامتتان در اختیار دارید و آن ها این است که اتاق شما به سبک کره ای باشد یا غربی! لازم به ذکر است که مهمان خانه ها و هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که البته امنیت و امکاناتی که در هتل خواهید داشت را نباید از آنها نیز انتظار داشته باشید.

هزینه ی خورد و خوراک در کره جنوبی

در ادامه ی راهنمای سفر به کره جنوبی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کره جنوبی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶۰۰۰ وون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

چند غذای محبوب کره ای

  • کیمچی (Kimchi): کیمچی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای و در واقع یک جور ترشی است! این غذا از تکه های نازک سبزیجات که در انواع ادویه ها و نمک خوابانده شده درست می شود.
  • سامگی تانگ (Samgyetang): این غذا در واقع ورژن کره ای سوپ نودل مرغ است و برای درست کردن آن از مرغ درسته و کامل استفاده می شود.
  • Tteok-bokki: اگر در غرفه های غذاهای خیابانی به غذایی برخوردید که شکلی شبیه اسپاگتی های کوتاه و کلفت دارد و در سسی غلیظ قرار گرفته این یعنی شما یکی از محبوب ترین غذاهای کره ای به اسم Tteok-bokki را پیدا کرده اید.
  • Bibimba: این غذا در واقع برنج است که بر روی آن انواع خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ قرار می گیرد و در کاسه های سنگی سرو می شود.

هزینه حمل و نقل در کره جنوبی

هزینه بلیط تک سفره ۱۲۵۰ وون

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۵۵۰۰۰ وون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۰۰۰ وون و به ازای هر یک کیلومتر ۷۴۲ وون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۰۰۰۰ وون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۵۰۰ وون

بایدها و نبایدها در کشور کره جنوبی

  • اینترنت کل کشور را پوشش می دهد که اکثرا رایگان نیز هستند. مثلا در ایستگاه های مترو حتی اتوبوس های کره جنوبی، اینترنت بی سیم به صورت رایگان برای عموم ارائه می شود.
  • آب لوله کشی در تمام کشور قابل شرب است. می توانید با اطمینان از آب های مراکز عمومی بنوشید.
  • کره جنوبی کشور بسیار امنی است و وقوع جرم در آن نسبت به کشورهای غربی بسیار کمتر است. در شهر های بزرگی چون سئول با خیال راحت، حتی در نیمه های شب و به تنهایی، می توانید قدم بزنید و نگرانی نداشته باشید.
  • از صحبت کردن در مورد مسائل سیاسی هر کشوری بپرهیزید و از توهین به پرچم و نماد های ملی کشور مقصد به شدت خودداری کنید چون پیگرد قانونی دارد.

۳. کشور ایالات متحده آمریکا

کشور آمریکا از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور آمریکا از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

تهیه کردن لیستی از کشورهای امن و راحت بدون در نظر گرفتن ایالات متحده غیر ممکن است. امریکا یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان به شمار می رود، و همین امر این کشور را به کشوری با کیفیت بالای زندگی تبدیل کرده است.

گردشگران چه به نیویورک بروند، چه به لس آنجلس، فلوریدا یا لاس وگاس، اوقاتی خوش را در تمامی این شهرها خواهند داشت. جدا از همه این ها، گردشگران می توانند از شگفتی های عجیب و تاثیرگذار آن، مانند گرند کنیون، کوه های راکی، و حتی سواحل زیبای هاوایی لذت ببرند.

برای بسیاری از گردشگران، آمریکا مقصدی کوتاه مدت برای سفر است، چرا‌که سیستم حمل و نقل خوبی برای سفر به شهر‌های مختلف ندارد. اما راه‌های زیادی همچون رانندگی برای رفتن به شهر‌های دیگر وجود دارد. با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید از بسیاری از شهر‌ها و مکان‌های دیدنی با هزینه‌ای مناسب دیدن کنید.

هزینه‌های معمول در سفر به کشور آمریکا

هتل و هاستل

آمریکا هتل‌های زیادی ندارد. خارج از شهر‌های بزرگ تنها می‌توانید هاستل و مسافرخانه‌های ارزان پیدا کنید. برای اتاق‌های خوابگاهی در هاستل‌ بین ۲۵ تا ۴۰ دلار برای هر شب باید پرداخت کنید. هزینه‌ی مسافرخانه و هتل‌های ارزان در کنار بزرگراه‌ها از ۳۵ دلار برای هر شب از اقامت شروع می‌شود.

