۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند


۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند

همه‌ی ما در زندگیِ حرفه‌ای، به دنبال احترام هستیم. خیلی‌ها دوست دارند در محل کارشان مورد احترام دیگران قرار گیرند، ولی ما خیلی وقت‌ها در مورد روش به‌دست آوردن این احترام اشتباه می‌کنیم. در این مقاله شما با ۱۱ راهی که به شما کمک می کند در محل کارتان صاحب احترام شوید، آشنا خواهید شد.

۱. اعتماد‌به‌نفس نشان دهید

 

به همکاران‌تان نشان دهید که برای رساندن شرکت به اهدافش مشتاقید و از آنها هم بخواهید اشتیاق‌شان را نشان دهند. اجازه ندهید شغل‌تان شما را از پا در آورد و شخصیتِ فردی‌تان را حفظ کنید. کارفرماهای شما باید از رفتارتان متوجه شوند که شما به انتخاب خودتان برای آنها کار می‌کنید. اجازه ندهید ترسِ از دست دادنِ شغل، مانعِ پیشرفت‌تان شود.

همیشه یک برنامه‌ی پشتیبان برای زمانی که شاید کارتان را از دست بدهید، داشته باشید. اینکه همیشه گزینه‌هایی پیش رویتان داشته باشید به شما اعتماد‌به‌نفس و انعطاف‌پذیری لازم برای بلندپروازی را می‌دهد. درجه‌ای از عمل‌گرایی را برای خودتان تعیین کنید و سپس با توجه به آن، اهداف‌تان را تنظیم کنید.


۲. سعی کنید هر وظیفه و مأموریتی که بر عهده‌تان گذاشته می‌شود، به موقع انجام دهید

با این کار هم به سرپرستان و هم به زیردستان‌تان نشان می‌دهید که فردی مسئولیت‌پذیر هستید و به وعده‌هایتان عمل می‌کنید؛ همچنین این کار به دیگران نشان می‌دهد که می‌توانند روی شما حساب باز کنند و این باعث می‌شود آنها به شما اعتماد کنند.

اگر فُرجه‌ای که برای کاری به شما داده می‌شود، غیر‌منطقی و ناکافی است، راهی پیدا کنید که با رعایتِ ادب و احترام، این موضوع را به اطلاع کسی که زمان‌بندیِ مورد نظر را تعیین کرده‌ است، برسانید.


۳. متواضع باشید

 

پذیرای عیب‌هایتان باشید، ولی زیاد بر آنها تمرکز نکنید. فروتنی باید در شما وجود داشته باشد، ولی حتما باید با اعتماد‌به‌نفس همراه باشد. مردم به رهبری که متزلزل باشد و مدام کوتاهی‌های آنها را به رخ‌شان بکشد، احترام نمی‌گذارند.

انسانیت خود را نشان دهید امّا تا حدی هم خودستایی و اعتماد‌‌به‌نفس را در خود حفظ کنید.

۴. با بردباری با دیگران برخورد کنید

توجه داشته‌ باشید که هر یک از کارمندان دارای درجه‌ی یادگیری مخصوص به خود هستند و بر اساس آن خودشان را با مأموریت‌ها و وظایف شغلی جدید سازگار می‌کنند.پس، با هر قدمی که در کارشان به سمت جلو بر می‌دارند، آنها را تشویق کنید. برخورد صبورانه با دیگران، نشان می‌دهد که شما توانایی‌های همکاران‌تان را باور دارید و معتقدید آنها می‌توانند دانش و مهارت‌هایشان را توسعه دهند. مردم به کسانی که رفتار خوبی دارند بیش‌تر احترام می‌گذارند و از اینکه سؤالات یا مشکلاتشان را با این افراد در میان بگذارند، نمی‌ترسند.

۵. به همکارا‌تان احترام بگذارید، حتّی اگر با آنها مشکل دارید

هرچند، همیشه با همکاران‌تان توافق کامل ندارید، باید با هر کسی که در طول روز کاری با وی برخورد می‌کنید، با احترام و حرفه‌ای برخورد کنید. در دنیای حرفه‌ای، همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. کسی که امروز زیردست شماست، ممکن است فردا رئیس‌تان شود یا همکارتان ممکن است به شرکت دیگری بپیوندد و مشتریِ آینده‌ی شما باشد.

