روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک


روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک

لکه های قهوه ای پوست

در این مطلب می خوانید ... پنهان

یک نقطه قهوه ای روی صورت شما ممکن است به سختی قابل تشخیص باشد، اما اگر چند تا از این لک ها را داشته باشید چه می شود؟اگر لکه های قهوه ای دارید، بدانید که تنها نیستید , نقطه سیاه یا لکه قهوه ای پوست نیز شایع است .لکه های قهوه ای پوستکه مزاحم زیبایی چهره هستند باید درمان شوند.

وقتی که پوست در معرض تابش پرتوهای آفتاب قرار بگیرد، تولید سلول‌هایی به نام «ملانوسیت» افزایش می‌یابد.

این امر موجب افزایش ملانین در پوست می‌شود. نتیجه‌ی این اتفاق ایجاد لکه‌هایی بر روی پوست است که با عنوان‌هایی چون لکه های قهوه ای یا لکه‌های پیری، لکه‌های تیره، لکه‌های آفتاب‌سوختگی و لکه‌های کبدی شناخته می‌شوند. همه‌ی اینها در مجموعه‌ای به نام «هیپرپیگمانتاسیون» قرار می‌گیرد.

درمان لک صورت

برای درمان سریع این لکه های پوستی راههای مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد که در این بخش ما به معرفی بهترین راههای درمان و ماسک های ضد لک خانگی خواهیم پرداخت. در این مقاله روش‌هایی را برای رفع لکه های قهوه ای صورت ذکر می‌کنیم.

لکه های قهوه ای پوست

لکه های قهوه ای بیشتر در نواحی صورت، گردن، پشت، سینه، شانه‌ و دست‌ها مشاهده می‌شوند. پیری، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه های قهوه ای است. عوامل دیگری از جمله استرس، بارداری، کمبود ویتامین و ضعف کبد نیز می‌توانند از دلایل وقوع این پدیده باشند.

رفع لکه های قهوه ای و لکه های پیری

معمولا لکه‌های پوستی ضرری ندارند، ولی باعث کاهش جذابیت ظاهری می‌شوند. راه‌هایی برای رفع لکه های قهوه ای صورت وجود دارند که می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون عوارض، اثربخش باشند.

آسیب‌هایی که در اثر التهاب، پرتوهای فرابنفش آفتاب و سایر عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، سلول‌های پوستی را وادار می‌کنند برای محافظت از خود، رنگدانه‌های بیشتری تولید کنند. البته تغییر در سطح هورمون استروژن (در اثر بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز می‌تواند در بروز این عارضه مؤثر باشد.

نتیجه‌ی تولید غیریکنواخت رنگدانه‌ها می‌تواند بر روی رنگ پوست تأثیراتی بگذارد. این تأثیرات به اشکال متفاوتی نمایان می‌شوند. آسیب‌ها در پوست‌های روشن‌ بیشتر به شکل کک‌ومک و آفتاب‌سوختگی نمایان می‌شود.

برای رفع لکه های قهوه ای صورت چه باید کرد؟

توزیع نامتوازن رنگدانه‌ها و به‌دنبال آن لکه‌های پوستی اتفاق شایعی است، به همین دلیل روش‌های درمانی زیادی برای حل این مشکل به‌وجود آمده است. ولی به یاد داشته باشید که همه‌ی لکه‌های پوستی با یک روش درمان نمی‌شوند. برای انتخاب روش درمانی مناسب نزد متخصص پوست بروید. زیرا داروها می‌توانند حاوی ترکیبات التهاب‌آور یا حساسیت‌زا باشند.

دو روش درمان خانگی و درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت

در ادامه به دو روش درمان خانگی و درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت اشاره می‌کنیم.

درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت

10 روش درمان خانگی رفع لک صورت

۱. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با آب لیمو ترش

آب لیمو ترش با خواص خود به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درمان مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت محسوب می‌شود. علاوه بر این، آب لیمو ترش لطافت،‌ شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد.

  • آب لیمو را به‌طور مستقیم بر روی نقاطی که لکه وجود دارد، بریزید. اجازه بدهید آب لیمو به‌مدت ۳۰ دقیقه در محل موردنظر باقی بماند. سپس آن نقاط را با آب سرد بشویید. این کار را دوبار در روز و به‌مدت دو ماه انجام بدهید تا از اثرات آن شگفت‌زده شوید. اگر پوست صورت‌تان حساس است، آب لیمو را با گلاب یا عسل مخلوط کنید.
  • انتخاب دیگرتان برای بهره‌مندی از اثرات آب لیمو ترش این است که آن را با مقداری شکر مخلوط کنید تا مقداری غلیظ‌تر شود و ترکیب حاصل را به‌صورت ماسکی بر روی پوست‌تان (مخصوصا بر روی لکه‌ها) بمالید. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت‌تان را بشویید. این کار را چندبار در هفته انجام بدهید. همچنین می‌توانید به ترکیب بالا کمی روغن زیتون نیز بیفزایید.

۲. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با آب‌دوغ

آب‌دوغ محتوی اسید لاکتیک است و قادر است بدون ایجاد خشکی پوست،‌ لکه‌ها را از صورت‌تان بزداید.

  • با تکه‌ای پنبه آب‌دوغ را بر روی لکه‌های پوست‌تان بمالید. بعد از چند دقیقه‌ صورت خود را با آب بشویید. اگر صورت‌تان چرب است یا آکنه دارد، می‌توانید کمی آب لیمو به آب‌دوغ اضافه و آن را مصرف کنید.
  • یک روش دیگر این است که چهار قاشق چای‌خوری آب‌دوغ را با دو قاشق چای‌خوری آب گوجه‌فرنگی ترکیب کنید و سپس آن را بر روی لکه‌های پوستی بمالید.

