قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟


قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟

رنگ اسپرم قهوه ای می تواند در اثر ابتلا فرد به بیماری ها (مخصوصا بیماری های مربوط به پروستات) و نشت ترشحات از پروستات به وجود آید. این وضعیت در اثر پارگی در یکی از عروق ظریف پروستات به وجود می آید. در این مقاله به رنگ اسپرم و نیز علل قهوه ای شدن منی می پردازیم.

پروستات عضوی است که بخش اعظم مایع اساسی در ارتباطات جنسی را تولید می کند. در هنگامی که پروستات جهت ترشح مواد منقبض می شود احتمال دارد که یک رگ پاره شده و خون با منی ترکیب شود که به آن هماتواسپرمی می گویند. خون روشن بیانگر خونریزی های تازه و رنگ منی قهوه ای و تیره نیز بیانگر خونریزی های قبلی می باشد. این موضوع هیچ ارتباطی با طول مدت انزال ندارد. همان طور که معلوم است، التهاب پروستات سبب افزایش درد و متمایل شدن پروستات به خشکی می شود.

✅ چه عواملی سبب سوزش یا تحریک پروستات می شوند؟

به دلیل وجود عواملی ممکن است که پروستات دچار سوزش و یا تحریک شود که این عوامل عبارتند از:

– دفع بیش از حد از پروستات یا به ندرت تخلیه شدن آن

– تحریک جنسی بدون ترشح از پروستات

– دست کشیدن از تحریک جنسی در هنگام ترشح از پروستات

– مصرف مشروبات الکلی

– زیاده روی درمصرف مواد غذایی تند

نشستن یا دوچرخه سواری کردن به مدت طولانی

– تومور های مشخص نیز می توانند سبب ایجاد این وضعیت شوند.

فرد باید جهت اطمینان و خاتمه دادن به این وضعیت به یک پزشک متخصص یا اورولوژیست مراجعه کرده و از او جهت درمان کمک گیرد.

قهوه ای شدن رنگ اسپرم
قهوه ای شدن رنگ اسپرم

✅ چرا منی قهوه ای می شود؟

تعاریف اسپرم و منی این موضوع را آشکار می کند که اسپرم ها به طور معمول سفید رنگ هستند. امکان دارد که با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی، تغییراتی نیز در رنگ اسپرم یک فرد به وجود آید و در بعضی مواقع تبدیل به منی قهوه ای شود. در اغلب موارد فرد متوجه این تغییر رنگ اسپرم نمی شود.

تیره شدن یا تغییر رنگ اسپرم ها به گونه ای که با رنگ مایع منی تطابق نداشته باشد می تواند بیانگر وجود مشکلاتی خفیف (مشکلاتی مربوط به پروستات) یا ابتلا به یک بیماری باشد؛ که البته این بیماری، یک نگرانی پزشکی بوده و فرد باید به پزشک مراجعه کند. پرسیدن سوال در ارتباط با تغییر رنگ اسپرم  و دلایل ایجاد این  تغییرات و دنبال نکردن راه حلی برای این مشکل، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. بنابراین فرد باید اطمینان یابد که اسپرم های او به آن مرحله حاد از مشکل نمی رسند.

✅ مقابله با تغییر رنگ ترشحات اسپرم

هنگامی که تغییر رنگی در ترشحات اسپرم یافت می شود، راه های بسیاری وجود دارد تا فرد دچار نگرانی نشود. البته این به معنای دست روی دست گذاشتن و تلف کردن وقت نیست.

فرد باید بداند هر کاری که در توان او است را انجام می دهد. همان طور که مشخص است دارو هایی وجود دارند که مصرف آن ها می تواند به رفع این مشکل و شرایط کمک کنند. بنابراین، فرد باید در ارتباط با مصرف این دارو ها با پزشک خود مشورت کند. او باید اطمینان حاصل کند که بهترین روش های درمان را انتخاب کرده و بیش از حد در ارتباط با این روش های درمانی نگران نباشد.

می توان در اینترنت اطلاعات بسیاری در مورد تغییر رنگ اسپرم  بدست آورد همچنین فرد می تواند استفاده از دارو های گیاهی را نیز مد نظر قرار دهد. یکی از گزینه های درمانی که موجود می باشد مصرف دارو های L-arginine یا محصولات دیگر می باشد. این مورد ذکر شده، ماده اصلی در تولید اسپرم ها می باشد.

