جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟!


جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟!

جمعیت جهان در ۲۰۵۰ چقدر می‌شود؟ سازمان ملل متحد می‌گوید، جمعیت جهان تا پایان قرن بیست و یکم از ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کنونی به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. کشورهای در حال توسعه و فقیر مسئولیت این شتاب بی‌سابقه‌اند.

 

سازمان ملل متحد در گزارش سالانه‌ای که با عنوان “چشم‌اندازهای جمعیت جهانی” منتشر کرده است می‌نویسد، در سال ۲۰۳۰ جمعیت دنیا بالغ بر ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر خواهد شد و در نیمه قرن (۲۰۵۰) از ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کنونی به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

در این گزارش که بر اساس برآوردهای دفتر امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در نیویورک تنطیم شده عمدتا ۴۷ کشور از فقیرترین کشورهای دنیا مسئول این افزایش جمعیت شناخته شده‌اند.

جمعیت در این کشورها از یک میلیارد نفر کنونی به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید. در این کشورها هر زن به طور متوسط ۳/ ۴ فرزند به دنیا می‌آورد. عامل دیگر رشد جمعیت در سراسر جهان افزایش طول عمر است.

هند که در حال حاضر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد بر اساس برآوردها، تا سال ۲۰۴۰ جانشین چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا خواهد شد. در چین در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

تا سال ۲۰۵۰ نیجریه که در حال حاضر در جدول مربوط به جمعیت کشورهای دنیا در رده هفتم است جای آمریکا را که سومین کشور پرجمعیت دنیاست، خواهد گرفت.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟!" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! در فیسبوک
ارسال جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! در تویتر
ارسال جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! در واتس آپ
ارسال جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟! در تلگرام
خبرخوان جمعیت جهان در سال 2050 چقدر می شود؟!

فال حافظ

0