این روش را یک یا دو بار در روز تکرار کنید و تا جایی ادامه بدهید که از نتیجه‌‌ی حاصل راضی شوید.

۳. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با روغن کرچک

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکه های قهوه ای صورت به شما کمک می‌کند. برای درمان لکه های قهوه ای می‌توانید به همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

درمان لک صورت با روغن کرچک

ابتدا به کمک پنبه، روغن کرچک را بر روی لکه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک برای چند ساعت بر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکه‌ها از بین بروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

آیا روغن کرچک برای لک صورت موثر است؟

روغن کرچک دارای خواص گوناگونی است که  به عنوان یکی از درمان های خانگی مورد توجه عموم افراد است.یکی از مزایای استفاده از روغن کرچک، کاهش رنگدانه و لک های پوستی است. اما آیا روغن کرچک برای لک صورت واقعا موثر است؟

روغن کرچک زرد رنگ، از دانه های کرچک استخراج شده است، نوعی درمان گیاهی سالم است که در بسیاری از تمدن ها از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفت. این دانه، اگر چه معمولا در آفریقا و شبه قاره هند یافت می شد، اما استفاده از روغن کرچک به این دو منطقه محدود نبوده و در سراسر جهان کاربرد داشت. حال ببینیم خواص روغن کرچک برای لک صورت ، کاهش رنگدانه و از بین بردن لک های پوستی چیست؟

تاثیر روغن کرچک در کاهش لک های صورت

باید گفت که بر طبق مطالعات انجام شده در مورد چگونگی استفاده از روغن کرچک در کاهش لکه های پوستی، مشخص شد که این روغن نقش موثری در رفع این رنگدانه ها دارد. بسیاری از متخصصین پوست، روغن کرچک را توصیه می کنند.

روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳ است. این اسید های چرب، از جمله اجزاء جادویی هستند که به کاهش رنگدانه کمک می کنند. اسید های چرب، از طریق نفوذ به بافت های پوست صورت در رفع لک ها موثر هستند.

امگا ۳ علاوه بر تحریک رشد بافت سالم، پوست را هیدراته می کند. به طوری که پس از استفاده آن، پوست شما تمیز و لطیف می شود. روغن کرچک، روغنی با خاصیت ضد لک بوده که فوق العاده کارآمد است. بسیاری از افراد از قابلیت روغن کرچک و استفاده آن بر روی پوست صورت بسیار راضی هستند.

میزان استفاده از روغن کرچک برای لک صورت

استفاده از روغن کرچک  تا دو بار در روز به کاهش رنگدانه کمک  موثری می کند. با این حال، قابل ذکر است که در صورتی که دارای پوست بسیار چربی بوده و یا دچار آکنه هستید، در مصرف روغن کرچک احتیاط کنید زیرا ممکن است سبب تشدید این عارضه ها شود.

در صورتی که به دنبال روغن گیاهی با تاثیرات مفید برای پوست خود هستید، روغن کرچک برای لک صورت می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. زمانی که از روغن کرچک برای پوست خود استفاده می کنید، قطعا نتایج مطلوب آن را خواهید دید. این روغن چند منظوره مزایا و منافع بسیاری دارد.

زمانی که روغن کرچک را برای لک صورت بر روی پوست خود اعمال می کنید، متوجه خواهید شد که به سرعت جذب می شود تا به این وسیله ، ارزش غذایی عمیق روغن  تامین شود.

روغن کرچک حاوی ویتامین E، یک آنتی اکسیدان عالی است که در مبارزه با نشانه های زودرس پوستی مانند چین و چروک و لکه های پوستی، نقش موثری دارد. همچنین روغن کرچک منبع منحصر به فردی از اسید ریکینولئیک است که عامل خوبی برای کاهش التهاب پوست است. دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به درمان سایر مشکلات پوستی کمک موثری می کند.

به منظور استفاده از روغن کرچک برای لک صورت دستورالعمل زیر را انجام دهید:
ابتدا پنبه ای را با یک قاشق چایخوری روغن کرچک  آغشته کرده وبه پوست صورت خود بزنید. پس از آن به صورت حرکات دایره ای، و به سمت بالا، روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ماساژ، اجازه دهید تا روغن ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با پاک کننده ای ملایم آن را پاک کرده و شستشو دهید

استفاده از روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک، اسانسی غنی از مواد مغذی بوده که به سرعت جذب پوست می شود. این روغن تقریبا برای همه نوع پوست خشک، چرب، طبیعی یا ترکیبی، مناسب و موثر است. صرف نظر از غنی بودن مواد مغذی ضروری و اسیدهای چرب که پوست را ترمیم و تغذیه می کند، روغن کرچک، یک محصول طبیعی است که برای انواع مختلف پوست مناسب است.

هنگامی که روغن کرچک را برای پوست استفاده می کنید، مانع از خشکی پوست شده و با ایجاد رطوبت کافی  پوست را هیدراته نگه می دارد. هیدراته شدن پوست شما نه تنها باعث  جلوگیری از چین و چروک  شده ، بلکه سلامت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

روغن کرچک و زردچوبه

به منظور نتیجه گیری بهتر، شما می توانید روغن کرچک را با مواد دیگری ترکیب کنید از جمله:

  1. ۱/۲قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  2. ۱قاشق چایخوری روغن کرچک

روش استفاده از زردچوبه و روغن کرچک برای لک صورت

– حدود نیم قاشق چای خوری زردچوبه را به یک قاشق چایخوری روغن کرچک اضافه کنید.

– شما می توانید در این مخلوط، میزان زردچوبه را بیشتر یا کمتر کنید.