✅ راه های طبیعی برای افزایش اسپرم در مردان چیست؟

 

افزایش تعداد اسپرم

داشتن توانایی ترشح بیشتر اسپرم برای مردان رضایت بخش است و دلیل علاقه مردان به این قابلیت نیز همین مورد می باشد. فرد باید جهت اطمینان از سلامت خود، از یک کیت شمارش اسپرم استفاده کرده و یا انجام آزمایش شمارش اسپرم را در نظر داشته باشد. این آزمایش به فرد کمک می کند تا بداند در چه وضعیتی قرار داشته و چگونه باید به سمت تغییر شرایط برای بهتر شدن حرکت کند.

در صورتی که فرد مایل به افزایش تعداد اسپرم های خود باشد، می تواند موارد مختلفی را انجام دهد. آسان ترین راه، اضافه کردن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی می باشد. این مواد غذایی مزایای پزشکی دیگری نیز علاوه بر افزایش تعداد اسپرم به همراه دارند. باید روش هایی را جست و جو کرد که بتوانند بدون ایجاد تغییرات بزرگ در سبک زندگی تعداد اسپرم ها را افزایش دهند.

مواد غذایی مناسب برای افزایش طبیعی اسپرم ها چیست؟

داشتن رژیم غذایی نامناسب عامل اصلی مشکلات ناباروری در مردان می باشد. مصرف غذا های فرآوری شده هرگز تعداد اسپرم های فرد را افزایش نمی دهد. فرد باید اطمینان حاصل نماید که در رژیم غذایی خود مصرف مواد غذایی طبیعی و کامل را گنجانده است.

از مثال های این مواد غذایی می توان به استیک، آجیل، سبزیجاتی مانند کلم، کلم بروکلی و جوانه های آن، مارچوبه، مرکبات ارگانیک و انواع توت ها اشاره کرد. قرار گیری در معرض مقادیر زیادی از فلزات باید محدود شود. می توان جهت افزایش جریان خون و سر زندگی چای سبز نوشید همچنین این کار به رفع تغییر رنگ اسپرم ها نیز کمک می کند.

رژیم غذایی نامناسب می تواند یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ اسپرم ها باشد. در برخی مردان، قهوه ای شدن رنگ اسپرم ها به معنای سبک زندگی نامناسب می باشد. تنها با صرف انرژی بیشتر جهت انجام فعالیت و مصرف مواد غذایی مناسب می توان به راهی برای ترشح اسپرم هایی به رنگ سفید دست یافت.

مواد سرشار از آمینو اسید، ویتامین، ویتامینوئید و دیگر موارد به میزان زیادی در افزایش تحرک، کیفیت و تناسب شکل اسپرم ها و همچنین تاثیر دارند. فرد باید مواد غذایی حاوی این مواد مغذی را مصرف نماید. این مواد غذایی شمار اسپرم ها را افزایش می دهند.

در ادامه ۴ ماده مغذی برای افزایش میزان اسپرم در مردان آورده شده است.

۱- شکلات تلخ

این ماده حاوی L-arginine بوده که این آمینو اسید اوج لذت جنسی و شمار اسپرم ها را افزایش می دهد. در صورت مصرف بیش از حد شکلات تلخ، فرد دچار اضافه وزن می شود.

۲- صدف ها

صدف ها سرشار از روی هستند. روی سطوح تستوسترون را بالا می برد که در نتیجه آن تولید و کیفیت عمومی اسپرم ها افزایش می یابد. افزایش سطوح تستوسترون میل جنسی فرد را افزایش داده و برای او تجربه ارتباط جنسی لذت بخش تری می سازد.

مواد غذایی مناسب برای افزایش اسپرم

۳- تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین E و پروتئینی زمینه ای برای ساخت اسپرم می باشد. مصرف تخم مرغ تاثیر رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. رادیکال های آزاد اسپرم ها را از بین می برند.