هزینه‌ی هتل‌ها در شهر‌ها از ۷۰ دلار شروع می‌شود (در شهر‌های بزرگ و مهم مثل نیویورک شروع قیمت هتل‌ها از ۱۰۰ دلار است). آمریکا کشوری بزرگ است و هزینه‌ها در شهر‌های مختلف تفاوت دارد.

غذا در کشور آمریکا

غذا در آمریکا بسیار ارزان است و شما با هزینه‌ای مناسب می‌توانید فست فود یا ساندویچ بخورید. هزینه‌ی ساندویچ‌ها ۵ دلار و هزینه‌ی فست فود ۶ دلار است. برای غذا خوردن در رستوران‌هایی که دارای میز و صندلی هستند بین ۱۰ تا ۱۵ دلار برای غذا به همراه نوشیدنی باید پرداخت کنید. قیمت در رستوران‌ها از این حد شروع شده، بالا می‌رود و حد معینی نیز ندارد! در شهر‌های ساحلی هزینه‌ی غذا حتی از این مقدار هم بالا‌تر می‌رود.

اگر می‌خواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی مواد اولیه‌ی غذا برای یک هفته بین ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد شد.

حمل و نقل

آمریکا کشور بزرگی است و همین بزرگی سفر به شهر‌ها و قسمت‌های کشور را مشکل می‌کند. آسان‌ترین راه برای سفر، سفر با ماشین است. با سفر به وسیله‌ی ماشین از مناظر و مکان‌های دیدنی آمریکا به بهترین شکل دیدن خواهید کرد. سفر جاده‌ای سنتی قدیمی در آمریکا است. در شهر‌های ساحلی شبکه‌ی اتوبوس و قطار برای رفت و آمد ارزان به قسمت‌های مختلف وجود دارد.

هزینه‌ی اتوبوس‌ها تنها یک دلار است. پرواز بهترین و سریع‌ترین گزینه برای سفر است، و نسبتا میتوانید بلیط پرواز با شرکت های هواپیمایی اقتصادی ارزان قیمت را تهیه کنید. برای پرواز‌های ارزان از شرکت‌های هواپیمایی جت بلو (JetBlue) و ساوت وست (Southwest) استفاده کنید. شرکت راه آهن امتراک (Amtrak) قطار‌هایی برای سفر به سراسر کشور دارد. با سفر به وسیله‌ی قطار می‌توانید از مناظر زیبا نیز لذت ببرید، اما هزینه‌ی این نوع سفر بیشتر از اتوبوس است.

۲. کشور انگلیس، انگلستان

کشور انگلیس از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور انگلیس از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

انگلیس کشوری است که مثل هیچ کشور دیگری نیست. هوای انگلیس وحشتناک است، بنابراین مردم سعی می کنند اوقات خود را صرف خلق کارهای جذاب، مانند موزیک( گروه Beatles، Black Sabbath، Queen)و ورزش( فوتبال، راگبی، کریکت)، ادبیات و بسیاری چیزهای دیگر کنند.

انگلیس کشوری‌ست که شخصیت‌های خیالی‌اش، بخش مهمی از فرهنگ کشور را تشکیل داده‌اند. در انگلیس مانند کتاب‌های هری پاتر، تشخیص خیال از واقعیت سخت است و باید  شرلوک هولمز باشید تا در روزهای بارانی راز جاذبه‌های دیدنی این کشور را بیابید.

سایر توریست ها از سرایر جهان ،به این 5 دلیل به انگلیس سفر کردند:

  1. جاذبه‌های تاریخی انگلیس در تمام شهرهای این کشور دیده می‌شود؛ از کاخ باکینگهام تا محل‌ جرم و جنایت جک قاتل.
  2. مسابقات ورزشی از جمله فوتبال و کریکت، گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است.
  3. موزه‌های فراوان و متنوع در سطح جهانی، علاقمندان به تاریخ و هنر و علم را به هیجان می‌آورد.
  4. کنسرت، فستیوال موسیقی، تئاترهای موزیکال و رقص باله از دیگر فعالیت‌هایی‌ست که گردشگران در انگلیس به دنبال آن هستند.
  5. موقعیت‌های بسیاری برای خرید کردن در کشور انگلیس، مخصوصا شهر لندن وجود دارد.