– سپس خمیر به دست آمده را به طور مساوی بر روی پوست گذاشته و یک ساعت بگذارید بماند. پس از آن خمیر را پاک کرده و پوست را شستشو دهید. استفاده از این روش مانع از تولید بیش از حد ملانین شده و در رفع  لکه های تیره و رنگدانه کمک می کند.

روغن کرچک برای لک صورت با ویتامین E

۱ عدد قرص ویتامین E
۱قاشق چایخوری روغن کرچک
روش استفاده از روغن کرچک برای لک صورت
– روغن یک عدد کپسول ویتامین E را خارج کرده و آن را به یک قاشق چایخوری روغن کرچک اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط روغن را بر روی صورت خود بمالید.

صورت خود را در حرکات دایره ای  و به سمت بالا ماساژ دهید.

– پس از ماساژ ، بگذارید ده دقیقه مانده و سپس پوست را شستشو دهید.

-ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان عالی است که به شما کمک می کند، جوانی پوست خود را حفظ کرده و از آسیب پوست جلوگیری کنید . این مخلوط روغنی، پوست شما را صاف و لکه ها را از بین خواهد برد.

آیا می دانستید روغن کرچک برای لاغری هم موثر است. نحوه مصرف روغن کرچک برای لاغری را در لینک زیر ببینید:

لاغری شکم با روغن کرچک

۴. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با سرکه‌ سیب

سرکه‌ی سیب، درمانی مؤثر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است.

  • مقداری سرکه‌ی سیب را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. می‌توانید از کمی عسل نیز استفاده کنید. سپس این ترکیب را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در روز انجام بدهید و تا جایی ادامه بدهید که اثرات مثبت آن پدیدار شود. می‌توانید از سرکه‌ی سیب خالص هم استفاده کنید، ولی ممکن است باعث سوزش پوست‌تان شود.
  • همچنین می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با چند قاشق چای‌خوری آب پرتقال ترکیب کنید. آن را بر روی پوست‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با آب بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز و به‌مدت چهار یا پنج هفته انجام بدهید.

۵. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خاصیت درمانی برای پوست دارد و به بازیابی پوست کمک می‌کند. بنابراین ماده‌‌ی مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. آلوئه‌ورا در درمان آسیب‌‌های ناشی از پرتوهای خورشید تأثیر مضاعفی دارد.

  • به آرامی ژل آلوئه‌ورای تازه را بر روی لکه‌ها بمالید. بگذارید به‌مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست‌تان باقی بماند. سپس محل موردنظر را با آب سرد بشویید. این کار را دوبار در روز و به‌مدت یک ماه ادامه بدهید. به احتمال زیاد پس از این مدت، نشانه‌های مثبتی خواهید دید.
  • اگر ژل آلوئه‌ورای تازه در دسترس نبود،‌ می‌توانید از آب آلوئه‌ورا استفاده کنید.

۶. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با چوب صندل

چوب صندل یک ماده‌ی ضدپیری و ضدعفونی‌کننده است که به کاهش هیپرپیگمانتاسیون و رفع لکه های قهوه ای صورت کمک می‌کند.

  • می‌توانید با دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، دو قاشق چای‌خوری گلاب، یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش یک داروی خانگی بسازید. این ترکیب را بر روی لکه‌ها بمالید و بگذارید خودش خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را چندبار در هفته تکرار کنید تا لکه‌های قهوه‌ای ناپدید شوند.
  • یک قاشق غذاخوری آب پرتقال، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و محتویات دو کپسول ویتامین E را با دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل ترکیب کنید. این مواد را به‌خوبی ترکیب کنید و بر روی صورت‌تان بمالید. آن را به‌مدت نیم‌ساعت بر روی پوست‌تان بگذارید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را چندبار در هفته انجام بدهید تا بهبود حاصل شود.
  • همچنین نقاط آسیب‌دیده را با چند قطره از روغن چوب صندل به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام ترکیب کنید. این کار را هر روز و پیش از رفتن به رختخواب انجام بدهید و بگذارید در طول شب بر روی پوست‌تان باقی بماند.

۷. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با ترب کوهی

ترب کوهی نام گونه‌ای از شب‌بویان است که شامل خردل، کلم بروکلی و کلم‌پیچ می‌شود. ترب کوهی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاهان به‌واسطه‌ی خاصیت شفاف‌کنندگی‌‌شان به زدودن لکه‌های پیری و کک‌و‌مک کمک می‌کنند و پوستی بدون لکه را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

  • محلولی از ترب کوهی را به‌طور مستقیم بر روی پوست‌تان بمالید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه محل موردنظر را بشویید. این کار را چندین مرتبه در هفته تکرار کنید.
  • همچنین می‌توانید ترب کوهی را رنده و با یک‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب ترکیب کنید و به‌مدت دو هفته کنار بگذارید. پس از گذشت دو هفته، این ترکیب را به کمک پنبه‌ای بر روی لکه‌های پوست‌تان بمالید. این روش درمانی را سه‌بار در روز و به‌مدت یک ماه تکرار کنید.

۸. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با پاپایا

آلفا هیدروکسی اسید و آنزیم‌های خاصی که در پاپایا وجود دارند، در درمان خشکی پوست، درمان آکنه، رفع لکه های قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی مؤثرند و پوستی درخشان و شفاف به شما می‌بخشند.

  • یک قاشق غذاخوری پاپایای رنده‌شده‌ی تازه را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و ماساژ بدهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا لکه‌ها به‌مرور ناپدید شوند.

ممکن است بعضی افراد نسبت به پاپایا حساسیت داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود ۲۴ ساعت قبل از شروع این درمان، آن را بر روی ناحیه‌ای دیگر از پوست‌تان تست کنید.

۹. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با ماست

ماست با خواص خود می‌‌تواند پوست‌تان را به‌طور طبیعی درخشان‌ و روشن‌تر کند.

