راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی


راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. یعنی در مقاله پیش رو، طی چند مورد خواهید دید که ارتباط با مردم در سفرهای خارجی به چه شکل هایی ممکن است و اصلا سفر به کشورهای خارجی بدون دانستن زبان ممکن است یا نه.

جالب است بدانید که یکی از متداول ترین سوال های اخیر کاربران کارناوالی در کامنت ها، مسئله زبان و چگونگی برقرار کردن ارتباط در کشوری خارجی است. همان طور که می دانید، چند سالی است که سفر به کشورهای دوست و نزدیک از لحاظ جغرافیایی در میان هموطنان مان باب شده و در اغلب این کشورها دانستن زبان انگلیسی تنها در صورتی خیلی کارآمد خواهد بود که در شهرهای بزرگ و توریستی گردش کنید و اگر به طور مثال مقصد شما روستایی کوچک در یکی از این کشورها باشد، روی زبان انگلیسی محلی ها نمی توان چندان حساب کرد.

محشر دات کام امروز تصمیم دارد به شما نشان دهد که چگونه می توان زبان کشوری را ندانست، به مناطق مختلفی سفر کرد و البته از سفر خود هم لذت برد.

در ادامه راهکارها و روش هایی را به شما نشان خواهیم داد که با استفاده از آن ها می توانید روی برقراری ارتباط خود با خارجی ها حساب کنید:

1- آرامش خود را حفظ کنید

در وهله اول و نخستین لحظات سفر به کشوری خارجی لازم است که نگرانی و تنش را از خود دور کنید و آرام بمانید. در آرامش راحت تر فکر می کنید و تصمیم گیری بسیار سریع تر رخ می دهد. راه های بسیاری برای برقراری ارتباط وجود دارد، پس دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

همان طور که گفتیم در کشورهای خارجی افراد زیادی پیدا می شوند که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. بنابراین نگذارید عدم تسلط شما به زبان محلی، شما را از دیدن مکان ها و جاهایی که دوست دارید منصرف کند. همچنین اگر با تور سفر می کنید، همیشه افرادی پیدا می شوند که به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند. کافیست از آن ها کمک بخواهید.

2- شرمنده نباشید

در واقع پنهان کردن این موضوع که شما فردی خارجی هستید، نه امکان پذیر است و نه کمک چندانی به شما می کند. بنابراین فقط این واقعیت را که زبان محلی را بلد نیستید، با آغوش باز بپذیرید و درموردش شرمنده نباشید. لبخند بزنید و به زودی خواهید دید که چگونه مردم برای کمک و برقراری ارتباط با شما مشتاق اند.

3- لبخند بزنید

باور کنید لبخند معجزه می کند! در بسیاری از مواقع کافیست لبخند بزرگ خود را از جیب مخفی لباس خود درآورید و بلافاصله ببینید که چگونه مردم برای کمک به شما دست به کار می شوند.

4- برخی از عبارات کوتاه و کاربردی را فرا بگیرید

دانستن عباراتی چون سلام، حال شما چطور است و من زبان شما را بلد نیستم گاه بسیار کاربردی است. خواهید دید که با استفاده از همین چند جمله، چقدر توجه محلی ها را به خودتان جلب می کنید و برای راه افتادن کارتان چقدر موثر خواهد بود. اگر با خودتان کودکی همراه دارید، یاد دادن این عبارات به فرزندتان نیز ایده ای دوست داشتنی است.

البته عبارات دیگری چون قیمتش چقدر است، من کمک لازم دارم، می توانید به انگلیسی صحبت کنید و … نیز برای یادگیری مناسب هستند. پس در نتیجه پیش از سفر خود، قدری جست وجو کنید و به سرعت خواهید دید که لیستی از عبارات کاربردی و ضروری به زبان کشور مورد نظر در پیش روی شماست.

5- مودب باشید

برقراری ارتباط در صورتی که دو طرف متوجه حرف های هم نشوند، اتفاقی بس آزار دهنده و خسته کننده است. بنابراین در این بین با رفتار گستاخانه و ناراحت کننده بر وجه آزار دهنده وضعیت نیفزایید و به یاد داشته باشید که این شما هستید که در کشور آن ها مهمانید و می خواهید مورد استقبال قرار بگیرید.

