رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم


رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم

در هفتۀ ۲۹ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک کلم قرمز است که قد او از سر تا پاشنۀ پا حدود ۳۸ سانتی‌متر و نیم و وزنش نزدیک به یک کیلو و ۱۵۰ گرم خواهد بود. با تجمع لایه‌های چربی در بدن، کودک فربه‌تر ‌می‌شود. سر نیز به مرور بزرگ‌تر ‌می‌شود تا فضای کافی برای ادامۀ رشد مغز فراهم شود.

در این هفته از بارداری، معمولاً مغز به مرحله‌ای از رشد رسیده که قادر است حرکاتی نظیر تنفس شما را شناسایی کند، به درد پاسخگو باشد و شروع به تنظیم دمای بدن کند. حواس پنج‌گانه در حال تکامل است، چشم‌ها به نور حساسیت بیشتری پیدا ‌می‌کنند و گوش‌ها به تدریج قادر به تمایز تفاوت‌های جزئی بین صداهای مختلف خواهند بود. وضعیت قرارگیری کودک احتمالاً به صورتی است که صورت او به سمت بالا قرار دارد ولی از سمتی به سمت دیگر حرکت ‌می‌کند. همزمان با بزرگ‌تر شدن کودک و اشغال فضای بیشتری از رحم، احتمالاً حرکات او را با شدت بیشتری حس خواهید کرد. همزمان با انجام حرکات آکروباتیک کودک در رحم، بند ناف به طور مداوم پیچ می‌خورد اما به دلیل وجود ماده‌ای ژلاتینی به نام ژلۀ وارتون، مشکلی برای بند ناف به‌وجود نمی‌آید. گاهی ممکن است هنگام ضربه زدن کودک، جای پا یا دست او را روی شکم خود ببینید. اگر به قدر کافی دقت کرده باشید، حتماً تا به حال متوجه الگوی زمان خواب و بیداری فرزندتان شده‌اید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و نهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0