  • مقداری ماست بر روی لکه‌های پوست‌تان بمالید و اجازه بدهید خودش خشک شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه‌گیری سریع‌تر قبل از خواب ماست را بر روی پوست‌تان بمالید. بهتر است ماست در طول شب بر روی پوست‌تان باقی بماند.
  • همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست ساده، دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه را با هم ترکیب کنید. ترکیب حاصل را بر روی پوست‌تان بمالید و بگذارید به‌مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست‌تان باقی بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید و کمی مرطوب‌کننده بر روی آن محل بمالید. این کار را چندبار در هفته تکرار کنید.

۱۰. درمان خانگی رفع لکه های قهوه ای صورت با آب پیاز

استفاده از آب پیاز، یک راه دیگر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. خاصیت اسیدی آب پیاز در کنار خاصیت روشن‌کنندگی‌اش، می‌تواند در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع این لکه ها تأثیرگذار است.

  • پیاز را برش بدهید و برش‌ها را بر روی لکه‌ها بمالید. این کار را دو یا سه مرتبه در روز تکرار کنید.
    یک روش دیگر این است که یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بر روی لکه‌های پوستی بمالید. بگذارید ترکیب حاصل به‌مدت ۱۵ دقیقه بر روی لکه‌ها باقی بماند. سپس نقاط موردنظر را به‌خوبی با آب بشویید تا بوی تند پیاز از بین برود.
  • برای مشاهده‌ی نتایج مناسب، صبر و شکیبایی داشته باشید. این لکه‌ها معمولا در طول یک یا دو هفته از بین نمی‌روند و روند درمان آنها ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت

یکی از روش‌های درمان، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی هیدروکینون است. این کرم‌ها سرعت تولید رنگدانه‌ها را کمتر می‌کنند و یکی از قوی‌ترین داروها برای شفاف‌تر شدن پوست محسوب می‌شوند. البته مقدار بالای این ماده می‌تواند تأثیرات سمی بر روی پوست داشته باشد. بعضی کشورها مصرف این دارو را ممنوع کرده‌اند. در ایالات متحده بیشتر پزشکان مقادیر کم این دارو را بی‌خطر می‌دانند، ولی بیمارانِ خود را به‌دقت تحت نظر دارند.

پزشکان معمولا کرم هیدروکینون ۴% را تجویز می‌کنند. ولی کرم هیدروکینون ۲% نیز معمولا بدون نسخه‌‌ی پزشک قابل تهیه است. هیدروکینون در صورت مصرف درازمدت می‌تواند تولید رنگدانه‌ها را افزایش بدهد. بنابراین پزشکان پس از یک دوره‌ی مصرف،‌ یک دوره‌ی استراحت برای بیماران خود در نظر می‌گیرند تا اثر هیدروکینون معکوس نشود.

ممکن است رتین-A (ترتینوئین) و سایر استروئیدها همراه با هیدروکینون‌ یا به جای آن تجویز شود، ولی اثربخشی آن را ندارد. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند به جای تجویز هیدروکینون داروهای بدون نیاز به نسخه را تجویز کنند. این داروها تولید رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی عوارض جانبی هیدروکینون را ندارند. یکی از این داروهای مناسب، کرم‌های حاوی کوژیک اسید هستند.

روش ساده و خانگی درمان لک صورت با ویتامین C

ویتامین C یک درمان معروف دیگر است. مطالعات نشان داده‌اند ویتامین C در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی تأثیری نزدیک به هیدروکینون دارد،‌ ولی عوارض آن را ندارد. منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از مشتقات پایدار ویتامین C است که می‌تواند نقش مثبتی در از بین بردن لکه‌های پوستی داشته باشد.

بر اساس تحقیقات سویا، نیاسین آمید، الاژیک اسید، آربوتین و شیرین بیان از سایر موادی‌اند که می‌توانند در رفع لکه های قهوه ای صورت مؤثر باشند. ممکن است پزشک‌تان یکی از این ترکیبات را با هیدروکینون ترکیب کند تا حساسیت‌ها و واکنش‌های بدن‌تان را به حداقل برساند.

بیشتر افراد گمان می‌کنند درمان‌های لکه‌های پوستی باید به‌سرعت تأثیرشان را نشان بدهند، درحالی‌که این آسیب‌ها از نقاط عمیق‌تر آغاز شده و رفته‌رفته به سطح رسیده‌اند. بنابراین از بین بردن آنها نیز روندی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل «صبر» یکی از عوامل ضروری در درمان لکه های قهوه ای پوست است.

محافظت از پوست

بر اساس تحقیقات سویا، نیاسین آمید، الاژیک اسید، آربوتین و شیرین بیان از سایر موادی‌اند که می‌توانند در رفع لکه های قهوه ای صورت مؤثر باشند. ممکن است پزشک‌تان یکی از این ترکیبات را با هیدروکینون ترکیب کند تا حساسیت‌ها و واکنش‌های بدن‌تان را به حداقل برساند.

بیشتر افراد گمان می‌کنند درمان‌های لکه‌های پوستی باید به‌سرعت تأثیرشان را نشان بدهند، درحالی‌که این آسیب‌ها از نقاط عمیق‌تر آغاز شده و رفته‌رفته به سطح رسیده‌اند. بنابراین از بین بردن آنها نیز روندی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل «صبر» یکی از عوامل ضروری در درمان لکه های قهوه ای پوست است.

محافظت از پوست

هیپرپیگمانتاسیون در طول شب به‌وجود نمی‌آید. بلکه نتیجه‌ی نور آفتاب است و به‌مرور اتفاق می‌افتد. در زیر توصیه‌هایی برای پیشگیری از این حالت آمده است.

