چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس


چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس

دو تصور کاملا متضاد درباره بورس وجود دارد؛ بعضی‌ها به اشتباه آن را بسیار ساده و راحت تلقی می‌کنند و بعضی‌ها بورس را به‌شدت پیچیده و دست نیافتنی می‌دانند. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم پاسخ درست به این دو اشتباه است. بورس و بازار سرمایه بسیار پیچیده است، اما سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند آسان‌ترین و مطمئن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری باشد. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس به همان الگوی قدیمی مشارکت است: سرمایه از شما، کار از ما.
از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه شما از زمین و ساختمان سریع‌تر به پول نقد تبدیل می‌شود.
  • گزینه‌های متنوع و متناسب با هدف شما ارائه می‌کند.
  • مولد است و به چرخه صنعت و اقتصاد کمک می‌کند.
  • برخلاف سود بانکی همیشه وابسته به تورم نیست.

7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس

در این مقاله قصد داریم به‌صورت تخصصی به ویژگی‌های سرمایه گذاری در بورس بپردازیم. شاید به جرات بتوان گفت تمام ویژگی‌های مثبت سایر سرمایه‌گذاری‌ها را به‌طور یکجا می‌توان سرمایه گذاری در بورس یافت.

مطلب پیشین با عنوان کجا سرمایه گذاری کنیم اشاره اجمالی به سرمایه گذاری در بورس داشتیم. همین‌طور اشاره کردیم که صندوق‌های سرمایه گذاری مشترکی وجود دارند که وجود سرمایه گذاران را عموماً به سرمایه گذاری در بورس اختصاص می‌دهند.

آن‌ها به‌نوعی نقش نماینده شما برای انجام معاملات خریدوفروش سهام را بر عهده‌دارند.

بورس بازاری است که انواع دارایی‌ها در آن خرید و فروش می‌شود. اگر مایل به خرید و فروش سهام در بازار بورس هستید باید کد بورسی خود را از کارگزاری مورد نظر دریافت کنید. خرید و فروش سهام در بورس به صورت آنلاین و غیر حضوری نیز قابل انجام هست که لازم است جهت دریافت کد بورسی غیر حضوری از کارگزاری اقدام کنید.

بازار بورس تفاوت‌های عمده‌ای از قبیل شفافیت، رسمی بودن، داشتن قوانین مشخص و حمایت دولت از سهامداران و … با بازارهای شناخته‌شده دیگر دارد. به این معنا که اولا بورس یک بازار کاملا رسمی است و دادوستد در آن بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌گیرد. تفاوت دوم بورس نسبت به دیگر بازارها شفافیت بالای بورس است. به این معنی که هر فردی تصمیم به خرید سهام شرکتی می‌گیرد می‌تواند به‌راحتی با جستجو در سایت به‌ تمامی سوابق و اطلاعات شرکت دسترسی پیدا کند.

در ادامه به بررسی 7 دلیل از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس می‌پردازیم.

مزایای سرمایه گذاری در بورس
مزایای سرمایه گذاری در بورس

1- جذابیتِ سرمایه گذاری در بورس

مهم‌ترین عاملی که یک سرمایه گذاری را جذاب می‌کند کسب سود بالاست.

بر اساس یک تحقیق که باهدف برآورد بهترین عملکرد سرمایه گذاری در دهه 80 انجام شد، بازار بورس بعد از سکه طلا بهترین روش سرمایه گذاری بوده است. توجه کنید برابر این تحقیق درحالی‌که میانگین نرخ تورم حدود 16درصد بوده است، بازار سهام سالیانه بیش از 20 درصد رشد داشته است!

این 20درصد رشد مربوط به‌کل بازار است و حجم پول بسیار بالا را نشان می‌دهد. چه‌بسا در همین میزان رشد سهام سهایی باشند که رشد جند صددرصدی را در سال تجربه کرده‌اند.