جدا از لذت بردن از کیفیت بالای زندگی، بسیاری چیزها برای دیدن، انجام دادن و چشیدن در این کشور وجود دارد. چه بخواهید ماهی و چیپس بخورید، چه بخواهید معماری تودور( Tudor) را تحسین کنید، انگلیس تمام این ها را به شما عرضه خواهد کرد.

هزینه‌ی روزانه‌ام در سفر به کشور انگلیس چقدر است؟

سفر‌کم‌هزینه
♦ تخت در خوابگاه 15 تا 30 پوند
♦ غذای ارزان در کافه از 7 پوند
سفر متوسط
♦ اتاق دابل در هتل متوسط هر نفر از 65 پوند
♦ غذای اصلی در یک رستوران متوسط 10 تا 20 پوند
بلیط قطار (200 مایل) 20 تا 80 پوند
سفر لوکس
♦ اتاق در هتل 4ستاره از 130 پوند
♦ یک وعده غذایی کامل در یک رستوران خوب از 40 پوند

در سفر به کشور انگلیس چه جاهایی انعام می‌خواهد؟

رستوران‌ها: انعام در رستوران‌ها 10 الی 15 درصد کل صورت‌حساب است.

در سفر به کشور انگلیس چه ارزی با خودم ببرم؟

واحد پولی کشور انگلیس پوند است اما انواع ارز مانند یورو و دلار در این کشور رایج است. از انواع کارت‌های بانکی از جمله ویزاکارت و مستر‌کارت می‌توانید استفاده کنید. حساب Paypal و پرداخت با آن نیز در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با چی برم؟

هواپیما: پرواز مستقیم، ایران (تهران) به انگلیس (لندن) در حدود 6 ساعت طول می‌کشد. اگر پروازتان توقف داشته باشد، زمان پرواز به 10 ساعت و بیشتر می‌رسد.

چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟

♦ اجاره‌ی خودرو
اجاره‌ی خودرو در انگلیس بسیار کاربردی و خوب است و می‌توانید حتی به مکان‌هایی که مترو و اتوبوس در آن‌جا سرویس ندارند، بروید. در همه شهرهای انگلیس اجاره‌ی خودرو امکان‌پذیر است اما باید توجه داشته باشید که فرمان خودرو، سمت راست است و باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.
♦ اتوبوس شهری
اتوبوس‌های شهری از قطار‌ها ارزان‌تر اما کندتر هستند. زمانبندی اتوبوس‌ها براساس زمان مدرسه و ساعات اداریست به همین دلیل ممکن است بعد‌از‌‌ظهرها و ایام تعطیل اتوبوس‌های کمتری سرویس بدهند.
♦ تاکسی
دو نوع تاکسی در انگلیس وجود دارد. تاکسی‌هایی که در خیابان می‌توانیم بگیریم و تاکسی‌متر دارند و مینی کب (Minicab) که باید تلفنی رزرو شود.
♦ مترو
مترو و قطار گران هستند اما پوشش خوبی در تمام شهر دارند و ایستگاه‌های مترو بسیاری، در نقاط مختلف شهر وجود دارد. حتما کارت مترو تهیه کنید چون قبل و بعد از سوار شدن باید کارت بزنید.

۱. کشور مراکش

کشور مراکش از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد
کشور مراکش از ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

مراکش (مغرب به عربی، موراکو به انگلیسی) واژه ایی بربر به معنی سرزمین خدا است. کشور مراکش در آفریقای شمالی واقع شده و دارای آب و هوایی معتدل است. شهر رباط پایتخت سیاسی اداری این کشور می باشد و شهر کازابلانکا مرکز اقتصادی تجاری آن است. همچنین شهر مراکش که بدلیل رنگ خاک بناهای تاریخی آن به شهر سرخ مشهور است از جمله شهرهای معروف توریستی این کشور به شمار می آید. زبان مادری مردم مراکش عربی است اما از آنجا که مراکش سالها مستعمره فرانسه بوده است مردم غالبا به زبان فرانسوی صحبت می کنند. جمعیت این کشور از دو قوم عرب و بربر تشکیل یافته است که مسلمان می باشند. واحد پول مراکش درهم مراکش می باشد.