۶. به شایعات دامن نزنید

 

هرچند، شاید گاهی وسوسه شوید که به شایعات گوش کنید و آنها را برای دیگران تعریف کنید. امّا این کار باعث می‌شود در نظر دیگران برای حفظ اطلاعات محرمانه، غیر‌قابل‌اعتماد جلوه کنید. شایعه‌پراکنی باعث خواهد شد دیگران فکر کنند شما از شرحِ بد‌اقبالی‌های دیگران لذت ببرید که این راه خوبی برای کسب احترام نیست.

۷. دیگران را هم در جریان بگذارید

در مورد تغییرات سازمانی و تأثیری که می‌توانند برای همه داشته باشند با کارکنان‌تان صحبت کنید. کارمندان را تشویق کنید تا سؤال کنند و بدانند که در شرکت چه می‌گذرد؛ یک راه ساده برای انجام این کار انتشار یک خبرنامه‌ی داخلی است.


۸. کارکنان دوست دارند تشویق شوند

 

این کار اعتماد آنها به توانایی‌هایشان را بالا می‌برد و به آنها انگیزه می‌دهد تا بیشتر کار کنند و مسئولیت‌ها و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. اگر لازم است از عملکردِ کارمندتان انتقاد کنید آن‌ را با تعریف از کاری که او در انجامش موفق است، همراه کنید. اگر مشکلی پیش آمد، هرگز کسی را در برابرِ دیگران به خاطر آن سرزنش نکنید. اگر درباره‌ی گروهی از کارمندان صحبت می‌کنید، مشکل را شرح دهید و توضیح دهید که چه اقداماتی برای جلوگیری از تکرار آن در آینده لازم است، انجام شود.

۹. دانش‌تان را با همکاران‌تان به اشتراک بگذارید

این عمل، نشان می‌دهد که شما به توانایی‌های آنها برای مقابله با موقعیّت‌های جدید ایمان دارید و آن‌قدر به آنها اعتماد دارید که این دانسته‌های ارزشمند را با آنها در میان می‌گذارید. وقتی به دنبال دانش هستید باید ابتدا، ارزش یادگیری گروهی را درک کنید.

به اشتراک‌گذاریِ دانش، کمک می‌کند در محل کارتان اخلاق تیمی به وجود آورید و دیگران را هم در موفقیت‌هایتان شریک کنید. با این روش هر کدام از کارمندان‌تان، همکارش را نیز در این مسیر با خود همراه می‌کند و هر فردی نقش خود را در موفقیّت شرکت ایفاء می‌کند.


۱۰. مرتب و با برنامه باشید

 

محیط کاریِ فعال، نشان می‌دهد که افراد سخت‌کوشی در راه رسیدن به این نظم تلاش کرده‌اند، ولی محل کاریِ آشفته، نشان خواهد داد که شما اهمیّتی برای تصویری که شرکت در ذهن مردم باقی می‌گذارد، قائل نیستید. لباس پوشیدن شما نیز جلوه‌ای از ارزش و اهمیتی است که برای تصویرِ حرفه‌ای‌تان، قائل هستید. هر روز که سرِکار می‌روید، طوری لباس بپوشید که انگار می‌خواهید برای درخواست افزایشِ حقوق حاضر شوید.

۱۱. همیشه حرفه‌ای باشید، حتی در مهمانی‌های کاری

به عنوان آخرین نکته‌، اگر به دنبال کسب احترام در محل کار هستید، در جشن‌های دسته‌جمعیِ شرکت، حرکت نا‌بجایی نکنید. حتی اگر مراسم خارج از چارچوب شرکت و غیررسمی برگزار شود، باز هم، وقتی در مراسمی مربوط به کارتان شرکت دارید، رفتارهای غیراخلاقی و حرف‌های نامناسب وجهه‌ی حرفه‌ای‌تان را از بین خواهد برد.

زندگیِ شخصی‌تان به خودتان مربوط است ولی نباید با زیاده‌روی در یک مهمانی، اعتبارتان را به خطر بیندازید. همچنین اگر از یکی از همکاران‌تان در یک جشن کاری، رفتار نامعقولی سر زد، محتاط باشید و در روزهای بعد با یادآوری آن او را خجالت‌زده نکنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند در فیسبوک
ارسال ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند در تویتر
ارسال ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند در واتس آپ
ارسال ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند در تلگرام
خبرخوان ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0