۱. برای محافظت از پوست و جلوگیری از لک صورت به دنبال سایه باشید

بهتر است بیماران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. تا حد امکان و حتی در فواصل کم هم از قرار گرفتن پوست‌تان در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

۲. برای محافظت از پوست و جلوگیری از لک صورت از کلاه استفاده کنید

کلاهی که لبه‌ی پهن داشته باشد، می‌تواند سد حفاظتی خوبی برای صورت‌تان باشد. فراموش نکنید که صورت‌تان مستعدترین نقطه برای بروز هیپرپیگمانتاسیون است. اگر تحت درمان هستید، استفاده از یک سد محافظتی مانند کلاه بسیار مفید است. باید هرروز از یک کلاه لبه‌دار استفاده کنید، وگرنه کرم‌های درمانی هیچ تأثیری نخواهند داشت.

۳. برای محافظت از پوست و جلوگیری از لک صورت هرگز کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

باید هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. هر پرتوی فرابنفشی که به پوست‌تان برخورد می‌کند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. پرتوهای آسیب‌زا می‌توانند از ابرها و شیشه‌ها عبور کنند. بنابراین یک کرم ضدآفتاب مناسب همراه خود داشته باشید.

روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک
روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک

علت این لکه های تیره و قهوه ای روی پوست صورت چیست؟

بسیاری از زنان و مردان تغییرات رنگ پوستی بر روی صورتشان دارند، و عوامل بسیار زیادی مسئول این اتفاقات هستند لکه های تیره ،می تواند نتیجه ژنتیک، بارداری، اشعه UV، اسکار و زخم آکنه و بیماری های پوستی باشند.

تغییرات هورمونی ناشی از استرس، به خصوص در افراد بین ۲۰ تا ۵۰ ،می تواند باعث لکه های تیره شود ، مستقیم وارد بحث درمان های موثر و قطعی برای از بین بردن لکه های تیره و قهوه ای رنگ خواهیم پرداخت .

اولین نسخه ، درمان لکه های قهوه ای پوست صورت در ۲ شب

چگونه می توان تنها در ۲ شب لک های قهوه ای پوست را از بین برد ؟! پاک کردن لک های قهوه ای به وسیله مواد ساده :

روش اول: استفاده از آب لیمو:

آب لیمو را به طور مستقیم به لکه ها بزنید ؛ آب لیمو، حاوی اسید است که می تواند باعث تجزیه رنگدانه ملانین شود و بنابراین در عرض یک یا دو ماه رنگ و ظاهر لکه ها را کاهش دهد. ویتامین C موجود در لیمو نیز، به طور مستقیم پوست را سفید می کند ؛ بهترین روش برای رفع لکه های قهوه ای لیمو ترش است ،

لیمو را برش بزنید و برش ها را مستقیما روی لکه های قهوه ای خود قرار دهید ،

اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشورید.

مراقب باشید،زمانی که آب لیمو به صورت خود زده اید و تماس مستقیمی با خورشید نداشته باشید،

گزارش هایی وجود دارد که قرار دادن آب لیمو بر روی پوست می تواند باعث آفتاب سوختگی قابل توجهی شود.

روش دوم :از ترکیب آب لیمو و شکر استفاده کنید:

آب یک لیمو را بگیرید و در یک کاسه بریزید،

۲-۴ قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید، شکر را به آرامی اضافه کنید ،تا با آب لیمو ترکیب شود و یک خمیر بدست آید.

این ترکیب را روی نقاط قهوه ایتان توسط یک قلم مو یا یک تکه پنبه بزنید ،

خمیر را در حدود نیم ساعت اجازه دهید بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید

این خمیر، ممکن است پوست شما را خشک کند، پس حتما بعد از هر بار استفاده، از مرطوب کننده استفاده کنید.

روش سوم :برای درمان سریع لکه های قهوه ای پوست صورت خمیری با عسل، شکر و آب لیمو درست کنید:

آب یک عدد لیمو را در یک کاسه بریزید

به ۲ قاشق غذاخوری شکر (بسته به اینکه چقدر آب لیمو دارید)

دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و یک خمیر درست کنید

به وسیله یک قلم مو یا یک تکه پنبه، مخلوط را روی تمام نقطات قهوه ای خود بزنید

اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

عسل، رطوبت را برای محافظت از پوست خود در برابر خشکی ایجاد می کند.

۲۶ نسخه گیاهی و کاملا طبیعی دیگر برای درمان لکه های قهوه ای روی پوست

راههای طبیعی برای خلاص شدن سریع از لکه های تیره:

جعفری:

احتمالا مانند بسیاری افراد دیگر فکر می کنید که جعفری فقط به عنوان چاشنی کنار ظرف غذا در رستورانها استفاده می شود. ویتامین های موجود در جعفری، A و C ، به تولید کلاژن در پوست کمک می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند تاپوستی روشن تر ، درخشان تر و عاری از لک داشته باشید.

یکی از داروها، از جعفری، آب لیمو و عسل استفاده می کند.

قسمت بالای جعفری را خرد کنید،

آن را در مخلوط کن بریزید

یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.

یک خمیر تهیه کنید و مخلوط را روی صورتتان بگذارید.

بعد از ۲۰ دقیقه با آب بشوید. این روش را هر روز امتحان کنید.

یکی دیگر از درمان های جعفری، تهیه یک چای از جعفری و آب لیمو است.

سر یک ساقه جعفری را خرد کرده، آن را به ۲ فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید کمی بجوشد و سپس حدود ۱۰ دقیقه بماند.

فشار بیاورید تا صاف شود و یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید.

اجازه دهید تا خنک شود و سپس با یک تکه پنبه آن را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

شما می توانید این درمان را هر شب انجام دهید.