6- از کلمات استفاده کنید

یادم می آید چند سال پیش که برای پیاده روی اربعین به کربلا رفته بودم، در قسمتی از راه با هم گروهی هایم به اختلاف خوردیم. پیش تر بخشی از آن ها جلوتر رفته بودند و با وجود اختلاف میان گروهی ما، ما چند نفر هم از هم فاصله گرفتیم. چیزی نگذشت که من ماندم و خیابان نسبتا خلوت و بیابان. تازه یادم افتاد که در کشوری غریبم و از زبان آن ها چیزی سر در نمی آورم. سر ظهر بود و اغلب زائرها در حال صرف ناهار و یا استراحت در موکب ها بودند و بنابراین جاده بیش از پیش خلوت بود. دقایقی می شد که به تنهایی پیاده روی می کردم و کم کم فکر تنها بودنم در جاده قدری ترسناک و ترسناک تر می شد.

حاشیه جاده را گرفته بودم و سعی می کردم افکار نگران کننده را تا رسیدن به موکب بعدی و ازدحام جمعیت از خودم دور کنم. در همین اوضاع صدای زن و مردی عرب که با فاصله بسیار کمی از من حرکت می کردند، دست از سرم بر نمی داشت. گرچه از لهجه غلیظ عربی شان چیزی سر در نمی آوردم، ولی حسی قوی به من می گفت که دارند درباره من حرف می زنند. ترسی به من می گفت با سرعت بیش تر ادامه دهم و ترسی دیگر وادارم می کرد بخواهم ببینم با چه آدم هایی طرفم. دل را به دریا زدم و برگشتم به عقب نگاه کردم. زوج میان سالی به همراه دو کودک بودند. کالسکه ای در دست و کودک خردسالی که پیاده می آمد. همان طور که فکر می کردم در مورد من حرف می زدند و تنها بودنم برای شان جای سوال و قدری نگرانی داشت. یادم نیست با هم چه ها گفتیم اما هر دو طرف با نهایت تلاش و با استفاده از کلمات مشترک فارسی و عربی و البته اشارات مختلف گفت وگو کردیم و فضایی کاملا دوستانه ایجاد شد.

می بینید؟ چیزی نگذشت که از ترسی غلیظ و فوق العاده شخصی به لبخند و روابط دوستانه رسیدیم. کافیست تا به خودتان اعتماد کنید، فکرتان را به کار بیاندازید و از دانسته هایتان استفاده کنید.

یک نکته دیگر: کلماتی مانند Yes، No و OK در کشورهای بسیاری رایج و قابل فهم هستند. در کنار این کلمات، سعی کنید به دنبال کلمات رایج و پرکاربرد مقصد مورد نظر خود باشید و به زودی خواهید دید که تنها چند کلمه چطور به کمک شما خواهند آمد.

7- از منابع خود استفاده کنید

اگر یک هتل و یا محلی گردشگرپذیر را برای اقامت انتخاب کرده اید، به راحتی می توانید افرادی را که انگلیسی حرف می زنند بیابید و از آن ها کمک بخواهید. به طور مثال اگر آدرسی را می خواهید بدانید و یا چیز خاص دیگری را لازم دارید، می توانید از آن ها بخواهید که این جملات را برای شما و به زبان خودشان روی کاغذ بنویسند. به طور مثال می توانید از این جملات به هنگام خرید و یا سوار شدن به تاکسی استفاده کنید.

8- «آیا شما می توانید انگلیسی صحبت کنید؟»

پرسیدن این جمله بسیار به کار شما خواهد آمد و برای استفاده کردنش برای خودتان محدودیتی قائل نشوید. شده تا به حال مسافری با تلاش بسیار سعی داشته که به زبان محلی حرف بزند و استفاده از این جمله ساده را به کل از یاد برده و فرد مقابل در نهایت، با جملاتی انگلیسی به استقبال گردشگر رفته است!

9- خلاق باشید

اشارات و حرکات دست، پا، صورت و در کل زبان بدن یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط است و در هر موقعیتی به کار شما خواهد آمد.

نقاشی کشیدن نیز از این دست موارد است. در موقعیتی که گیر کرده اید و راهی به ذهن شما نمی رسد، خجالت نکشید و شی مورد نظر را روی کاغذ بکشید.