۴- موز

موز یک ماده غذایی بسیار سالم و مناسب برای کسانی است که در تلاش برای افزایش تولید اسپرم هستند. مصرف موز به دلیل شباهت آن به عملکرد آنزیم بروملاین مفید می باشد. موز به دلیل داشتن ویتامین B استقامت بدنی را افزایش می دهد. تمامی این مواد غذایی و مواد دیگر سبب ترشح بیشتر اسپرم شده و به کاهش و رفع عوامل تغییر رنگ اسپرم ها کمک می کنند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ در فیسبوک
ارسال قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ در تویتر
ارسال قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ در واتس آپ
ارسال قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟ در تلگرام
خبرخوان قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

10 thoughts on “قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟

  • آگوست 18, 2019 at 4:40 ب.ظ
    Permalink

    سلام من از چند روز پیش متوجه شدم که رنگ منی قهواه ایی شده ولی هیچ درد یا سوزشی احساس نمیکنم آیا نگران کننده هست

    • مارس 7, 2020 at 2:26 ق.ظ
      Permalink

      سلام منم همیجوری شدم انگاریچیزقرمزرگ رگی هست

  • آگوست 20, 2019 at 11:35 ق.ظ
    Permalink

    سلام مدتی هست که رنگ منی تغییر کرده البته تمام مایع نه فقط مقداری از آن به رنگ قهوه ایی کمرنگ تغییر کرده ولی رنگ ادرار طبیعی و هیچ گونه درد و یا سوزشی ندارم میخواهم بدونم علت چیه ممنون

  • دسامبر 8, 2019 at 11:52 ق.ظ
    Permalink

    سلام من حدود دو ماه هست تصادف کردم لگنم شکست و کلیم از کار افتاد و یه مدت دیالیز شدم که خداروشکر رو به راه شدم الان کلیه و مجاری کار میکنه و مشکلی ندارم.تو مدت بستری شدنم بیضه هام متورم شد یه چن روز و خوب شد .فقط رنگ مایع منی قهوه ای کمرنگ شده
    بخاطر دیالیز هم رژیم غذایی کم پروتئین و کم پتاسیم دارم
    مشکل چی هست ک رنگ منی عوض شده؟؟

  • دسامبر 8, 2019 at 11:56 ق.ظ
    Permalink

    سلام من حدود دو ماه هست تصادف کردم لگنم شکست و کلیم از کار افتاد و یه مدت دیالیز شدم که خداروشکر رو به راه شدم الان کلیه و مجاری کار میکنه و مشکلی ندارم.تو مدت بستری شدنم بیضه هام متورم شد یه چن روز و خوب شد .فقط رنگ مایع منی قهوه ای کمرنگ شده
    بخاطر دیالیز هم رژیم غذایی کم پروتئین و کم پتاسیم دارم
    مشکل چی هست ک رنگ منی عوض شده؟؟

  • می 8, 2020 at 5:38 ق.ظ
    Permalink

    باعرض سلام وخسته نباشید منم رنگ منی ام قهوه ای شده و مقدارش کم شده البته نه تصادف داشتم و نه عمل جراحی و ضربه دیدم نه کدام مورد دیگر دارم هیچ دردی یاسوزش احساس نمیکنم سن 40سالمه ممنون میشم ازراه نمای تون

  • ژوئن 8, 2020 at 12:09 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    من رنگ
    اسپرمم قهوه ای شده یعنی بخشی از اسپرم قهوه ای شده
    یک مقدار سوزش هم دارم
    این نشانه ی چیست ؟ خیلی نگرانم

    • آگوست 29, 2020 at 8:53 ب.ظ
      Permalink

      سلام دوست عزیز
      منم به این مبتلا هستم ولی دکتر برای من آنتی بیوتیک داده که دارم مصرف میکنم ایشالا رفع بشه برای شما هم. نتیجه داد اینجا به اشتراک میذارم

  • آگوست 7, 2020 at 9:17 ب.ظ
    Permalink

    مایع منی سالم معمولا به رنگ سفید یا سفید خاکستری است. تغیر رنگ مایع منی ممکن است شما را در مورد وضعیت سلامتی خود دچار شک و تردید کند. گاهی این تغییر رنگ مساله مهمی نیست اما همچنین می تواند نشان دهنده یک مشکل بالینی باشد.

  • سپتامبر 2, 2020 at 12:47 ق.ظ
    Permalink

    منی بنده به رنگ قهوهای اما ادرار عادی است در ضمن خود ارضای داشتم دلیلش چیست

Comments are closed.

0