شیر:

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید لکه های تیره پوست خود را پاک کنید، پاسخ ممکن است در یخچالتان باشد.تمام ویتامین های موجود در شیر نه تنها برای داخل بدن شما بلکه برای سلامت پوست شما نیز مفید هستند.

۴ قاشق غذاخوری شیر را با ۲ قاشق عسل مخلوط کنید.

از یک تکه پنبه استفاده کنید تا شیر را به طور مستقیم به لکه های تیره خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه به صورت دایره ای شکل ماساژ Massage دهید.

شما می توانید این خمیر را ۱۰ دقیقه اضافی تر روی پوستتان نگه دارید و سپس آن را با آب شستشو دهید.

این درمان را می توانید روزانه انجام دهید.

آب لیمو:

لیمو، غنی از ویتامین C است و می تواند لکه های تیره پوست را از بین ببرد.به راحتی آب لیمو تازه را روی یک تکه پنبه ای بزنید و آن را بر روی پوست خود مالش دهید. وقتی خشک شد، آن را با آب بشویید و این کار را حداقل برای دو هفته تکرار کنید اگر پوست حساسی دارید، ممکن است بخواهید تا آبلیمو را رقیق کنید و سپس استفاده کنید.

از رفتن زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید، زیرا ممکن است حساسیت پوست شما را بدتر کند و اگر زخم باز دارید، این درمان را امتحان نکنید. آیا لیمو در دسترس خود ندارید؟ آبلیمو صنعتی هم می تواند موثر باشد.

ماست:

اسید لاکتیک موجود در ماست، می تواند به لایه برداری پوست مرده کمک کند، بسیار شبیه به پیلینگ شیمیایی (لایه برداری). برای یک درمان با ماست که می توانید از آن سه بار در هفته استفاده کنید، به این مواد نیاز دارید،

دو قاشق غذاخوری ماست ساده،

یک قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر (پخته شده)

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.

این خمیر را روی کل پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند و آن را با آب بشویید ،

یک درمان مشابه، که می تواند به طور روزانه استفاده شود،

ماست، نعناع و گلاب ، این خمیر را روی صورت خود بمالید، ۴۰ دقیقه بماند و سپس بشورید.

سیب زمینی:

آیا میخواهید از دست لکه های سیاه مزاحم پوست صورتتان خلاص شوید؟سیب زمینی، دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است و نشاسته موجود در آن به کاهش رنگدانه ها کمک می کند. سعی کنید برش های سیب زمینی را روی لکه های تیره صورت خود قرار دهید، چند دقیقه اجازه دهید بماند و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید.

شما همچنین می توانید از این درمان نیز استفاده کنید،

سیب زمینی را پوست بکنید و رنده کنید،

آن را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید

سپس این مخلوط را به صورت خود مانند یک ماسک بزنید.

اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بماند ،تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشورید.

آب پیاز:

در حالی که این درمان خانگی ممکن است بوی خوشی نداشته باشد، اما امتحان کردنش می ارزد برای تهیه آب پیاز، از آبمیوه گیری، مخلوط کن می توانید استفاده کنید ،

یک تکه پنبه تمیز را در آب تازه پیاز فرو کنید و آن را مستقیم به پوست خود بزنید،

سپس اجازه دهید تا خشک شود.

یکی دیگر از درمان ها، شامل مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری آب پیاز با دو قاشق غذاخوری عسل است ، این ترکیب را روی لکه های تیره خود بزنید و حدود ۲۰ دقیقه بماند هر دو این درمان ها باید شسته شوند، و می توانید روزانه آنها را امتحان کنید.

روغن ویتامین E :

ویتامین E ،کاری عالی برای ترمیم پوست آسیب دیده انجام می دهد و می تواند به پاک کردن لکه های تیره کمک کند. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که روغن ویتامین E را هر روز به طور مستقیم به پوست تمیز خود بزنید. آیا یک بطری از این روغن ندارید؟ از یک سوزن برای بیرون آمدن روغن از کپسول ویتامین E استفاده کنید.

ترب کوهی:

ترب کوهی، یک چاشنی محبوب تند است، اما تصور اینکه آن را به پوست خود بزنید می تواند سخت باشد ، آیا میخواهید بدانید چگونه می توانید زخم های آکنه و لکه های تیره پوستتان را پاک کنید؟ هر روز از خمیر ترب کوهی استفاده کنید.

می توانید با مخلوط کردن ترب کوهی رنده شده و کمی آب ، یک خمیر تهیه کنید ، خمیر را روی پوست خود بگذارید و حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. همچنین می توانید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری عسل را به خمیر ترب کوهی اضافه کنید، اما فقط از این مخلوط سه بار در هفته استفاده کنید.

باتر میلک (دوغ پس از کره گرفتن):

آیا یک کارتن باترمیلک در یخچال خود دارید؟ سعی کنید تا لک های تیره خود را روشن کنید مانند ماست، باترمیلک حاوی اسید لاکتیک است. یک درمان ساده که شما می توانید روزانه از آن استفاده کنید و نیازی به هیچ کار اضافی نیست،

باترمیلک را بر روی لکه های تیره خود بزنید،

اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را شستشو دهید.

اگر کمی آب گوجه فرنگی دارید، دو قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با چهار قاشق چای خوری باترمیلک مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت خود بمالید، حدود نیم ساعت بماند و بشورید.

آب آناناس:

آناناس، غنی از ویتامین های A و C است، که همانطور که قبلا ذکر شد، برای کلاژن سازی و پوست شما مناسب است در حالی که خرید آب آناناس از مغازها خیلی راحت است، اما گرفتن آب طبیعی آناناس تازه مفیدتر است.

یک چهارم یک آناناس راپوست کنده و و آب آن را با مخلوط کن بگیرید

آب آناناس را به وسیله یک تکه پنبه به صورت خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود .

بعد آن را با آب بشویید ، این درمان را روزانه امتحان کنید.

شما همچنین، می توانید دو قاشق غذاخوری آب آناناس را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید، و اجازه دهید تا حدود ۲۵ دقیقه بماند و بعد بشورید. این کار را سه بار در هفته امتحان کنید.

عسل:

عسل، یک لایه بردار طبیعی است که می تواند به شما کمک می کند تا پوستی روشن تر داشته باشید یکی از چیزهای خوب در مورد عسل این است که اصلا بد نمی شود ، همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید عسل را با سیب زمینی مخلوط کنید تا یک خمیر ( ماسک)، برای پوستتان داشته باشید.

برای این درمان طبیعی، سعی کنید از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید (نه عسل فراوری شده در فروشگاه مواد غذایی).

یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنید، تا یک خمیر بدست آید.

این مخلوط را روی صورت خود بگذارید، با تمرکز بیشتر بر نقاط تیره ، بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم را بشورید.

این درمان به اندازه کافی ملایم است و می توانید دو بار در روز انجام شود.

روغن کرچک:

روغن کرچک، پوست شما را تمیز نگه می دارد و حاوی ویتامین E است که می تواند به کاهش لکه های تیره کمک کند

حدود پنج قطره روغن کرچک را روی یک تکه پنبه بریزید،

دو بار در روز بر روی مناطق پوستی مشکل دار خود بزنید ،

حدود یک ساعت روغن بر روی صورتتان بماند و بعد آن را بشویید.

همچنین می توانید نسبت های مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را باهم ترکیب کنید و آن را روی پوست بمالید، بگذارید تا حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشورید. یک بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا:

آیا میخواهید بدانید که چگونه با استفاده از آلوئه ورا نقاط تیره صورتتان را پاک کنید؟ اگر از قبل یک گیاه آلوئه داشته اید،

یک برگ آلوئه ورا را بردارید و کمی از ژل های تازه برگش را خارج کنید.

آن را به صورت خود بزنید، به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند.

صورت خود را بشورید و از این درمان خانگی برای چند بار در روز تا بهبود یافتن استفاده کنید.

می توانید کمی ژل آلوئه ورا را خریداری کنید، البته از نوع تازه.

توت فرنگی :

آیا از توت فرنگی برای میان وعده خود مصرف می کنید؟ چند تا از آنها را برای صورتتان کنار بگذارید !

یک قاشق غذاخوری عسل و پنج توت فرنگی را در مخلوط کن، مخلوط کنید.

خمیر را روی صورت خود قرار دهید، و اجازه دهید تا حدود ۴۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید، و روز بعد باز انجام دهید به جای آن، می توانید چند توت فرنگی را له کنید و با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید.

این خمیر را روی صورت خود بمالید، ۲۰ دقیقه بماند، و سپس آب را بشورید، از این خمیر می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب:

سرکه سیب ،به تنهایی یک عنصر بسیار عالی است و یا می توان از آن در سایر درمان های خانگی استفاده کرد (همانطور که ما چند مورد را ذکر کردیم). یک درمان روزانه سبک وملایم:

نسبت های مساوی از سرکه سیب، آب و عسل (حدود یک قاشق چای خوری از هر کدام) را باهم مخلوط کنید.

محلول را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه بماند.

سپس آن را با آب بشورید.

یکی دیگر از درمان های سرکه سیب برای پوست مشابه همان روش قبل است، اما باید یک روز درمیان استفاده شود یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید ، اجازه دهید تا روی صورتتان خشک شود و سپس آن را بشویید.

پاپایا:

پاپایا، حاوی آنزیم پاپائین است که پوست را لایه برداری و روشن می کند اگر به لاتکس حساسیت دارید، نباید از پاپایا به جای درمان لک های تیره خود استفاده کنید. یکی از درمانهای ساده پاپایا، شامل این است.

نیمی از میوه را مخلوط کنید و این خمیر را سه بار در هفته به صورت خود بزنید.

اجازه دهید خمیر ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشورید.

همچنین، می توانید پاپایا له شده را با دو قاشق غذاخوری و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

تقریبا نیم ساعت اجازه دهید تا خمیر روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را بشورید ، مانند اولین درمان، از این روش هم سه بار در هفته استفاده کنید.

بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر ،دارای خواص ضد التهابی است که، برای درمان مشکلات پوستی مناسب است. این دستورالعمل مهم را می توان سه بار در هفته انجام داد که شامل:

سه قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر است.

این مواد را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر تهیه شود، خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس بشورید.

یکی دیگر از خمیرهای مفید برای صورت که می توان آن را دوبار در هفته استفاده کرد، شامل:

دو قاشق چای خوری جو دوسر،

نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه،

یک قاشق غذا خوری نخود،

یک قاشق چایخوری از برگ چای سبز و آب

خمیر را تهیه کنید، روی صورت بمالید، اجازه دهید خشک شود و سپس بشورید.

روغن بادام شیرین:

برای چندین دهه است که روغن بادام شیرین به لطف تمام اسیدهای سالم و ویتامین های موجودش، برای درمان بیماری های پوستی است. می توانید یک روغن بادام بخرید (بسیار شبیه به روغن ویتامین E است) و آن را به صورت مستقیم به پوست خود بزنید، آرام ماساژ دهید و از آن یک بار در روز استفاده کنید و هیچ نیازی به شستن آن ندارید.

اگر به دنبال امتحان یک خمیر دیگر برای صورتتان هستید.

چهار تا پنج قطره روغن بادام را با دو قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری از پودر شیر مخلوط کنید.