10- ابزار مناسب را پیدا کنید

راه ها و ابزارهای مختلفی برای برقراری ارتباط وجود دارد که در اینجا به برخی اشاره می کنیم.

دفترچه های راهنمای زبان یکی از چیزهایی است که می تواند بسیار کاربردی باشد و در اغلب مکان های گردشگری خواهید دید.

 فلش کارت: برخی از فلش کارت ها که اشکال و نمادهای به خصوصی روی آن ها نشان داده نیز در برخی مواقع می توانند به کار بیایند.

نرم افزارهای متنوع موبایل: با قدری جستوجو در فروشگاه های اپلیکشین موبایل، به زودی خواهید دید که طیف وسیع و مختلفی از نرم افزارهای ترجمه نوشتاری و صوتی پیش روی شما قرار دارند.

گوگل ترنسلیت:

شاید تا به حال سرو کارتان به استفاده از گوکل ترنسلیت افتاده باشد و ناامید شده و دیگر به سراغش نرفته باشید. اما باید بدانید این قابلیت سایت گوگل به نسبت قبل بسیار پیشرفته تر شده و گرچه نمی تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که بتوانید خواسته خود را تمام و کمال به زبان دیگری ارائه دهید، اما مطمئنا کمک بزرگی خواهد بود. وسواس دقیق بودن را از خود دور کنید و از پیشنهاداتی که گوگل ترنسلیت می دهد، نهایت استفاده را ببرید.

مطالب مرتبط

  • بهترین اپلیکیشن های سفر 1

  • بهترین اپلیکیشن های سفر 2

11- راهکارهای دیگر

چیزهایی هستند که زبان جهانی محسوب می شوند و در هر فرهنگی همان معنا را دارند که در فرهنگ شما. در اینجا می خواهیم بیش تر از این موارد صحبت کنیم:

 اشارات

اشاره کردن یکی از ساده ترین والبته سریع ترین راه ها برای فهماندن منظور است که در هر فرهنگ و کشوری جواب می دهد. به طور مثال اگر در مغازه ای هستید و می خواهید قیمت جنس و یا یک خوراکی را بدانید، کافیست تنها به آن اشاره کنید، به جای آن که تلاش کنید جمله ای را دست و پا شکسته بیان کنید. حتا اگر گمان می کنید که این کار شما ممکن است زننده باشد و یا در فرهنگ مورد نظر معنای بدی بدهد، در ادامه اشارات خود با دست های تان معنای خواهش و لطف و تشکر را نشان دهید.

همچنین به عنوان توصیه ای هوشمندانه، خوب است معنای برخی از اشارات و حرکت ها را پیش از استفاده ی آن ها در کشوری دیگر بدانید:

حرکت دست ها در اغلب نقاط دنیا معنای یکسانی دارند، اما برای اطمینان بیش تر، معنای این حرکات را در کشور مورد نظر کنترل کنید. به طور مثال در کشور بلغارستان و بر خلاف معمول، بالا و پایین کردن سر به معنای نه و تکان دادن و چپ و راست کردن سر به معنای بلی است!

همان قدر که استفاده از زبان بدن می تواند موثر باشد، اگر درست به کار گرفته نشود، می تواند باعث سوءتفاهم و دردسر شود. به طور مثال در برخی از کشورها استفاده از یک انگشت برای اشاره مشکلی ندارد، در حالی در برخی دیگر اگر از تمام انگشتان و دستتان استفاده نکنید، معنای بد و زننده ای را منتقل می کنید، بنابراین لازم است پیش از سفر، زبان بدن مقصد مورد نظر را بشناسید.

ریاضی

خوشبختانه زبان اعداد و ریاضی در تمام جهان یکی است و شما در تمام کره زمین 2+2 را را 4 خواهید یافت!

خارج از شوخی، اگر به طور مثال در هنگام خرید و یا رستوران به مشکل برخورد کردید و نتوانستید با کلمات منظور خود را بیان کنید، کافیست تنها به عددش اشاره کنید. این کار را می توانید با انگشتان دستتان و یا به سادگی با نوشتن انجام دهید.

