المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد


المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد

المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد. این نخستین باری است که مسابقات المپیک در دوران صلح در زمان مقرر برگزار نمی‌شود.

به گفته کمیته بین‌المللی المپیک، این مسابقات که قرار بود ۲۴ ژوئیه برگزار شود حالا در زمانی “قبل از پایان تابستان ۲۰۲۱” برگزار خواهد شد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، می‌گوید با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مورد تعویق یک ساله المپیک توکیو به توافق رسیده است. او پس از مکالمه تلفنی با توماس باخ این خبر را اعلام کرد. آقای آبه گفته است که المپیک توکیو نهایتا در تابستان ۲۰۲۱ با نام المپیک 2020 برگزار می‌شود.

آقای آبه گفت: “من درخواست کردم که المپیک یک سال به تعویق بیفتد و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک صد در صد با آن موافقت کرد.”

مسابقات پارالمپیک هم یک سال به تعویق می‌افتند.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد.

توکیو ویروس کرونا تعویق scaled 2 المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت: “این به ورزشکاران امکان می‌دهد تا در بهترین شرایط رقابت کنند و مسابقات را به محلی امن و سلامت برای هواداران تبدیل می‌کند.”

المپیک توکیو قرار بود ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ نیز ، یکسال به تعویق افتاد.

در بیانیه مشترک برگزارکنندگان المپیک توکیو ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: “روز دوشنبه تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ شتاب می‌گیرد.”

“الان در سراسر جهان بیش از ۳۷۵۰۰۰ نفر مبتلا شده‌اند که تقریبا در هر کشوری حضور دارند و این تعداد ساعت به ساعت افزایش می‌‎یابد.”

“رهبران توافق کردند که مسابقات المپیک توکیو ژاپن به عنوان یک روزنه امید در این روزهای ناگوار برای جهان باقی بماند. مشعل المپیک می‌تواند در پایان دالانی که دنیا اکنون داخلش قرار دارد، شعله‌ور بماند.”

“توافق شد که مشعل المپیک در ژاپن باقی بماند. همچنین توافق شد که بازی‌ها کماکان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ نامیده شوند.”

پیش از این کانادا، استرالیا، آمریکا و نیوزیلند اعلام کرده بودند در صورت برگزاری مسابقات در زمان قبلی، ورزشکارانشان را به ژاپن نمی‌فرستند. المپیک توکیو قرار بود از ۲۴ ژوئیه آغاز شود.

رقابت‌های المپیک در طول ۱۲۴ سالی که در دوران مدرن برگزار شده‌اند، هرگز در زمان صلح به تعویق نیافتاده‌اند. این مسابقات در سال‌های ۱۹۱۶، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴ به دلیل جنگ‌های جهانی اول و دوم لغو شدند.

المپیک ۱۹۴۰ نیز قرار بود در توکیو برگزار شود ولی به دلیل جنگ‌های جهانی اول و دوم لغو شد و هم اکنون در سال 2020 نیز که مقرر بود المپیک در ژاپن برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده موکول شد.

نخست‌وزیر ژاپن، شینزو آبه، می‌گوید که او و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، توماس باخ، توافق کرده‌اند که بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را به مدت یک سال به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق بیندازند.

آبه امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من پیشنهاد کردم [بازی‌ها] را برای حدود یک سال به تعویق بیندازیم و توماس باخ با توافق ۱۰۰ درصدی پاسخ داد.»

نخست‌وزیر ژاپن، افزود که این تصمیم «با در نظر گرفتن شرایط فعلی و با توجه به اینکه همه طرف‌ها می‌خواهند یک محیط امن و ایمن برای ورزشکاران و تماشاگران فراهم باشد» گرفته شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک هنوز در این مورد بیانیه‌ای صادر نکرده اما پیش از این گفته است که این بازی‌ها «دیرتر از تابستان ۲۰۲۱» برگزار نمی‌شود و نام آن همچنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

مسابقات المپیک، طبق برنامه، قرار بود اول مرداد در توکیو آغاز به کار کند و مراسم تحویل مشعل نیز چند روز پیش بدون تماشاگر برگزار شد.

در روزهای اخیر با افزایش نگرانی‌ها از شیوع کرونا، بر تعداد کشورهایی که خواستار لغو یا المپیک توکیو شده‌اند افزوده شده بود.

امروز چهارشنبه آمریکا و نیوزیلند نیز همانند کانادا، استرالیا و بریتانیا، اعلام کردند ورزشکاری به توکیو نخواهند فرستاد و مسابقات المپیک باید به سال آینده موکول شود.

کمیته بین‌المللی المپیک با لغو کامل مسابقات مخالفت کرده بود اما در عین حال گفته بود که تصمیم نهایی در این باره را ماه آینده اتخاذ خواهد کرد.

نخست‌وزیر ژاپن: توافق کردیم المپیک یک سال به تعویق بیفتد
نخست‌وزیر ژاپن: توافق کردیم المپیک یک سال به تعویق بیفتد

ژاپن، میزبان مسابقات، نیز که بارها با لغو کامل المپیک مخالفت کرده بود.

تعویق یک ساله رقابت‌ها، روند برگزاری مسابقات گزینشی را به طور کامل دگرگون می‌کند.

ورزشکارانی که در سال ۲۰۱۹ سهمیه گرفته‌اند، در المپیک ۲۰۲۱ رقابت خواهند کرد و این وقفه طولانی از لحاظ فنی بحث‌انگیز است.

به طور مثال رشته کاراته با تصور برگزاری المپیک در تاریخ مقرر، تصمیم گرفت به خاطر ویروس کرونا مسابقات گزینشی رنکینگی را شتابزده و با حذف مرحله آخر به پایان برساند.

در حالی که اگر کمیته بین‌المللی المپیک زودتر اقدام می‌کرد، فدراسیون جهانی کاراته نیز ناگزیر نمی‌شد پرونده رقابت‌های انتخابی‌اش را ببندد.

این تاخیر در برخی رشته‌ها مشکلات بی‌سابقه‌ای را پدید می‌آورد. مثلاً در فوتبال، شرط سنی زیر ۲۳ سال اعمال می‌شود. اما بازیکنانی که سهمیه گرفته‌اند، طبیعتاً سال آینده ۲۴ ساله خواهند شد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد و این مساله برای ایران سودمند است.

تعویق المپیک اما برای ایران سودمند است. سه ستاره کاروان ورزش ایران در پی مصدومیت‌های شدید، به تازگی جراحی کرده‌اند و با آمادگی آرمانی فاصله دارند.

حال با قطعیت تاخیر یک‌ساله، حسن یزدانی در کشتی آزاد، سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حمیده عباسعلی در کاراته از فرصت کافی برای بازگشت به دوران اوج برخوردارند.

2020 Summer Olympics

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد در فیسبوک
ارسال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد در تویتر
ارسال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد در واتس آپ
ارسال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد در تلگرام
خبرخوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تعویق افتاد

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0