خمیر را روی صورت خود بمالید و حدود نیم ساعت اجازه دهید تا بماند.

سپس آن را بشورید و سه بار در هفته انجام دهید.

شکر:

یک لایه بردار طبیعی که به اندازه کافی ملایم باشد، برای استفاده منظم نیاز دارید؟شکر ارزان و مناسب است.به آرامی کمی شکر را با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید و سپس آن را بشورید.

خیار :

وقتی شما احساس خستگی می کنید، برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید، یا زیر چشمانتان ، خیار حاوی ویتامین های مناسب برای پوست شما است. این ماسک ملایم روزانه، شما را از دست لکه های تیره پوستی خلاص می کند.

یک خیار، نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را باهم مخلوط کنید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید، تا نیم ساعت بماند و بعد آن را با آب بشویید.

همچنین می توانید یک خمیر را با مخلوط کردن یک خیار و دو قاشق غذاخوری ماست، تهیه کنید.از این دستورالعمل نیز طبق درمان قبلی استفاده کنید.

گوجه فرنگی:

آیا به گوجه فرنگی خود شکر می زنید؟این کار برای پوست شما هم عالی است.

گوجه فرنگی را با شکر مخلوط کنید و صورت خود را برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

ترکیب شکر و گوجه فرنگی را برای حدود ده دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب شستشو دهید.

همچنین، می توانید دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را باهم مخلوط کنید سپس آن را به صورت خود بمالید، صبر کنید تا خشک شود و سپس آن را بشورید ، یک بار در روز این روش را امتحان کنید.

لوسیون کالامین :

اگر قبلا از لوسیون کالامین استفاده کرده اید، برای نیش حشرات یا درمان خارش های سمی مفید است ، کائولن موجود در لوسیون در از بین بردن لکه های تیره مفید است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که کمی لوسیون را به لکه های تیره را بر روی صورت خود بمالید، اجازه دهید یک شب بماند و صبح آن را بشورید ، این درمان ساده را هر روز امتحان کنید.

وبیای گاربانزو :

لوبیا گاربانزو، نه تنها یک خوراکی خوشمزه در کنار غذاها می باشد، بلکه به درمان از بین بردن لکه های تیره صورت نیز کمک می کند.

لوبیا را با آب مخلوط و له کنید ( با یک نصف فنجان شروع کنید) تا زمانی که یک خمیر تهیه شود.

خمیر را روی پوست خود بمالید، و پس از حدود نیم ساعت آن را بشورید همچنین ،می توانید آب لیمو را به خمیر لوبیا اضافه کنید.

اگر آب لیمو را اضافه کردید، یک روز درمیان از این خمیر استفاده کنید، وگرنه خمیر قبلی را می توانید هر روز استفاده کنید.

چوب صندل:

ممکن است شما پودر چوب صندل نداشته باشید، اما می توانید از برخی از فروشگاه های آنلاین آن را سفارش دهید و یا از فروشگاه های زیبایی محلی خود خرید کنید.

یک خمیر سفت از ترکیب یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و سه قاشق غذاخوری شیر، عسل یا گلاب ، تهیه کنید.

خمیر را روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد باآب گرم بشورید ؛

شما همچنین، می توانید خمیری را با دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، سه قاشق غذاخوری آب پرتقال و چهار تا پنج قطره روغن ویتامین E، تهیه کنید.

خمیر را مطابق دستور بالا تهیه کنید.

می توانید تا سه بار در هفته از این خمیر استفاده کنید.

پوست پرتقال:

پودر پوست پرتقال را به آسانی می توان در خانه تهیه کرد همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که آن را خشک کنید و آنها را رنده کنید تا پودر شوند.

یک قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و خمیر را تهیه کرده و مشابه دستورات قبل برای خود انجام دهید.

یکی دیگر از دستور العمل ها، شامل دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق عسل است ،از این درمان ،یکبار در روز استفاده کنید.

زردچوبه:

احتمالا شما از زردچوبه در آشپزیتان استفاده می کنید، اما احتمالا شما هرگز از آن برای پوستتان استفاده نکرده اید. زردچوبه حاوی کورکومین، یک نوع آنتی اکسیدانی است که به حذف لکه های تیره از پوست شما کمک می کند. ما دو روش دارویی را با شما به اشتراک می گذاریم، اما حتما به یاد داشته باشید ،اگر خمیر زردچوبه را روی پوست خود بیش از ۲۰ دقیقه نگه دارید، پوستتان را لک دار می کند.

برای تهیه یک خمیر، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

برای یک نوع خمیر یا ماسک دیگر، نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک و نیم قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چایخوریروغن زیتون مخلوط کنید بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید ، می توانید چند بار در هفته این درمان را انجام دهید.

چگونه می توان از ایجاد لکه های تیره پوستی جلوگیری کرد؟!

برخی از علل لکه های تیره پوستی غیر قابل اجتناب هستند، از قبیل تغییرات هورمونی به علت حاملگی، ممکن است بتوانید از همان دوران اول از ایجاد لکه های تیره جلوگیری کنید.

از قرار گرفتن در مقابل اشعه های خورشید جلوگیری کنید و از منبع های ویتامین D استفاده کنید.

یکی از بهترین راه های جلوگیری از ایجاد لکه های تیره، محافظت در برابر خورشید با استفاده از کرم های ضد آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در برابر اوج اشعه های خورشید است.

در هنگام خروج از منزل در آفتاب از کلاه های آفتاب گیر بزرگ، عینک آفتابی استفاده کنید و لباس های پوشیده بپوشید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک در فیسبوک
ارسال روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک در تویتر
ارسال روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک در واتس آپ
ارسال روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک در تلگرام
خبرخوان روش ساده و خانگی درمان لک صورت با روغن کرچک

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0