مشکلات خواب با این وسایل هوشمند


مشکلات خواب با این وسایل هوشمند

اختلالات خواب می توانند ناشی از استفاده دائم ما از وسایل هوشمند ایجاد شود نورآبی ناشی از موبایل و تبلت بر کیفیت خوابتان تاثیرات منفی خواهدد گذاشت بهتر است در استفاده از این وسایل بیشتر مراقب باشید

محققان هلندی کشف کرده‌اند که نور مصنوعی ساطع شده از نمایشگرهای تلویزیون، رایانه، و حتی گوشی‌های هوشمند می‌تواند بر چرخه خواب اثر بگذارد و افراد را دچار اختلالات خواب کند.

نورهای مصنوعی که در اطراف ما پخش می‌شود، همچون نورهایی که حین انجام بازی‌های ویدئویی یا تماشای تلویزیون و نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه و حتی فبلتها بخصوص اگر کنار آنها خوابمان ببرد، با اثر گذاشتن بر ساعت بدن، سیستم خواب را مختل می‌کند.

به نقل از اراند د ورلد، محققان دانشگاه لیدن در هلند با بررسی میزان آلودگی نورهای مصنوعی گفته‌اند که این نورها باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب و بیداری، آسیب‌های جسمی و نیز مشکلاتی برای اسکلت و عضلات می‌شود.

آنها تاکید کرده‌اند که استفاده از این وسایل در شب احتمالا آثاری نامطلوب بر سلامت و کیفیت خواب باقی می‌گذارد.

با پیشرفت فنآوری‌های هوشمند و ارتقاء تلفن‌های همراه بخصوص در کیفیت صفحه نمایش آنها که علاوه بر پشتیبانی از پیکسل‌های نوری زیاد، امکان استفاده گسترده از گجت‌های فراوان در این وسایل مهیا شده، اغلب مردم برای بیدار شدن از خواب دیگر سراغ ساعت‌های قدیمی نمی‌روند و ساعت داخلی گوشی یا فبلت خود را تنظیم کرده، کنار تختخواب خود قرار می‌دهند یا زمانی زیاد را در رختخواب به این نمایشگرهای کوچک اما پرنور خیره می‌شوند. نور آبی این وسایل، اعم از لپ‌تاپ و رایانه یا گوشی تلفن، به گفته محققان می‌تواند فعالیت هورمون‌ها را مختل کرده، بدن را به اشتباهاتی همچون تلقی زمان روز در ساعات شب بیاندازد.

دانشمندان توصیه کرده‌اند که چون شبکیه چشم به نور آبی حساسیت زیادی دارد بهتر است در ساعات شب استفاده از وسایلی را محدود کرد که چنین نوری از خود ساطع می‌کنند. همچنین آنها پیشنهاد داده‌اند موبایل و تبلت در اتاقی غیر از اتاق خواب نگهداری شود.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "مشکلات خواب با این وسایل هوشمند" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: مشکلات خواب با این وسایل هوشمند در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب مشکلات خواب با این وسایل هوشمند را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال مشکلات خواب با این وسایل هوشمند در فیسبوک
ارسال مشکلات خواب با این وسایل هوشمند در تویتر
ارسال مشکلات خواب با این وسایل هوشمند در واتس آپ
ارسال مشکلات خواب با این وسایل هوشمند در تلگرام
خبرخوان مشکلات خواب با این وسایل هوشمند

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0