طی سال‌های ۸۰ تا ۹۰ عملکرد سکه طلا نسبت به سرمایه گذاری در بورس بوده است. اما در مطالب آینده مواردی را برایتان بازگو می‌کنیم که می‌توان نتیجه گرفت سرمایه گذاری در بورس بهترین روش حتی نسبت به سکه بهار آزادی بوده است.

البته آمار بالا که سرمایه گذاری سکه طلا را پیش تاز نشان می‌دهد حداکثر مربوط به سال 90 است. این درحالی‌که است که عمده رشد بورس طی فاصله زمانی 91 تا 92 بوده است!

آمار زیر به‌نوعی حاکی از پیشتازی سرمایه گذاری در بورس دارد:

  • بر اساس آمار منتشرشده بین سال‌های ۷۹ تا ۹۳ میانگین بازدهی بازار مسکن حدود ۲۲درصد بوده است.
  • این میزان برای سپرده‌گذاری‌های بانکی به‌طور متوسط حدود ۱۸ درصد و برای بازار سکه طلا میانگین ۲۵ درصد است.
  • میانگین بازدهی برای سرمایه گذاری در بورس (طی همین بازه زمانی) بیش از 40 درصد بوده است.

در ادامه به سایر ویژگی‌های سرمایه گذاری در بورس می‌پردازیم.

2- سرمایه گذاری در بورس با صد هزار تومان!

سرمایه گذاری در املاک یا بازار خودرو و یا سرمایه گذاری در کسب‌وکار، به نظر شما می‌شود با صد هزار تومان شروع کرد!؟

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می‌توانید حتی با مبلغ صد هزار تومان سرمایه گذاری را شروع کنید. با خرید یک برگه سهم از یک شرکت بورسی به همان میزان در سود یا ضرر شرکت سهیم شوید! قابلیتی که هرگز در اکثر سرمایه گذاری‌ها پیدا نخواهیم کرد!

3- قابلیت نقد شوندگی بالا

تصور کنید هم‌اکنون بخواهید منزل یا اتومبیل خود را به پول نقد تبدیل کنید. آیا این امکان وجود دارد که تا 15دقیقه دیگر دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنیم؟

این امکان به‌خوبی در بورس فراهم‌شده که شما در لحظه می‌توانید سهام خود را نقد کنید.

در بازار بورس امکان معامله بر روی 500سهم وجود دارد. حداقل یک پنج این تعداد سهام (حدود 100سهم) هرکدام روزانه بیش از 1 میلیارد تومان  خریدوفروش می‌شوند. این رقم برای برخی از سهام حتی تا 20 برابر هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین زیاد تفاوتی ندارد که همین‌الان بخواهید 100هزار تومان و یا 10 میلیون تومان از سهام خود را نقد کنید! در همان روز می‌توانید سهمی که قبلاً خریده‌اید را به‌شرط مجار بودن نماد معاملاتی ، نقد کنید.

4- از کنار سواحل دریای خزر معامله کنید!

درگذشته معاملات بورس به‌صورت سنتی انجام می‌شد اما هم‌اکنون تقریباً کلیه خریدوفروش‌ها به‌صورت آنلاین و اینترنتی صورت می‌گیرد. مهم نیست کجای ایران باشید فقط به اینترنت دسترسی داشته باشید همین!

برخی از سرمایه گذاری‌ها به موقعیت مکانی وابسته است. به این صورت که جابجایی شما از یک شهر به شهر دیگر یا از یک کشور به کشور دیگر ممکن است نتایج سرمایه گذاری شمارا دگرگون کند!

در مورد بورس اما بحث متفاوت است. سرمایه گذاری در بورس از هر نقطه‌ای تنها با دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر است. بنابراین با خیالی آسوده به مسافرت بروید و بر معاملات سهام خود نظارت داشته باشید!