استفاده از جی پی اس یا نقشه آفلاین

یکی از مشکلات عمده ای که در کشور خارجی و ندانستن زبان با آن رو به رو می شوید، خواندن نقشه ها و علائم است و این مشکل زمانی می تواند بزرگ و بغرنج دیده شود که در کشور مورد نظر حتا الفبای حروف هم آشنا نباشند (مثلا ارمنستان و یا ژاپن و هند و …).

خوشبختانه جی پی اس موبایل یکی دیگر از مواردی است که در همه جای دنیا یکسان عمل می کند و برای راهنمایی شما بسیار کاربردی است. به طور مثال فرض کنید که می خواهید در شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گردش کنید، ابتدا با جی پی اس مسیر را پیدا کرده و بعد از آن جا که خواندن نام ایستگاه ها برای شما دشوار خواهد بود، تنها کافیست تعداد ایستگاه ها را به خاطر بسپارید (ممنونیم از ریاضی!) می بینید که چطور با مجموعی از راه های ساده می توان راه خود را پیدا کرد و غصه خارجی بودن را هم نخورد.

البته توصیه می کنیم در کنار جی پی اس خود، نقشه آفلاینی را هم داشته باشید. ممکن است به هر دلیلی به اینترنت دسترسی پیدا نکنید، این گونه حداقل می توانید مسیرهای احتمالی را پیدا کنید و یا با استفاده از آن و نشان دادنش به محلی ها، کمک بگیرید.

استفاده از تجربیات دیگران

خوشبختانه همه گیر شدن اینترنت و وضعیت کنونی آن، باعث شده که بسیاری به این شبکه جهانی دسترسی داشته باشند و به این روش تجربیات و اطلاعات خود را به راحتی با دیگران در میان بگذارند.

بنابراین با کمی جست وجو در بلاگ های ایرانی و حتا انگلیسی زبان، به زودی با حجم بالایی از سفرنامه ها و تجربه های شخصی افراد رو به رو می شوید که برای راهنمایی شما، کمک خوبی خواهد بود.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به سراغ افرادی بروید که تا به حال به کشور مورد نظر شما سفر کرده اند و از تجربیات آن ها در حین ارتباط برقرار کردن استفاده کنید.

راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی
راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی
راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی
راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

توصیه های کارناوالی

با دیدن و آشنایی با این موارد، حالا قدری ذهن مان روشن شده و می بینیم برای برقراری ارتباط راه های بسیار زیادی هست. نکته ای که در انتها باید یاد آوری کنم این است که وقتی در کشور خارجی قرار دارید و با استفاده از این راه ها سعی بر برقراری ارتباط دارید، سخت گیر نباشید. به این فکر نکنید که دقیقا همان جمله ای که در ذهن دارید را باید عنوان کنید. به سراغ جمله های ساده تر و مشابه بروید و یا حتا با استفاده از چند کلمه خواهید دید که می توانید به هدف خود برسید.

همچنین عجول نباشید و اگر از راهی جواب نگرفتید، به سراغ راه های بعدی بروید.

این را هم بدانید که هر چقدر تلاش کنید برای اتفاقات پیش بینی نشده آماده باشید، باز هم وقتی در کشوری خارجی قرار دارید و زبان آن ها را نمی دانید، احتمال قرار گرفتن در شرایطی که برایش آمادگی ندارید، بسیار زیاد است. ممکن است کاری کنید که نباید و یا اتفاقات دیگری بیفتد. بنابراین چیزی که شما لازم دارید، اپلیکشین موبایل نیست، تنها آرام، خونسرد و مودب باشید.

مطمئن باشید همیشه راهی برای رساندن منظورتان هست و حتا اگر در بدترین شرایط و ناامید کننده ترین وضعیت قرار گرفتید، باز هم ناامید شوید. چرا که مهربانی و انسان دوستی، زبانی جهانی است و احتیاجی به الفبا ندارد! انسان های بسیاری هستند که با دیدن وضعیت ناراحت کننده شما سعی در کمک و یافتن راه حل برای شما خواهند بود.

پس اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید!

سفر به خیر 🙂

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی در فیسبوک
ارسال راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی در تویتر
ارسال راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی در واتس آپ
ارسال راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی در تلگرام
خبرخوان راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0