گرچه ممکن است به نظر برسد که مراکش کشور مناسبی برای شروع سفر نیست، اما مکانی مناسب برای جابجایی مرزهاست. با توجه به نزدیکی آن به اروپا و جامعه مسلمانی که سخت گیری نمی کنند، مکانی مناسب برای کسانی است که قصد دارند فرهنگی جدید را بدون غوطه وری در آن، امتحان کنند.

مراکش ممکن است گاهی اوقات بی نظم به نظر برسد. اما همین فشار و شلوغی هم زیبایی های خاص خود را دارد. حتما از بازارهای روباز، و دیگر بازارهای مراکش دیدن کنید، که با وجود انواع گردشگر از سراسر دنیا، مراکشی ها باز هم با روی خوش و بخشندگی پذیرای همگان هستند.

یکی از مقصد های ایده آل و مناسب جهت ارزان سفر کردن مراکش می باشد. هزینه اقامت شما در این کشور بسیار کم می باشد و از دیدن زیبایی های این کشور حتماً شگفت زده خواهید شد.

اگر شما قبلاً به ترکیه سفر کرده باشید با سفر به این کشور متوجه شباهت های فراوان کشور مراکش با ترکیه خواهید شد. سفر به مراکش می تواند برای شما خیلی ارزان تر از سفر به ترکیه تمام شود. مراکش یکی از کشورهای تاریخی می باشد که می تواند یکی از مناسب ترین مقصدهای گردشگری برای تعطیلات شما باشد.

هزینه بازدید از اماکن تاریخی، خوراک، اقامت روزانه گردشگران در مراکش کشور زیبای عربی روزانه حدوداً 40 دلار است.

scaled 17 ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

مراکش یکی از کشورهای زیبا در سراسر دنیا هست که شهرت آن ابتدا به فیلم‌های هالیوودی بازمی‌گردد. سالانه تعداد زیادی از گردشگران جهت بازدید از نقاط گردشگری آن به این کشور سفر می‌کنند.

اگر برای سفر خود بودجه کمی دارید و به دنبال کشورهای ارزان قیمت برای سفر خود می گردید بهتر است بدانید که مراکش یکی از این کشورها می باشد. شما می توانید سفر ارزان به مراکش داشته باشید . هزینه سفر به این کشور زیبا و شگفت انگیز بسیار متعادل و مناسب است. با بودجه کم نیز می توانید سفر دل انگیزی به این کشور داشته باشید. در ادامه برای شما اطلاعاتی در مورد اینکه به کشور زیبای مراکش ارزان سفر کنید جمع آوری کرده ایم.

غذاهای محلی کشور مراکش

در رابطه با غذاهای محلی خوشمزه و لذیذ این کشور دارای تعداد زیادی از غذاهای محلی است که در این بخش از مقاله تنها به معرفی اسم این غذاها بسنده می کنیم. تاگینه، کوسکوس، زالوک، ماهی چرمالو، حریرا، پاستیلا، ماکودا، خبز، کله پاچه، ساردین تند، چای نعناع، بیسارا، جگر سوراخی، کباب، بادمجان سرخ شده، طحال پر شده شتر، تانجیا، کعب الغزال و بریوات از جمله غذاهای معروف محلی مراکش می باشند.

آثار باستانی و دیدنی‌های کشور مراکش

از مهم ترین و زیباترین آثار باستانی و دیدی های مراکش که هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند می توان به آرامگاه ملک محمد پنجم، ملک حسن دوم، معبد حسان که فقط ستون‌ها و برج آن باقی‌مانده است، شاله، قلعه‌ای بازمانده از دوران رم، مدینه (بخش قدیمی شهر رباط)، موزه باستان‌شناسی، موزه ودایع، مسجد حسن دوم، ضریح مولای اسماعیل، باب المنصور، موزه دارالجامع، مسجد بوعینیه، موزه باتا، الحمرا، موزه دار سی سعید نیز، آرامگاه ابن بطوطه، غار هرکول، موزه هنرهای معاصر، موزه کازیا (قصبه) اشاره کرد .

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد در فیسبوک
ارسال ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد در تویتر
ارسال ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد در واتس آپ
ارسال ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد در تلگرام
خبرخوان ۱۵ کشور خارجی که باید به آنها سفر کرد

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0