به لطفاً اینترنت 3G امروزه تقریباً تمام نقاط ایران حتی روستاها از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردارند

5- تنوع ریسک در اختیار خودتان

این شما هستید که مشخص می‌کنید سرمایه خود را بر روی چه سهمی سرمایه گذاری کنید. یکی از جذابیت‌های سرمایه گذاری در بورس برخورداری از تنوع‌پذیری و تشکیل سبد سهام است. با این کار می‌توان ریسک سرمایه گذاری را بشدت کاهش داد. حتی با افت شدید قیمت یک سهم هم اگر، سرمایه خودمان رابین چند سهم متنوع کنیم، ریسک سرمایه گذاری بشدت کاهش پیدا می‌کند.

ژاپنی‌ها ضرب‌المثل خوبی دراین‌باره دارند و می‌گویند تخم‌مرغ‌های خود را درون یک سبد نگذارد!

6- قانونمند سرمایه گذاری کنیم!

قاعده سرمایه گذاری در بورس قاعده برنده است. با سرمایه گذاری در بورس سهامدار، شرکت و کل اقتصاد باهم سود می‌بریم. سود شرکت سود سهامدار و درنتیجه رشد اقتصادی جامعه است. قانونی بودن و کمک به رشد و پویایی اقتصاد از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس است.

7- سرمایه گذاری در بورس به دلیل شفافیت اطلاعات

تمامی شرکت‌های بورسی موظف به ارائه گزارش عملکرد معاملات فصلی به سازمان بورس هستند. کوچک‌ترین تأخیر در ارائه اطلاعات و یا ابهام در صورت‌های مالی به توقف نماد معاملاتی منجر خواهد شد. سایتمدیریت فناوری بورس تهران لحظه‌به‌لحظه گزارشی دقیق و ثانیه‌ای از تمامی اتفاقات بازار سرمایه ارائه می‌دهد. حجم خرید، حجم فروش، ارزش معاملات و صدها پارامتر لحظه‌ای که حاصل معاملات صدها سهامدار بورس است.

مزایای سرمایه گذاری در بورس به همین‌جا ختم نمی‌شود! مزایای دیگری همچون مدیر خود بودن، اعمال حق رأی و مدیریت در شرکت‌ها، مشارکت در تولید ملی و ده‌ها ویژگی دیگر برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد.

دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس عبارت‌اند از:

  1. فراگیری بسیار آسان دانش سرمایه گذاری برای همه

  2. انجام معاملات به‌صورت اینترنتی و آنلاین

  3. بازدهی بسیار مناسب بازار بورس

  4. اطلاع از بازار موردنظر در هر زمان (وجود شفافیت در بازار)

  5. دادوستد آسان سهام

  6. شروع سرمایه گذاری با دارایی کم در شرکت‌های بزرگ

  7. اعتبار بالای سازمان بورس در کشور و اعتبار بالای شرکت‌های بورسی

  8. مشارکت در اداره شرکت

  9. تنوع بسیار زیاد درنوع کالا و صنایع بورسی

مزایای سرمایه گذاری در بورس برای دولت

رونق اقتصاد کشور رابطه مستقیمی با سرمایه گذاری مردم در بازار بورس و رونق گرفتن آن دارد. شما با سرمایه گذاری در این بازار باعث رشد تولید داخلی، اشتغال و درآمدزایی در صنعت خواهید شد.

نتیجه‌گیری

بورس بازاری است که در آن انواع کالا دادوستد می‌شود و افراد با هر میزان سرمایه اولیه و تخصص می‌توانند از مزایای سودآوری آن بهره‌مند شود. بخش آموزش سرمایه گذاری در بورس، در سایت محشر دات کام به‌ صورت جامع مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به دیگر بازارها را موردبررسی قرار داده است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس در فیسبوک
ارسال چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس در تویتر
ارسال چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس در واتس آپ
ارسال چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس در تلگرام
خبرخوان چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟ 7دلیل برای سرمایه گذاری در بورس

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0