روستای تاریخی ابیانه


روستای تاریخی ابیانه

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری فرهنگی در ایران، روستای تاریخی ابیانه‌ است. این روستای زیبا در بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان واقع شده است. برخی محققان پیشینه این روستا را تا 1500 سال تخمین می زنند و آن را از قدیمی‌ترین مراکز جمعیتی در حاشیه شمالی کویر ایران به شمار می آورند. جدای از طبیعت بکر و زیبای ابیانه، که در اصل به معنی تاکستان است، معماری شاخص و منحصر به فرد این روستا نیز برای شما جذابیت‌‌های فراوانی خواهد داشت. تمامی خانه‌های این روستا برروی شیب دامنه شمالی رودخانه برزرود بنا شده‌اند و در ساخت آن‌ها از خاک سرخی که معدن آن در نزدیکی روستا قرار دارد استفاده‌ شده‌است.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

روستای تاریخی ابیانه

نتیجه کار ساختمان‌هایی با نمای قرمز و معماری خاص باستانی این منطقه است که از دور چندطبقه به چشم می آیند. مردم ابیانه نسبت به پوشش سنتی خود تعصب جالبی نشان می دهند و می توانید با سفر به این روستا با طرز پوشش و زندگی مردم یکی از قدیمی‌ترین روستاهای ایران از نزدیک آشنا شوید. این روستا از دیرباز شاهد رفت و آمد گردشگران و علاقمندان به مردم‌شناسی بوده و امکانات اقامتی مناسبی در خود روستا وجود دارد، اما لزومی ندارد که حتما شب را در روستا بمانید و می توانید با دو ساعت رانندگی به شهرهای اطراف از جمله اصفهان برسید. در صورتی که هنوز موفق به سفر به این روستا نشده‌اید قطعا بازدید از این مکان توریستی زیبا را باید در برنامه سفرهای آتی خود بگنجانید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روستای تاریخی ابیانه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روستای تاریخی ابیانه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روستای تاریخی ابیانه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روستای تاریخی ابیانه در فیسبوک
ارسال روستای تاریخی ابیانه در تویتر
ارسال روستای تاریخی ابیانه در واتس آپ
ارسال روستای تاریخی ابیانه در تلگرام
خبرخوان روستای تاریخی ابیانه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0