یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی


یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی

گاهی شبانه‌روز می‌دویم، اضافه‌کاری می‌کنیم، به این در و آن در می‌زنیم، اما تغییری در زندگی‌مان حاصل نمی‌شود. نه وضعیت اقتصادی‌مان بهبود پیدا می‌کند، نه معلومات و دانش‌مان افزایش می‌یابد. مدام می‌شنویم فلان دوست یا همکار ترفیع گرفته است و آن یکی ماشین خریده و خانه‌اش را عوض کرده است، ولی ما همچنان متعجبیم که چرا این تغییرات در زندگی ما اتفاق نمی‌افتد. علت چیست؟ چرا گاهی اوقات درجا می‌زنیم و به هیچ عنوان قادر به تغییر و پیشرفت نیستیم؟ اگر شما هم این‌طور هستید، باید برنامه‌ریزی و قوانین زندگی‌تان را تغییر بدهید. یک قانون ۵ ساعته وجود دارد که بسیاری از افراد موفق دنیا از آن بهره می‌گیرند. بیل گیتس، اپرا وینفری، مارک زاکر‌برگ و خیلی‌های دیگر از این قانون استفاده کرده‌اند؛ یک قانون ۵ ساعته که افراد معمولی را به افراد موفق تبدیل می‌کند. با محشر همراه باشید.

برای ایجاد تغییرات مثبت و پیشرفت مداوم، باید مرتب در حال یادگیری باشید. حتی اگر شغل سختی دارید و یا برنامه‌ی روزانه‌تان کاملا پُر است، یادگیری را کنار نگذارید. ۵ ساعت در هفته را به یادگیری بپردازید. مثلا در ۵ روز کاری، روزی یک ساعت به یادگیری اختصاص بدهید. در ساعات یادگیری تمام حواس خود را بر آن متمرکز کنید. اجازه ندهید چیزی حواس‌تان را پرت کند. یادگیری، مغز را پویا و جوان نگه می‌دارد و باعث می‌شود در همه‌ی زمینه‌ها رشد و پیشرفت داشته باشید. برای یادگیری ۵ گام در نظر گرفته شده است:

۱. خواندن و مطالعه

مطالعه کردن یکی از شاخص‌ترین عادت‌های افراد موفق است. خواندن یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش معلومات و یادگیری است. هر هفته برای خود برنامه‌ای مطالعاتی طراحی کنید. برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید روزانه یک بخش یا تعداد صفحات مشخصی از کتاب را بخوانید. امروزه با وجود کتاب‌های صوتی و فایل‌های PDF، خواندن کتاب به‌ویژه در وقت‌های تلف‌شده مثل ترافیک و … هم مقدور شده است. بیل گیتس نمونه‌ی معروفی از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای است. او سالانه بیش از ۵۰ جلد کتاب می‌خواند و معتقد است مطالعه، عامل اصلی پیشرفت او بوده است.

۲. انعکاس دانش و به‌کارگیری آن

 

به‌کارگیری و انعکاس آنچه آموخته‌اید یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های یادگیری است. وقتی مطالعه می‌کنید معلومات و اطلاعات شما تغییر می‌کند، سطح آنها بالاتر می‌رود و چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید. اگر فقط در تلاش باشید اطلاعات گوناگون را بدون هدف در مغز خود ذخیره کنید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت بلکه حتی ممکن است موجب شود تا احساس ضعف کنید و از آموختن مهارت‌های جدید باز بمانید. اطلاعات خود را به‌کار بگیرید، سعی کنید با یافتن مطالب مرتبط با آنچه آموخته‌اید، میزان یادگیری خود را محک بزنید. اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و سعی کنید داده‌های کسب شده از طریق مطالعه را به اطلاعات و سپس به دانش تبدیل کنید.

۳. آزمون و خطا

بسیاری از محصولات و اختراعات شگفت‌انگیز جهان، نتیجه‌ی تحقیق و آزمایش هستند. آزمایش‌هایی که طی آنها ایده‌های جدید و فکرهایی تازه خلق و بررسی شده‌اند. بحث فقط به دانشمندان و مخترعان محدود نمی‌شود، هر ایده‌ی تازه‌ای موجب رشد و شکوفایی بیشتر شما خواهد شد. مثلا اگر بانویی خانه‌دار هستید با امتحان کردن دستورهای جدید پخت و پز، دست به آزمایش بزنید و سعی کنید از یکنواختی روزانه فاصله بگیرید. در محل کار روش جدیدی برای پیش بردن کار خود امتحان کنید و از طریق آزمایش و تحقیق، به زندگی خود شادابی و پویایی هدیه بدهید.

۴. کار کردن با یادگیری فرق دارد

 

به‌یاد داشته باشید که کار کردن با آموختن متفاوت است. مسیر این دو کاملا جداگانه است. شاید هفته‌ای ۴۰ ساعت کار می‌کنید و این احساس را دارید که به شدت در مسیر رشد و موفقیت هستید. یقینا کار کردنِ با انگیزه، بسیار خوب و پسندیده است اما فشار کاری اجازه‌ی رشد مهارت‌ها و تمرکز بر یادگیری را از شما می‌گیرد. بر اساس قانون ۵ ساعته، برای یادگیری باید زمانی جداگانه اختصاص بدهید. تصمیم بگیرید که چیز جدیدی بیاموزید تا ضمن ایجاد تنوع ذهنی، یادگیری مؤثرتری داشته باشید.

۵. تمرکز بر پیشرفت و نه بهره وری صرف

همه فکر می‌کنند اگر بهره‌وری‌شان بالاتر برود یعنی موفق‌تر هستند. اما این کاملا درست نیست. بهره‌وری یکی از کلیدهای اصلی موفقیت محسوب می‌شود اما بحث آن با یادگیری و رشد کاملا متفاوت است. مثلا اگر به شدت غرق در کار روزانه‌تان شده‌اید و مسیر شغلی نسبتا خوبی را طی می‌کنید، حتما باید برنامه‌ای جداگانه برای یادگیری و پیشرفت شخصی در نظر داشته باشید. گاهی بهره‌وری، نتیجه‌ی اموری مشخص و کلیشه‌ای است که با پرداختن به آنها در مدت زمان طولانی حاصل می‌شود و هیچ ارتباطی با رشد شخصی و یادگیری مهارت‌های جدید ندارد.

۵ ساعت در هفته را به یادگیری اختصاص بدهید. کتاب بخوانید، برنامه‌های مستند ببینید و مهارت‌های جدید کسب کنید. با یادگیری در مدت کوتاهی به موفقیت‌های چشم‌گیر دست پیدا می‌کنید. از زندگی افراد موفق الگوبرداری کنید و مطمئن باشید پیشرفت در انتظار شما خواهد بود.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی در فیسبوک
ارسال یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی در تویتر
ارسال یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی در واتس آپ
ارسال یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی در تلگرام
خبرخوان یک قانون پنج ساعته برای موفقیت در زندگی

فال حافظ

0